2019-04-14, 13:11
Medlem
Photoshoppeds avatar
Hon måste ha Sveriges sämsta blogg. Sista inlägget handlar om hur tidsödande det är att sopsortera det skräp hon har i sitt källarförråd.
Citera
2019-04-14, 13:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag vill minnas att det är för "blåser bort i vinden" han följer bara med i Cirkus Book utan egen vilja och riktning. Är inte stensäker på förklaringen men något åt det hållet. Roberto är ju "bara" försörjare. Han får ju aldrig tycka något. Sen har han ju, tillsammans med Anna, inte direkt tagit fullgott ansvar för sonen, som begått tunga brott och gärna vill vara en del av den kriminella världen. Misslyckandet för Roberto måste ju kännas extra stort då han ändå arbetar som väktare, vilket ju är yrke som ska förestå lag och ordning.
Vindflöjel hade jag nog använt men hey, funkar det det så funkar det. Jag var mest fundersam.
Citera
2019-04-14, 13:25
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vindflöjel hade jag nog använt men hey, funkar det det så funkar det. Jag var mest fundersam.
Ja, jag har heller aldrig fått en riktig beskrivning på var begreppet kommer ifrån. Dock kan man väl säga att vindflöjel är ett litet för fast begrepp, den står kvar men ändrar riktning, medan pynt av halm bara far i väg med vinden. Men som sagt, båda metaforerna funkar och innebörden förstås.
Citera
2019-04-14, 13:39
Medlem
Citat:
Varför kallar vi Halmpyntet för Halmpyntet?
Om man refererar den äktenskapliga sängen till sänghalmen blir det kanske lättare att förstå?
Citera
2019-04-14, 13:44
Medlem
annatoledanobook 🏆 GRATTIS till den fina utmärkelsen på jobbet älskade @feliciabook 🎂🍾🥂 Älskar dig så mycket, och jag önskar dig allt gott. Men det vet du redan 😘 Jag är stolt och glad för din skull, keep up the good job 🔥💪🏽🔥
Instagram

Vad kan det vara för utmärkelse? Längst naglar? Världens kortaste CV?
Hade det varit något som på riktigt hade varit värt att gratulera för och vara stolt över, så vet vi med säkerhet att Anna hade skrivit ut det.
Citera
2019-04-14, 14:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, jag har heller aldrig fått en riktig beskrivning på var begreppet kommer ifrån. Dock kan man väl säga att vindflöjel är ett litet för fast begrepp, den står kvar men ändrar riktning, medan pynt av halm bara far i väg med vinden. Men som sagt, båda metaforerna funkar och innebörden förstås.
Sant.

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Om man refererar den äktenskapliga sängen till sänghalmen blir det kanske lättare att förstå?
D'oh! Så klart. Nu ramlar poletten ner och ett Liljeholmen tänds.
Citera
2019-04-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
annatoledanobook 🏆 GRATTIS till den fina utmärkelsen på jobbet älskade @feliciabook 🎂🍾🥂 Älskar dig så mycket, och jag önskar dig allt gott. Men det vet du redan 😘 Jag är stolt och glad för din skull, keep up the good job 🔥💪🏽🔥
Instagram

Vad kan det vara för utmärkelse? Längst naglar? Världens kortaste CV?
Hade det varit något som på riktigt hade varit värt att gratulera för och vara stolt över, så vet vi med säkerhet att Anna hade skrivit ut det.

De hade väl en tävling om vem som hade mest smink på sig. Eller vem som använder mest filter på sina bilder
Citera
2019-04-14, 15:21
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Absolut, jag förstår bara inte riktigt halmpynts-grejen. Pynt har ju liksom en mening. Jag får liksom bara bilder av julbockar och liknande saker.
Halmpynt-namnet kommer från en sketch med Galenskaparna/ After Shave
Citera
2019-04-14, 15:23
Medlem
Booksmurfens avatar
Citat:
Varför kallar vi Halmpyntet för Halmpyntet?
(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!
Citera
2019-04-14, 15:38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Halmpynt-namnet kommer från en sketch med Galenskaparna/ After Shave
Vet du vilken?

Citat:
Ursprungligen postat av Booksmurfen
(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!
Det där var nog den tråkigaste förklaringen hittills. I am disappoint.
Citera
2019-04-14, 16:08
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Vet du vilken?
.

Tror det var ”Dalsland”
Citera
2019-04-14, 16:14
Medlem
Skottihuvets avatar
Just det, åter till ämnet!

Nu är vi intresserade av Annas flytt och inflyttningsbestyr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in