Citat:
Ursprungligen postat av
thelazygit
Nytt inlägg på hennes blogg om flytten uppe. Kan inte länka av nån anledning, men jävlat vad det öses beröm över namngivna företag som hon anlitat. Ett sätt att förhandla ner fakturan kanske? 🙂
Så patetisk! Tror knappast hon fått någon sponsring eller eller rabatt, däremot VILL hon att vi ska TRO att hon fått det för sin storhet. (Det där med storhet kan ha multipla betydelser när det gäller Märsta-Anna) Hoppas bara att flyttfirma och städfirma tagit betalt i förväg, jag skulle inte låta henne handla på faktura.
Citat:
Ursprungligen postat av
cece123
Samma sak med bredbandsuppkopplingen på IG, det bres på superlativer
som 1000 ton smör på en macka( som Anna genast skulle glufsa i sig )
Bredbandsuppkopplingen kanske hon förhandlat sig till gratis, i motprestation
lägger hon upp inlägg på IG, som hon påstår ej är sponsrat, utan bara att hon vill berätta
om hur braaa de är..
Tror faktiskt inte att hon fått någon sponsring på det där. Däremot så kan hon ju fått rabatterat pris första året, precis som alla kan få, men då tror Märsta-Anna att det är speciellt för just henne efter som hon är så stor. I början när teleoperatörerna började med mobilabonnemang så försökte de ju ofta med "speciellt pris just för dig, kompis" Knappast någon gick på det snacket på den tiden, och idag går ingen normalbegåvad på det. Ja, förutom Märsta-Anna då.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sallander
Tjugo minuter från Märsta-Annas live igår. Och påstående om att Löjliga Familjen bor i Märsta blockas
[url]https://minfil.com/a9Rak4nen3/A89A906D-C4D7-4085-803D-0E024D91612C_MOV[/url
Klart att Märsta-Anna inte bor i Märsta, det vet ju alla, att hon bor i Sigtuna Kommun.

Sen är ju hela hennes adress jätterolig:
Märsta-Anna StolleTANDo-Book
Villa
Anke(rs)borg
SUCKUNGE 560
195 92
Märsta
Citat:
Ursprungligen postat av
moralhora
Jag gillar hur hon brer på hur skönt det ska bli att flytta bort från alla sorts bekvämligheter som busslinjer och nära till stan. Även om man längtar ut till "landet" så är det väl inte skönt att bli av med möjligheten att ta bussen när som helst?
Har hon sagt att det ska bli gott flytta från bussförbindelserna i Solna? Ja det skulle inte förvåna mig. Blir ju inte lätt att för Märsta-Anna att gå på alla viktiga möten hon tydligen alltid har. Lite kul när Märsta-Anna förbeställer bussen och det kommer en vanlig taxi och hämtar henne, då kommer hon garanterat tro att det är bara för att det är just för henne, den stora Märsta-Anna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
"Det har varit 8 mycket långa månader av planering och strukturering, rensning, sorterande, ge bort, skänka, sälja, slänga och återvinna, bestämma, beställa och köpa nytt."
"Jag har tagit det stora ansvaret för flytten, och vi har varit otroligt effektiva tillsammans"
8 månader för en flytt där man anlitat externt för både städ och flytt och sen påstå att man varit effektiva. Vad är skillnaden på ge bort och skänka?
http://annabook.se/
Hon har ju inte åstadkommit ett jota mer än att skjuta upp flytten flera veckor! Tunnan är hemma på heltid och har haft åtta månader på sig! Har man den tiden ska varken flyttfirma eller städfirma behövas. Och flytten ska ej behöva flyttas fram. Dessutom har hon Snoppviftaren, Lazy-F och den yngsta dottern att städsla, i alla fall ett antal timmar i veckan. Jag och frugan jobbade heltid och fixade våran flytt på en månad och då hade vi gott om tid och det var ingen stress. Vi gjorde det mesta tillsammans. Det mesta körde vi själva, förutom ett de stora sakerna som vi tog ett par kompisar till hjälp för.
Det är en bedrift att göra så lite på så lång tid som Märsta-Anna gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Illa2222
Hoppas för Annas skull att hon inte köpt äkta silverbestick att ha till vardags.
Googlade och det är pyssel med det. De kan köras i maskin men måste torkas direkt och inte självtorka för då blir det fläckar, de får inte stå så de kommer kontakt med något av annan metall för då blir det fläckar. Om man förvarar dem inlindade i en specialduk så behöver de inte putsas så ofta men man får inte ha gummiband runt för då blir det fläckar som inte går bort.
Silverbestick är ju mycket opraktiskt och det är väl knappt någon som använder det idag, inte ens vid finare bjudningar. Vill minnas att det var lite show-off på 1980-talet, när jag var liten, att ha sånt för att påvisa "välstånd" eller nåt sånt trams. Ungefär som att vissa människor idag "måste" ha en SUV (hög bil) fast de aldrig kör utanför tullarna.
Men för Märsta-Anna är det självklart att hon tror att hon glänser med sina tramsiga och svårskötta silverbestick. Tror dock knappast Märsta-Anna kommer orka putsa och hålla på, då hon nästan blev utbränd av att ta hissen till källaren i Solna.
Jag äter faktiskt en hel del på restauranger och det är extremt ovanligt att det används silverbestick, även på finare ställen. Dock är det lite vanligare i Ryssland och vissa andra östeuropeiska länder, samt i England, upplever jag.