2019-03-30, 14:01
Medlem
Något som jag direkt reagerade på angående deras villa var att den tidigare ägaren valt att putsa/slamma fasaden.
En tegelfasad så gott som underhållsfri, så varför förstöra den?

Själv skulle jag aldrig ge mig på att rappa på teglet, då vårt klimat gör att fukt utifrån kan ge frostsprängningar vintertid om det inte är riktigt professionellt gjort.

Hemska tanken slår mig...tänk om skiten mest är ett utanpåverk och fasaden ramlar av i stora sjok nästa år...!!!

Anna, i så fall har du just flyttat in i ett hus med "stor potential", "allt för den händige" osv...vojne, vojne!

Du skulle nog ha kollat med oss här på flashen först
Citera
2019-03-30, 14:21
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Något som jag direkt reagerade på angående deras villa var att den tidigare ägaren valt att putsa/slamma fasaden.

Själv skulle jag aldrig ge mig på att rappa på teglet, då vårt klimat gör att fukt utifrån kan ge frostsprängningar vintertid om det inte är riktigt professionellt gjort.

Hemska tanken slår mig...tänk om skiten mest är ett utanpåverk och fasaden ramlar av i stora sjok nästa år...!!!

Anna, i så fall har du just flyttat in i ett hus med "stor potential", "allt för den händige" osv...vojne, vojne!

Det är nu det roliga börjar!
Citera
2019-03-30, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det är nu det roliga börjar!

Riktigt läskigt att medge att jag håller med dig
Citera
2019-03-30, 14:51
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar

60-talshus (blåbetong?), eget VA, enskild väg (vägförening?).
Jo, det kan nog bli livat.

Jag hoppas någon upplyst dem om undersökningsplikt.

*införskaffar lager med popcorn*
Citera
2019-03-30, 14:52
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Ja, det är fullt rimligt att Felicia betalar ett "marknadsmässigt" pris för mat och husrum, vilket jag dock starkt betvivlar att hon gör. Hon har väl ingen inkomst? Och om hon har det, så räcker den nog inte till mer än löshår, lösnaglar, lösögonfransar osv.
Hennes pappas försörjningsplikt tog slut för många år sedan, så därifrån kommer nog ingenting.

Pappa Vicente bor i Sverige, och har gjort så i åtminstone 50 år, så vi får hoppas att han behärskar språket. Att han skulle följa den här tråden är jag dock mer tveksam till.
Nja, jag tror inte Vicente bor i Sverige. Hans lgh på Artillerigatan har varit uthyrd i andra hand under en lång tid.
Dessutom pratar både Booken & Roberto spanska med honom när han är på besök så att han pratar bra svenska eller skulle hittat till flashback är inte särskilt troligt.
Att han skyddat sonens pengar från både Booken och Lazy F är nog mer troligt.
Citera
2019-03-30, 15:16
Medlem
Inte för att jag vill vara fördomsfull, eller måla fan på väggen...men det vete fan om jag skulle våga köpa ett egenrenoverat hus av en bilförsäljare med betalningsanmärkningar för det priset!

Håller tummarna för att Annas känsla angående huset var "den rätta"...
Citera
2019-03-30, 15:58
Medlem
Ovcharkas avatar
Gammalt hus.

Snabbrenoverat av bilförsäljare (m. betalningsanmärkningar).

IKEA-kök.

Gräs och buskar ska klippas.

Vägen ska skottas.

Bussen går nån gång varannan timme.

En (Två?) bil.

En inkomst.

En 30-årig inneboende - som inte betalar hyra.

Mer?

Kommer definitivt följa tråden framöver. Det finns underlag för material.
Citera
2019-03-30, 16:10
Medlem
nytt från insta, bla vanessas skada

https://postimg.cc/gallery/16oe2zxj8/
Citera
2019-03-30, 16:38
Medlem
Ovcharkas avatar
Gud vad jobbigt det är att!!!!! Läsa hennes inlägg...som hon skriver på Instagram och läsa om håll i er. Dessa allvarliga! SKADOR...! ^^ men solen går upp även idag!!!! Vill TACKA alla mina fiiiinaste VÄNNER som alltid ställer upp älskar er!!! @Gunilla @PeterForsberg @Rut.a #runesolochbad #sol #instagram #arbetslös #akuten #överlevare #gårupp #milenpåentimme #spansktturistord #jagharenfamilj #vanessa #herrgård #älskarminman #minmanälskarmig
Citera
2019-03-30, 17:30
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40

”Våra Jobb”??
Roberto är ju som en heltidsarbetande mamma
med 4 barn.Som åker hit och dit.
Att han måste till jobbet är ju självklart, men
Anna låg väl och hade sovpause fram till eftermiddagen -
Är det detta Anna menar med jobb eller är det hennes frivilliga
Hobbylallande i en studio för skojs skull, utan lön eller skivkontrakt ett jobb ?
Citera
2019-03-30, 17:45
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40

Vem är den stackars karln som är med på bilderna? Är det han som ska hjälpa till med flytten?
Citera
2019-03-30, 18:47
Medlem
nickomyras avatar
Det är tydligen producenten/ låtskrivaren .
Lite kul att han inte har taggat Anna i hans bild fr musikstudion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in