2019-05-06, 07:55
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Dags för Nya bilder

annatoledanobook
Gulligt välkomnande utav några av våra nya grannar 🧁🙏🏼 Så idag agerade vi blombud till alla våra närmsta grannar 🌸🍃🌼🍃🌹🍃🌸🍃🌼🍃🌹🍃För att säga att vi känner oss så välkomna i det här underbara området 🏡🐎🌳
https://www.instagram.com/p/BxFdufvlGK3/

Som någon skrev, creepy. Ingen, jag säger ingen, som är nyinflyttad ger blommor till grannarna. Däremot är det vedertaget att man som granne kan ge en blomma eller bakverk till någon nyinflyttad. Familjen har ingen koll på hur man beter sig. De strösslar pengar omkring sig också, Anna blåser svärfaderns förtida arv så fort hon kan. Med ett sånt förhållningssätt till pengar är det inte underligt att hon hamnar hos fogden med jämna mellanrum.
Citera
2019-05-06, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Ojojoj så fantastiskt! Anna får ägg utav grannarna

https://postimg.cc/G4fXfvF2

Efter att Anna Book levererat blommor? Känns väldigt spontant och givmilt... (Typ - gah - vad kan vi ge till denna nya granne som står med blommor i dörren?!)
Citera
2019-05-06, 08:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Som någon skrev, creepy. Ingen, jag säger ingen, som är nyinflyttad ger blommor till grannarna. Däremot är det vedertaget att man som granne kan ge en blomma eller bakverk till någon nyinflyttad. Familjen har ingen koll på hur man beter sig. De strösslar pengar omkring sig också, Anna blåser svärfaderns förtida arv så fort hon kan. Med ett sånt förhållningssätt till pengar är det inte underligt att hon hamnar hos fogden med jämna mellanrum.

Delar ut blommor för att visa att de känner sig välkomna? Gränslöst? Nja men udda. Precis som du skriver är det ju något de som redan bor där gör. Hon fick ju ägg av någon. Problemet där är väl att hon nu kommer att förvänta sig att få regelbundna leveranser. Eller till och med kommer traska bort och börja plocka till sig ägg själv, givetvis utan koll på att stänga om hönsen och hur man hanterar dem.
Citera
2019-05-06, 08:57
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicadH
Efter att Anna Book levererat blommor? Känns väldigt spontant och givmilt... (Typ - gah - vad kan vi ge till denna nya granne som står med blommor i dörren?!)

Haha ja precis! Grannen har inte ens några höns utan ryckte morgondagens frukost ur kylen!
Citera
2019-05-06, 09:03
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:

Hon får väl njuta av det här tjoget ägg som hon så fint fått på ett "flak".

Om något år kommer den stackars grannen att vara urless på Anna och kasta äggen på henne ett och ett för att få bort henne från sin gårdsplan. Hon kommer att ångra att hon någonsin började uppvakta fyrkanten med ägg.
Citera
2019-05-06, 09:31
Medlem
Undra om grannarna som fick de röda rosorna var extra snälla, lite mer än de andra grannarna. Alltså, okej då om man vill springa runt och fåna sig. Men att också lägga ut det man köpt och delat ut på IG?
Själv skulle jag tycka att det var märkligt om en ny granne gav mig rosor, rentav skulle jag undra om de kommer kräva nåt i gengäld. Ove-varning på hela familjen.
För nåt år sen utsågss Mia Skäringer och G W Persson till svenska folket helst vill ha som granne. Tror att trots alla försök så kommer Anna aldrig hamna på den listan.

Och ägg. Tja, ett foto hade kanske räckt. Folk vet hur en platta ägg ser ut.
Citera
2019-05-06, 09:55
Medlem
Är det bars jag som tror att hon flyttade för att få ännu mera kontroll över familjen?
Citera
2019-05-06, 10:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Om hon har en granne som har höns så får vi hoppas de också har en morgonpigg tupp som agerar väckarklocka åt familjen Book
Citera
2019-05-06, 10:09
Medlem
Tycker hela situationen känns obehaglig, ger mig kalla kårar på ryggen, den stackars granne som nu påpekat om gränsen mellan tomterna blev denna utan blommor har Anna nu dragit i gång det som hon alltid brukar göra INTRIGER och skitsnack. alltså de ha inte ens placerat in alla möbler på plats och hon är redan maniskt igång! JÖSSES säger jag bara! Är det ingen som bor där som kan berätta vad som händer och sker
Citera
2019-05-06, 11:23
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCRkod
Är det bars jag som tror att hon flyttade för att få ännu mera kontroll över familjen?

Jag tror absolut det är en viktig anledning. Dessutom flyttar väl familjen ifrån sina utredningar hos soc?! Tror inte att de följer med när man byter kommun.

Vet inte riktigt hur genomtänkt det här är. Logistiken blir betydligt mer besvärlig. Gissar att Snoppviftarn har kvar några kompisar i Solna som han vill fortsätta umgås med. Samma gäller för Vanessa. (Sova över hos kompis eller pendeln till Märsta?) För att hinna med sista bussen hem måste de ta pendeln före 22.00
Slutstation = stökigt på kvällar/nätter. Ska mamma hämta då?
Dessutom alla vi som stått på en oskyddad busshållplats i blåst, regn, snöoväder vet hur ”kul” det är. Brrrrr!! (Verkar som tiderna för stoppen för buss 574 är cirkatider så det gäller att ha marginal).
Min gissning är att det snart inköps en bil till i familjen
Citera
2019-05-06, 11:35
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Jag tror absolut det är en viktig anledning. Dessutom flyttar väl familjen ifrån sina utredningar hos soc?! Tror inte att de följer med när man byter kommun.

Vet inte riktigt hur genomtänkt det här är. Logistiken blir betydligt mer besvärlig. Gissar att Snoppviftarn har kvar några kompisar i Solna som han vill fortsätta umgås med. Samma gäller för Vanessa. (Sova över hos kompis eller pendeln till Märsta?) För att hinna med sista bussen hem måste de ta pendeln före 22.00
Slutstation = stökigt på kvällar/nätter. Ska mamma hämta då?
Dessutom alla vi som stått på en oskyddad busshållplats i blåst, regn, snöoväder vet hur ”kul” det är. Brrrrr!! (Verkar som tiderna för stoppen för buss 574 är cirkatider så det gäller att ha marginal).
Min gissning är att det snart inköps en bil till i familjen

Frågan är om de har råd med det om de köper jacuzzi och annat skräp för pengarna. Köpte de en massa blommor för flera tusen till grannarna så är snart pengarna slut.
Citera
2019-05-06, 12:06
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Vet inte riktigt hur genomtänkt det här är.

Nu är du dum - enligt Anna så är detta oerhört genomtänkt:

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Books blogg
MEN OCKSÅ DEN BÄSTA på så många sätt under småbarnsåren med alla bekvämligheter på nära håll….en bekvämlighet som de senaste 2 åren, dock blev FÖR bekvämt, på ett för oss alla i familjen mycket negativt sätt. Jag har känt att jag tappat respekt för tiden. Visst, man är inne i stan på 10-15 min, men att sedan hitta parkering tex. DET tar ju allt annat än 10-15 min🤯🤯🤯 och hur DYRT är det inte att parkera?!?!? Jag kände även tex. att planeringen med mat gick åt helvete när man bara bor 30 sekunder från mataffären 🥴 och man springer till Mall Of Scandinavia och okynneshandlar också i tid och otid, för att man har allt så tillgängligt. Jag slutade helt enkelt att använda hjärnan till att planera och strukturera ALLT i livet egentligen. Och det har jag mått fruktansvärt dåligt utav – men det kommer det bli ändring på nu, när vi flyttat ut på landet

Hon har mått dåligt av att inte kunna strukturera sitt liv på grund av allting har varit för nära till hands - nu kommer de dåliga bussförbindelserna tvinga henne till det! Det hela kommer att gå fin-fint och bara hatare tror annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in