2019-06-09, 16:35
Medlem
Är bråket mellan Jan Johansen och Anna Book redan glömt alltså?
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...och-missunnsam
Citera
2019-06-09, 17:29
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det går att kontrollera vem säljaren är genom Lantmäteriet.
Det är troligen ett AB, vem som är den verkliga huvudmannen är inte lika lätt att få reda på.
Det har diskuterats tidigare i tråden.

Det skall bli intressant att se hur fasaden på huset ser ut efter några vintrar.
Huset är en sommarstuga som säljaren har spacklat upp till en "herrgård" som Antonio påstår att det är.

Mycket spackel och puts.
Finns det bygglov för ändrad fasad? Jag är inte säker på att det krävs bygglov för detta i området. Jag är dock säker på att Roberto inte har tänkt på det.
Har grannar som putsat sina hus. Det rasar ner lite sjok då och då. Men sån otur ska väl inte Anna ha.

Just nu har de pengar. Undrar varför de inte bytte fönster till treglas när de kunde påverka hela slutförandet utav byggnationen. I källaren har de treglas men i övrigt tvåglas. Blir kanske till att täta i vinter om inte Anna är hemma och eldar i braskaminen.
Deras el-räkningar blir intressanta.

Jag är inte imponerad av deras sovrum i källaren, master bedroom. Jojo. Anna närmar sig åldern då hon behöver upp för att kissa nattetid. Den lilla toan i källarkorridoren ser liten ut, ryms hon där?

Fantastiskt Anna att ni förvandlade den tidigare enplansvilla på 80 kvadratmeter, nu är det ett tvåplanshus på 211 kvadratmeter efter en omfattande renovering.
Citera
2019-06-09, 17:44
Medlem
cece123s avatar
Tycker det är dödspinsamt när någon kastar in engelska uttryck..you know what I mean..
Dolph Lundgren skämde ut sig som 20 åring, Victoria Silverstedt gör det än idag..de lever iof utomlands...men Anna..
Citat:
Men jag accepterar inte nån form av kränkningar eller mobbning och don’t take me for a sheep, jag är inte dum i huvudet, jag känner igen ironi på hundra mils avstånd och jag tycker att shut the fuck up om du inte säger nånting som du verkligen menar.

Citat:
– Jag har bevisat för mig själv att jag har en enorm karaktär och de som tror att de kommer få se någonting annat än det här i framtiden, they’re in för a surprise, säger hon och drar handen längs sin nya minskade kropp.

Ja,Anna har ju verkligen visat att hon har karaktär..vi ser ju alla att vi ännu inte är in för någon big surprise från Anna,om man ska säga det på svengelska.

Misstänker att amerikanska WT dokusåpor har varit en stor del av Annas arbetslösa tid.
Senast redigerad av cece123 2019-06-09 kl. 17:51.
Citera
2019-06-09, 17:46
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Jag är inte imponerad av deras sovrum i källaren, master bedroom. Jojo. Anna närmar sig åldern då hon behöver upp för att kissa nattetid. Den lilla toan i källarkorridoren ser liten ut, ryms hon där?

Det blir nog en potta under sängen.
Med risk att pottan suger sig fast på Annas rumpa.
Brandkåren får väl rycka ut för att bända loss den.
Senast redigerad av cece123 2019-06-09 kl. 17:48.
Citera
2019-06-09, 17:50
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Har grannar som putsat sina hus. Det rasar ner lite sjok då och då. Men sån otur ska väl inte Anna ha.

Just nu har de pengar. Undrar varför de inte bytte fönster till treglas när de kunde påverka hela slutförandet utav byggnationen. I källaren har de treglas men i övrigt tvåglas. Blir kanske till att täta i vinter om inte Anna är hemma och eldar i braskaminen.
Deras el-räkningar blir intressanta.

Fantastiskt Anna att ni förvandlade den tidigare enplansvilla på 80 kvadratmeter, nu är det ett tvåplanshus på 211 kvadratmeter efter en omfattande renovering.

Från 80 till 211 kvadratmeter, finns det bygglov på det?
Vet Roberta ens vad det betyder?
Citera
2019-06-09, 17:53
Medlem
cece123s avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...gest-loser-vip
Citat:
Jag vill ha en podd, jag vill ha ett tv-program, jag vill skriva kokböcker, jag vill börja skapa porslin, jag älskar porslin.

2 år senare..ingenting..
Citera
2019-06-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Det blir nog en potta under sängen.
Med risk att pottan suger sig fast på Annas rumpa.
Brandkåren får väl rycka ut för att bända loss den.
Fan!
Tror du hon skulle bända loss den själv?
Efter hårtusstrauma och notställsnödläge blir det Ambulans!
Citera
2019-06-09, 18:10
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BompaLore
Fan!
Tror du hon skulle bända loss den själv?
Efter hårtusstrauma och notställsnödläge blir det Ambulans!

Ambulans ? Tar för lång tid...
Anna ska såklart ha sjukfärd med en helikopter.
Naturligtvis ska hon inte betala för helikoptern det får potttillverkaren göra, det är deras fel
om detta trauma skulle ske.
Citera
2019-06-09, 18:29
Medlem
Vart tog det vägen all sång och musik hon gjorde med de två tjejerna, är det som vanligt det blev inget som vanligt
Citera
2019-06-09, 19:01
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Vart tog det vägen all sång och musik hon gjorde med de två tjejerna, är det som vanligt det blev inget som vanligt

Tycker tvillingar som alltid är tillsammans , bär lika kläder och alltid taggar in twins är lite otäcka .. Så dessa två tillsammans med cirkus Book . .
Kanske lika bra att det lagts på is ?
Citera
2019-06-09, 19:23
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs

Pengarna till det kanske tog slut?
Med det tänker jag att pengarna till sångprojektet kanske akut behövdes "någon annanstans", exempelvis studentfester, extra bil och dylikt som de inte har tänkt på. Allting blir plötsligt dyrare i villan vilket de nog inte förstått tidigare. Vi kan nog räkna med att Roberto måste ta ett extra lån samt jobba längre än 65 för att upprätthålla deras livsstil.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-06-09 kl. 19:31.
Citera
2019-06-09, 19:49
Medlem
Booksmurfens avatar
Ni som kallar Halmpyntet för Roberta, gör ni det för att förnedra honom? Är det något dåligt att vara med kvinna? Hade det inte varit för honom hade skattepengar betalats ut i form av bidrag. Han jobbar som ett svin för försörjningen tom av vuxna barn varav ena hälften inte ens är hans.
Fattar inte hur han orkar. Han kanske är för korkad helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in