2019-05-06, 12:06
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Vet inte riktigt hur genomtänkt det här är.

Nu är du dum - enligt Anna så är detta oerhört genomtänkt:

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Books blogg
MEN OCKSÅ DEN BÄSTA på så många sätt under småbarnsåren med alla bekvämligheter på nära håll….en bekvämlighet som de senaste 2 åren, dock blev FÖR bekvämt, på ett för oss alla i familjen mycket negativt sätt. Jag har känt att jag tappat respekt för tiden. Visst, man är inne i stan på 10-15 min, men att sedan hitta parkering tex. DET tar ju allt annat än 10-15 min🤯🤯🤯 och hur DYRT är det inte att parkera?!?!? Jag kände även tex. att planeringen med mat gick åt helvete när man bara bor 30 sekunder från mataffären 🥴 och man springer till Mall Of Scandinavia och okynneshandlar också i tid och otid, för att man har allt så tillgängligt. Jag slutade helt enkelt att använda hjärnan till att planera och strukturera ALLT i livet egentligen. Och det har jag mått fruktansvärt dåligt utav – men det kommer det bli ändring på nu, när vi flyttat ut på landet

Hon har mått dåligt av att inte kunna strukturera sitt liv på grund av allting har varit för nära till hands - nu kommer de dåliga bussförbindelserna tvinga henne till det! Det hela kommer att gå fin-fint och bara hatare tror annat.
Citera
2019-05-06, 12:28
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nu är du dum - enligt Anna så är detta oerhört genomtänkt:

Hon har mått dåligt av att inte kunna strukturera sitt liv på grund av allting har varit för nära till hands - nu kommer de dåliga bussförbindelserna tvinga henne till det! Det hela kommer att gå fin-fint och bara hatare tror annat.

Jag tror faktiskt att hon kommer att må mkt bättre på landet om hon finner ro i lugnet och tycker det är kul med trädgårdsjobb .
Men det hjälper nog inte mkt om hon ändå fortsätter med allt på sociala medier .
Citera
2019-05-06, 13:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Frågan är om de har råd med det om de köper jacuzzi och annat skräp för pengarna. Köpte de en massa blommor för flera tusen till grannarna så är snart pengarna slut.
Håller med, det verkar slösas mycket på en massa onödigt. En bil och körkort till de som inte har vore en förutsättning för att inte 4 av 5 ska sitta hemma och trycka i herrgården.

Tar Roberto bilen till Märsta station och parkerar för att ta pendeln vidare till jobbet så är resten fast och ska han ha skjuts blir det en himla massa åkande fram och tillbaka. Den där busslinjen är inte gjord för personer som har tider att passa.

Märsta station håller man sig f.ö. undan på kvällen men nu sen de installerats kameror tycks det ha blivit bättre dock.
Citera
2019-05-06, 13:36
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Jag tror absolut det är en viktig anledning. Dessutom flyttar väl familjen ifrån sina utredningar hos soc?! Tror inte att de följer med när man byter kommun.

Vet inte riktigt hur genomtänkt det här är. Logistiken blir betydligt mer besvärlig. Gissar att Snoppviftarn har kvar några kompisar i Solna som han vill fortsätta umgås med. Samma gäller för Vanessa. (Sova över hos kompis eller pendeln till Märsta?) För att hinna med sista bussen hem måste de ta pendeln före 22.00
Slutstation = stökigt på kvällar/nätter. Ska mamma hämta då?
Dessutom alla vi som stått på en oskyddad busshållplats i blåst, regn, snöoväder vet hur ”kul” det är. Brrrrr!! (Verkar som tiderna för stoppen för buss 574 är cirkatider så det gäller att ha marginal).
Min gissning är att det snart inköps en bil till i familjen

Utredningen följer med, så den kommer de inte ifrån
Citera
2019-05-06, 14:20
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Jag tror faktiskt att hon kommer att må mkt bättre på landet om hon finner ro i lugnet och tycker det är kul med trädgårdsjobb .
Men det hjälper nog inte mkt om hon ändå fortsätter med allt på sociala medier .
Jag tror att AB och kompani inte kan föreställa sig vilken omställning det är att flytta från stan till landet.
Risken är att de ganska snabbt kommer att börja vantrivas. Framförallt är ju inte landet särskilt kul de kalla månaderna på året och definitivt inte när uppfarter/infarter skall skottas osv.
Citera
2019-05-06, 14:21
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra

Hon kommer inte slösa några större dolares när hon bor på vischan...
Det är möjligt att Robertos pengaångest minskar en smula...tills Anna inser att
Webbshopping är det bästa som har hänt på jorden,förutom att hon föddes.
I sin ensamhet kommer Anna handla från onlinepizza,godis, Dollarstore grejor,möbler, kläder
från Kina, makeup, Bobbys piller ..kort sagt allt som hon trodde hon skulle komma ifrån när de flyttade...även om bussen går sällan kommer alla budbilschaufförer att livligt att trafikera denna gata.
Kanske Anna och familjen kan få skjuts till Märsta med någon utav dem..
Eller..
Det bästa är nog för Anna att flytta till en jordhåla utan bredbandskoppling, först då kommer hon
att få frid.
Senast redigerad av cece123 2019-05-06 kl. 14:28.
Citera
2019-05-06, 16:58
Medlem
På Annas live nyss, frågade någon om hon trivs i Märsta. ”Vi bor INTE i Märsta! Vi bor i Odensala i Sigtuna kommun!”
Citera
2019-05-06, 17:09
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claesjoran
På Annas live nyss, frågade någon om hon trivs i Märsta. ”Vi bor INTE i Märsta! Vi bor i Odensala i Sigtuna kommun!”

Här kommer del av denna live. Människan talar direkt till oss här. Stor underhållning...

https://minfil.com/l3AbN0n7n0/02FBE6...0DBAE12CC5_MOV
Citera
2019-05-06, 17:23
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Här kommer del av denna live. Människan talar direkt till oss här. Stor underhållning...

Får bara fram *bad gateway *
Citera
2019-05-06, 17:26
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Det måste vara något fel på folkbokföringen, där är hennes adress MÄRSTA, ingenting annat.
Citera
2019-05-06, 17:34
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:

”Poolen valde vi att täppa igen”. Haha, som vanligt en försköning av sanningen. Ni VALDE att täppa igen den för att ni insåg att ni inte hade råd att bygga klart den. För att du, Anna, frivilligt skulle VÄLJA bort en pool tror ingen här på.
Citera
2019-05-06, 17:54
Medlem
godboys avatar
Citat:

Du har lika förbannat postadress MÄRSTA för att just ditt område räknas till MÄRSTA

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det måste vara något fel på folkbokföringen, där är hennes adress MÄRSTA, ingenting annat.

Anna varför har du postadress MÄRSTA om du inte bor i just MÄRSTA Din adress är:
Anna-Book
Villa Anke(rs)borg
SUCKUNGE 560
195 92 MÄRSTA

Tydligen så är du fin i kanten Anna, det har vi ju i o f hela tiden vetat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in