2019-03-30, 18:49
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Gammalt hus.

Snabbrenoverat av bilförsäljare (m. betalningsanmärkningar).

IKEA-kök.

Gräs och buskar ska klippas.

Vägen ska skottas.

Bussen går nån gång varannan timme.

En (Två?) bil.

En inkomst.

En 30-årig inneboende - som inte betalar hyra.

Mer?

Kommer definitivt följa tråden framöver. Det finns underlag för material.
Jag tror att vi i tråden känner Anna TookStolle bättre än hon gör själv 😂

Precis ALLT som vi förutspått har hänt. Bruten vänskap med käftis i Brottby, Lazy F’s avbrutna anställning (2veckor?) hos densamma, Tunnans viktuppgång efter Tjockis VIP, försäljning av Secunda Casa etc, allt har slagit in. Likaså kommer problem med huset att slå in. Bara att vänta 🍿
Senast redigerad av Flor-Ida 2019-03-30 kl. 18:56.
Citera
2019-03-30, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Precis ALLT som vi förutspått har hänt. Bruten vänskap med käftis i Brottby, Lazy F’s avbrutna anställning (2veckor?) hos densamma, Tunnans viktuppgång efter Tjockis VIP, försäljning av Secunda Casa etc, allt har slagit in. Likaså kommer problem med huset att slå in. Bara att vänta 🍿
OCH! Att det inte var ett brutet LÅRBEN utan istället ett BÅTBEN!!!!!!!!!!!!!!!
Denna dramaqueen alltså
Citera
2019-03-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
OCH! Att det inte var ett brutet LÅRBEN utan istället ett BÅTBEN!!!!!!!!!!!!!!!
Denna dramaqueen alltså

Till Annas försvar (sic!) så får jag väl framhålla att hon aldrig har påstått att det skulle handla om ett lårben.
Citera
2019-03-30, 20:00
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Ja det mesta hade kunnat förutses.
Men ingen kunde väl ens ha gissat att svärfadern skulle sälja lägenheten på Pomonagatan, som ett sorts förtida arv till Halmpyntet och Tunnan...
Tror han tjänade någon mille på den försäljningen.
Har inte de de exakta siffrorna.
Senast redigerad av Rimbert 2019-03-30 kl. 20:10.
Citera
2019-03-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
nytt från insta, bla vanessas skada

https://postimg.cc/gallery/16oe2zxj8/

Knä, kindben OCH under ögat och båtbensfraktur? Under "ett game"? Fick flickstackaren stryk i skolan? Eller kanske av Anna Book själv...? Ja jag vet inte vad jag skall tro mer än att "råka" slå sig på så många olika ställen på en och samma gång är att slå sig mycket, så vad var det för "game"? Samt vad har hon för JOBB? Att räcker det inte med att han redan har flera jobb och hon inget(?), skall han....Fast i sig säkert bättre för jäntkraken om morsan inte är där.
Citera
2019-03-30, 20:49
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Knä, kindben OCH under ögat och båtbensfraktur? Under "ett game"? Fick flickstackaren stryk i skolan? Eller kanske av Anna Book själv...? Ja jag vet inte vad jag skall tro mer än att "råka" slå sig på så många olika ställen på en och samma gång är att slå sig mycket, så vad var det för "game"? Samt vad har hon för JOBB? Att räcker det inte med att han redan har flera jobb och hon inget(?), skall han....Fast i sig säkert bättre för jäntkraken om morsan inte är där.

Typisk "ramla"-skada. Nån fäller dig eller nåt. Knäet slår i, din hand är för vek för att ta emot så den knäcks, varpå resten av huvudet (ansiktet) möter marken.
Citera
2019-03-30, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Vanessa klämde väl fingret i ett notställ för några år sedan och då blev det, tro mig eller ej, ambulans till akuten.

Efter vad jag nyss läste så tvivlar jag inte på att det var Anna Book som drämde igen flickans finger i notstället för att få henne att sluta spela. Sen fick hon säkert ångest och ringde ambulansen för det är ju så misshandlare brukar agera. Först elaka och sedan SÅÅÅÅÅ ångerfulla.
Citera
2019-03-30, 20:50
Medlem
Rimberts avatar
Citat:

Frågorna är många när det gäller Stolledanos och svaren är säkert inte färre...
Citera
2019-03-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Typisk "ramla"-skada. Nån fäller dig eller nåt. Knäet slår i, din hand är för vek för att ta emot så den knäcks, varpå resten av huvudet (ansiktet) möter marken.

Så du menar att både knät OCH handen OCH ansiktet får ordentliga smällar och att det skulle vara "typiskt" vid enkom ETT "krokbensfall"?
Citera
2019-03-30, 21:02
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Så du menar att både knät OCH handen OCH ansiktet får ordentliga smällar och att det skulle vara "typiskt" vid enkom ETT "krokbensfall"?

Ja? Fälld/snubblar/whatever. Knät slår i. Handen ska ta emot fallet - för vek och knäcks, varpå kropp och huvud fortsätter mot asfalten.

Ganska enkelt.

Tror dock inte det är några kraftiga skador. Spelade väl boll eller nåt och ramlade.
Citera
2019-03-30, 21:05
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Något som jag direkt reagerade på angående deras villa var att den tidigare ägaren valt att putsa/slamma fasaden.
En tegelfasad så gott som underhållsfri, så varför förstöra den?

Själv skulle jag aldrig ge mig på att rappa på teglet, då vårt klimat gör att fukt utifrån kan ge frostsprängningar vintertid om det inte är riktigt professionellt gjort.

Hemska tanken slår mig...tänk om skiten mest är ett utanpåverk och fasaden ramlar av i stora sjok nästa år...!!!

Anna, i så fall har du just flyttat in i ett hus med "stor potential", "allt för den händige" osv...vojne, vojne!

Du skulle nog ha kollat med oss här på flashen först

Finns det någon adress? Var ligger kåken?
Citera
2019-03-30, 21:06
Medlem
Ovcharkas avatar
Kan man gissa att fasaden krymper/torkar i sommar, tar in vatten i höst, sprängs i vinter och faller isär i vårens plusgrader med reparationer i sommar, följt av arga inlägg och hot om stämning etc?

Jag satsar på den.

Andra småsaker som knarrande golv, lösa vattenkranar och ojämn temperatur i duschen tar jag för givet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in