2019-05-05, 15:46
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Jag kan inte släppa dessa konstiga namn. Ankersborg är väl något man hittat nå för att det ska låta bra om jag förstått det rätt? Men vad fan är en suckunge? Det måste väl vara nåt gammalt ortsnamn?

Enligt Korvens wikipedia betyder "suckunge" som följer: Barn som skapar oro och bekymmer hos sina föräldrar, med asocialt och kriminellt beteende samt promiskuöst sexuellt beteende. Därtill kommer lathet, obegåvning och avsaknad av haka.
Citera
2019-05-05, 16:06
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Enligt Korvens wikipedia betyder "suckunge" som följer: Barn som skapar oro och bekymmer hos sina föräldrar, med asocialt och kriminellt beteende samt promiskuöst sexuellt beteende. Därtill kommer lathet, obegåvning och avsaknad av haka.

Korvens wikipedia är kanoners! Stämmer ju på pricken.
Den ungen skapar många suckar. Helt klart en riktig suckunge.
Citera
2019-05-05, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Korvens wikipedia är kanoners! Stämmer ju på pricken.
Den ungen skapar många suckar. Helt klart en riktig suckunge.

Ursäkta en okunnig, men vad är det för sida?
Citera
2019-05-05, 16:19
Medlem
Igår var Anna med famlilj på någon krog för att fira en 25-åring. Anna har lagt upp massa instastories. Dock fick alla köpa sin egen mat vilket värdinnan ses stå och ropa ut. I ett av klippen ”skämtar Roberto” och säger något obegripligt om varför Barcelona fått sitt namn. Sen skriker han nöjt som en treåring ”Nu ljög jag!” Den vuxne mannen mitt emot ser märkbart besvärad ut. Det är uppenbart att Roberto har någon form av lätt utvecklingsstörning när man ser klippet. Det förklarar också varför han stannar kvar hos Märsta-Anna år efter år och varför han inte lyckats nå upp till sin fars framgångar inom affärer.
Citera
2019-05-05, 16:21
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Ursäkta en okunnig, men vad är det för sida?

Om du tittar på vad den hette som skrev så ser du att namnet är K. Stroganoff. Korv stroganoff. Korven.
Han har alltså hittat på en egen liten "låtsaswikipedia" angående Suckunge. En rolig och träffande sådan dessutom.
Senast redigerad av Tagelapa 2019-05-05 kl. 16:23.
Citera
2019-05-05, 16:33
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
En fråga från någon som bor 50mil från Stockholm.

Det står i artikeln från Stoppa pressarna att huset ligger ”ett stenkast från Arlanda”. Blir det inte mycket buller då, med många plan per dag som flyger över området de bor i?
Det beror lite på vilka land och startbanor som används på Arlanda. Tidigare i tråden så var det någon som om nämnde bana 26 som inte använts särskilt mycket, att just denna skulle leda till att in flygningarna går över Suckunge, men i övrigt så kommer det nog inte påverkas nämnvärt, det lär nog vara tyst där där än vad det var på deras gamla adress.
Citera
2019-05-05, 16:37
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Jag tror bestämt att Stoppa Pressarna läst lite här hos oss...

https://stoppapressarna.se/svenskt/a...kalle-anka-hem

Lite missuppfattning med poolen dock fast hemadress Märsta blev rätt.
Ja men pool har de väl inte? Särskilt kul att de skriver att hon bor i Märsta!!!! och inte Sigtuna. Gissa nog att stoppa pressarna var här inne och hämtat lite inspiration till sin artikel.
Citera
2019-05-05, 17:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
En fråga från någon som bor 50mil från Stockholm.

Det står i artikeln från Stoppa pressarna att huset ligger ”ett stenkast från Arlanda”. Blir det inte mycket buller då, med många plan per dag som flyger över området de bor i?
De flesta plan kommer från söder så det kommer inte att höras särskilt mycket. Värre i Upplands Väsby som ligger 3 gånger så längt bort men söder om Arlanda. Ja hör lite där jag bor men jag tycker det bara är trivsamt konstigt nog.
Citera
2019-05-05, 17:38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
De flesta plan kommer från söder så det kommer inte att höras särskilt mycket. Värre i Upplands Väsby som ligger 3 gånger så längt bort men söder om Arlanda. Ja hör lite där jag bor men jag tycker det bara är trivsamt konstigt nog.
Täntke aldrig på planen när jag bodde i Väsby. Annat än när man tittar upp och dom flyger över.
Citera
2019-05-05, 17:55
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Alpacka?

Nej, de där besticken ser faktiskt ut att vara av silver på riktigt.
Det där är definitivt inte silver. Det ser alla som haft alpackA, nlp, nysilver osv och stämplat silver. Lägger man sedan upp bestick på instagram ser man nog till att visa stämplarna.
Citera
2019-05-05, 17:58
Medlem
Denna patetiska människa envisas med att skriva Sigtuna. Som om det skulle bli sant att hennes adress är Sigtuna om hon skriver det tillräckligt många gånger. Hon lever i sin egen lilla värld där hennes sanning är det hon drömmer om. Det är inte bara patetiskt det är riktigt sjukt!
Citera
2019-05-05, 18:43
Medlem
nytt på insta, kände mig rent utav tvungen att gulmarkera ett ord!

https://postimg.cc/gallery/dbq4g4f8/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in