2019-05-23, 00:13
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Jag vet lika lite som du. Tyckte jag såg ett inlägg tidigare som antydde en skola i Spanien.
Men lilla Vanessa kan väl lika mycket spanska som mamma Tunnan. Det vill sig säga nästan ingenting.
Det hela är döljt i dunkel innan vi vet mer....

Vanessa är ju en normalbegåvad ung tjej med en de facto spansk far vilken har spanska som modersmål. Så att Vanessa talar bra spanska är nog faktiskt troligt, de flesta föräldrar lär sina barn sitt modersmål. (Vet inte hur det funkar men hon kanske tom har rätt till modersmålsundervisning?)

Anna däremot, inte en chans. Eller har någon hört det? Har hon sagt mer än spridda uttryck? Anna som är så stolt över att vara "spansk" och "prata spanska", borde ju visa upp det hela tiden och tala uteslutande spanska med Halmpyntet så fort hennes följare lyssnar.

Kan inte alla börja be henne att säga random grejer på spanska under hennes live!? Få blockfingret att glöda!
Citera
2019-05-23, 06:55
Medlem
OhMyGaddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Vanessa är ju en normalbegåvad ung tjej med en de facto spansk far vilken har spanska som modersmål. Så att Vanessa talar bra spanska är nog faktiskt troligt, de flesta föräldrar lär sina barn sitt modersmål. (Vet inte hur det funkar men hon kanske tom har rätt till modersmålsundervisning?)

Anna däremot, inte en chans. Eller har någon hört det? Har hon sagt mer än spridda uttryck? Anna som är så stolt över att vara "spansk" och "prata spanska", borde ju visa upp det hela tiden och tala uteslutande spanska med Halmpyntet så fort hennes följare lyssnar.

Kan inte alla börja be henne att säga random grejer på spanska under hennes live!? Få blockfingret att glöda!

Modersmålsundervisning får hon ju redan, det vill säga svenska. Vill hon läsa spanska i skolan så får hon själv göra det tillvalet.

Vad det gäller Anna och spanska så har även jag funderat på huruvida hon kan tala språket flytande eller ej. Har redan sökt runt på internet angående just detta men dessvärre har jag inte lyckats hitta någon väsentlig information.
Citera
2019-05-23, 08:12
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhMyGaddar
Modersmålsundervisning får hon ju redan, det vill säga svenska. Vill hon läsa spanska i skolan så får hon själv göra det tillvalet.

Vad det gäller Anna och spanska så har även jag funderat på huruvida hon kan tala språket flytande eller ej. Har redan sökt runt på internet angående just detta men dessvärre har jag inte lyckats hitta någon väsentlig information.
Anna kan INTE tala någon spanska alls. Bara enstaka ord och meningar.
Citera
2019-05-23, 08:51
Medlem
Det förkommer inga bilder alls på Anna i helkropps endast huvudet. Hon försöker åter igen på att gå ned i vikt, tänk på allt hon satt i TV och sa hur hon ljugit för sig själv mm mm men vad har hon gjort nu då?
Citera
2019-05-23, 11:13
Medlem
såg igår på liven att någon frågade om den senaste domen mot antonio, jag upplevde att både anna o vanessa läste frågan men att anna direkt reste sig och började tjafsa om middag, nån som hörde om hon sa nåt?
Citera
2019-05-23, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Anna kan INTE tala någon spanska alls. Bara enstaka ord och meningar.
Talar hon finska, då?
Citera
2019-05-23, 11:31
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BompaLore
Talar hon finska, då?
Naturligtvis inte!
I Siiigtuna talar man inte Finska, det gör bara arbetarna i Märsta.
Citera
2019-05-23, 14:27
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Har de stolssitsar av sammet? Är inte det opraktiskt om de får matfläckar osv?
Inte bara stolsitsen utan hela stolen är i sammet (plus nitar och bling på ryggen...)
Praktiskt - not so much
Snyggt - inte speciellt
Överdrift á la Märsta-Morsan - yes
https://postimg.cc/gallery/20d3r654w/
Citera
2019-05-23, 15:10
Medlem
Bloggbevaknings inlägg där hon jämställdes med The Flash har tagit skruv i kommentarerna på senaste inlägget i hennes blogg. Jädrar, det krävs inte mycket för att trigga henne att explodera som en fjortis.
Citera
2019-05-23, 15:53
Medlem
i senaste blogginlägget räknar jag ut att anna skrivit JAG 41 ggr
Citera
2019-05-23, 15:55
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Inte bara stolsitsen utan hela stolen är i sammet (plus nitar och bling på ryggen...)
Praktiskt - not so much
Snyggt - inte speciellt
Överdrift á la Märsta-Morsan - yes
https://postimg.cc/gallery/20d3r654w/

Kära nån, det var ju värre än jag trodde. Kommer det en kaffe eller såsfläck på den är det ju kört och tyget måste bytas.
Citera
2019-05-23, 16:05
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Kära nån, det var ju värre än jag trodde. Kommer det en kaffe eller såsfläck på den är det ju kört och tyget måste bytas.

"Inredarna" måste vara stolta över att ha Märstahuset som referensobjekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in