2019-04-12, 01:44
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Nu blir det åka av, för folket i trakten

Så här kommer det arta sig närmsta tiden:
Anna kommer vara vääääääärldens bästa granne. Hälsa på varenda granne och ha med sig korgar med "hembakat" och annat gott. Vara suuuuuuupertrevlig. Vi kan kalla denna tid "smekmånads-fasen".

Därefter kommer nästa fas; svartsjuka och avundsjuka. Det är då intrigerna börjar puttra. Prat bakom ryggen, ställa grannar mot varandra osv...

Sist kommer kaosfasen. Den tror jag vi kommer att se om ca 1,5 år. Det är då läget börjar bli riktigt akut - på samma sätt som i Solna, där hela BRF-huset hatade familjen Book. I denna fas är konflikterna fullskaliga och inga grannar döljer i denna i fas sin avsky för familjen. I denna fas är det helt öppna och raka kort - svordomar och kan även bli fysiskt handgemäng.

En sak är säker - den här tråden har mycket att se fram emot
Vårt nöje - Odensala-folkets tragik.

Tror du är något på spåret

Tror vi kommer få se ett video-maraton utan dess like hur otroligt bra allting är, hur fridfull hon känner sig, vilket faaaantastiskt hus de har, hur taaacksam hon är, hur avundsjuka alla i denna tråd är osv osv.. Men som du är inne på, bitterheten och avundsjukan finns där inne på henne vilket tidsnog kommer visa sitt sanna ansikte.
Citera
2019-04-12, 03:43
Medlem
Skottihuvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Överbryggningslån?

Köparen av bostadsrätten i Solna har inte tillträtt, Roberto har inte fått betalt, men huset i Märsta är tillträtt och betalt.
Familjen har alltså tillgång till mera pengar än det som kommer från försäljningen av bostadsrätten.
.

Normalt behöver man inte ta ut en inteckning för ett överbryggningslån, räcker med ett underskrivet köpekontrakt.

Anledningen till den nya inteckningen på 300.000 kan vara att reavinsten från lägenhetsförsäljningen inte räckte till köpesumman och de efterföljande kostnaderna för lagfart och ev bygget av Robertos garage a 100.000...???
Citera
2019-04-12, 06:06
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Tror du är något på spåret

Tror vi kommer få se ett video-maraton utan dess like hur otroligt bra allting är, hur fridfull hon känner sig, vilket faaaantastiskt hus de har, hur taaacksam hon är, hur avundsjuka alla i denna tråd är osv osv.. Men som du är inne på, bitterheten och avundsjukan finns där inne på henne vilket tidsnog kommer visa sitt sanna ansikte.

Tyckte jag anade en viss bitterhet i Annas senaste inlägg a p o Wahlgrens och Hysens tv-shower.Anna vill ju ha en egen tv-show mest i hela världen.
Istället får hon sitta och vänta på doktorn...psykdoktorn ?
Hon har ju inte varit så öppen med hennes egna läkarbesök om man jämför med hennes dotters
läkarbesök, som hon skriver så ingående om.
Ofta brukar bloggare vara rätt öppna om sina egna läkarbesök, vare sig det är psyk eller en annan
mottagning de besöker,inte Anna,som dock freakar ut totalt i väntrummet.
Hon är ju verkligen weird,hennes vänner som bad henne söka hjälp var ju inte ute och cyklade.
Citera
2019-04-12, 07:42
Medlem
MrsATs avatar
Bloggbevakning har också snappat upp Annas senaste live, såg jag nu. Håller med henne...obehagligt är ordet🙈
Citera
2019-04-12, 08:22
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAT
Bloggbevakning har också snappat upp Annas senaste live, såg jag nu. Håller med henne...obehagligt är ordet🙈

Konstigt att inte fler diskuterar hennes psykiska hälsa. Hade hon besökt en psykiatrisk mottagning och kört på sådär hade det blivit LPT, biten med "jag älskar att driva ned mig själv" hade inte hjälpt. Det finns psykotiska valörer, forecerat tal och mani. Kort sagt: kärringen har passerat gränsen från excentrisk uppmärksamhetshora till sjuk på riktigt.
Citera
2019-04-12, 08:40
Medlem
MrsATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Konstigt att inte fler diskuterar hennes psykiska hälsa. Hade hon besökt en psykiatrisk mottagning och kört på sådär hade det blivit LPT, biten med "jag älskar att driva ned mig själv" hade inte hjälpt. Det finns psykotiska valörer, forecerat tal och mani. Kort sagt: kärringen har passerat gränsen från excentrisk uppmärksamhetshora till sjuk på riktigt.
Håller helt med. Hon känns manisk och börjar bli riktigt läskig. Sen blir jag extremt trött på "försvarstalen" i kommentarerna på Bloggbevakning. "Låt henne vara" "Hon är bara glad" "Tramsig"
Nä...Hon är sjuk och på gränsen till sammanbrott! Pernilla Wahlgren är glad och flamsig. STOR skillnad!
Senast redigerad av MrsAT 2019-04-12 kl. 09:18. Anledning: Felstavning
Citera
2019-04-12, 09:13
Folk inne på bloggbevakning skrämmer mig nästan lika mycket som Book...."hon driver ju bara lite"???
Alltså . OM jag hade suttit i närheten av henne vid hennes lilla show så hade jag garanterat blivit irriterad och bett henne dämpa sig...Jag kan bara gissa att det "minsta" som skett hade varit bitchblicken och en utläggning om vilken Butch jag var som hade mage att säga till HENNE...värsta scenario vågar jag inte ens tänka på
Citera
2019-04-12, 10:09
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Ett typiskt ”Jagärsåspeciellochmåstevarasåhemlig-inlägg” har dykt upp på Tant Fyrkants IG.
https://postimg.cc/kDFVsLVQ

Flytten var tydligen idag
Håll i hatten alla ni i Odensala.
Toledanos har flyttat in!!!!

Ja arma grannar. De har förmodligen framlevt sina dagar i lugn och ro där ute i spenaten. Nu jädrar kommer dom att få höra Anna skrika "Robeeeeertooooo" med bebisröst stup i kvarten.

Har dom en jävla otur får dom väl också se den s k säkerhetsvakten ligga på gräsmattan och sparka med benen och ropa på mamma. Det fanns ju någon liten vansinnig film om det.

Det är bara att beklaga grannarna.
Citera
2019-04-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Tyckte jag anade en viss bitterhet i Annas senaste inlägg a p o Wahlgrens och Hysens tv-shower.Anna vill ju ha en egen tv-show mest i hela världen.

Så är det, Anna är mycket, MYCKET avundsjuk på Hyséns och Wahlgrens. Därför har hon nu i ett par års tid slängt ur sig "Books värld", "Books show" för att fiska kontrakt för ett eget program. Producenter nappar inte. Alternativt; socialen har sagt nej pga sonen som är dömd för barnsexbrott m.m.

Anna är bitter, avundsjuk och elak. En vidrig människa.
Citera
2019-04-12, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAT

Ja, hennes live i väntrummet visade med all tydlighet att kvinnan är riktigt, riktigt under isen. Vi snackar mest troligt flera diagnoser.
Citera
2019-04-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Folk inne på bloggbevakning skrämmer mig nästan lika mycket som Book...."hon driver ju bara lite"???

Haha, man behöver vara ordentligt hjärndöd och naiv om man tror att Book "bara drev lite" i den liven.
Citera
2019-04-12, 13:29
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Så är det, Anna är mycket, MYCKET avundsjuk på Hyséns och Wahlgrens. Därför har hon nu i ett par års tid slängt ur sig "Books värld", "Books show" för att fiska kontrakt för ett eget program. Producenter nappar inte. Alternativt; socialen har sagt nej pga sonen som är dömd för barnsexbrott m.m.

Anna är bitter, avundsjuk och elak. En vidrig människa.

Ja, eller som hon säger i liven ”Annas universum”.

Men fortsätter hon sådär kommer jag inte att vilja se något mera
av hennes märkliga beteende.
Detta inlägg var verkligen ett sätta kaffet i halsen moment, på ett obehagligt sätt.
Får väl hoppas hon fick hjälp utav..läkaren med orsaken till hennes besök.
Kanske kommer vi att se henne mer balanserad framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in