2025-08-17, 22:17
Medlem
Flor-Idas avatar
Det här är faktiskt helst stört. Antonio gråter och ber om en tusenlapp av en kompis. Han har satt sig själv "i skiten" som han säger, men som förälder hade man väl betalt den sketna tusenlappen? Särskilt när man glassar runt på semester och lägger pengar på en det ena, en det andra, som t.ex. taxiresor och specialuppsydda gardiner.

Det framkommer att the Golden Child Flisan är hemma (hon bor i "Avfallshuset" enligt Antonio ), men inte heller hon kan undvara en tusenlapp.

Om någon fortfarande tvekade (efter att ha sett i "dokumentären" hur hela familia behandlar Antonio) är han definitivt hela klanens Scapegoat.

Lyssna på alla delarna. Börja med den äldsta, så kommer de i rätt ordning. Det framkommer i samtalen bl.a. att han känner sig lurad av Anjo.
https://www.tiktok.com/@boogeyman.774
Citera
2025-08-17, 22:52
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det här är faktiskt helst stört. Antonio gråter och ber om en tusenlapp av en kompis. Han har satt sig själv "i skiten" som han säger, men som förälder hade man väl betalt den sketna tusenlappen? Särskilt när man glassar runt på semester och lägger pengar på en det ena, en det andra, som t.ex. taxiresor och specialuppsydda gardiner.

Det är väl den som har inkomst efter arbete och arv som betalar taxiresor och gardiner, inte AB?
Citera
2025-08-17, 22:57
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodSosse
Det är väl den som har inkomst efter arbete och arv som betalar taxiresor och gardiner, inte AB?
Precis. Men denne är tydligen inte villig att swisha en tusenlapp till sonen, som istället behöver gråta inför polare för att ta sig ur en jobbig situation. Dessutom vet vi alla vem det är som bestämmer vad det är pengarna ska användas till, i den familjen.
Citera
2025-08-17, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Alldeles för mycket på stories för att orka kommentera allt. Kul att hon är glad och postar mycket trots allt

Två saker:

Att hon bestämt sig för att inte syssla med prenumerationer beror säkert på att intresset var svalt.

Hon nämner att hon umgåtts med sin syster och dennes man. I Spanien? Vilken syster kan det vara? Hon har väl inte nämnt någon av dem de senaste åren, trodde hon gjort sig ovän med varenda en? Eller är det en "syster", som alla kvinnor blir efter en kväll av umgänge med Anna?

Jag undrar om hon inte repostade Vanessas story, att det var hon som umgåtts med sin syster och hennes kille?
Citera
2025-08-17, 23:45
Medlem
Citat:

Det framkommer att the Golden Child Flisan är hemma (hon bor i "Avfallshuset" enligt Antonio ), men inte heller hon kan undvara en tusenlapp.

Om någon fortfarande tvekade (efter att ha sett i "dokumentären" hur hela familia behandlar Antonio) är han definitivt hela klanens Scapegoat.

Lyssna på alla delarna. Börja med den äldsta, så kommer de i rätt ordning. Det framkommer i samtalen bl.a. att han känner sig lurad av Anjo.

Tyckte det var jättejobbigt att lyssna på.
Kanske har han inte vågat berätta för föräldrarna? Kanske ljuger han och vill lura f.d. kompisen på pengar? Och han säger väl att han inte hunnit prata med Felicia än eftersom hon jobbar? Lyssnade inte så noga.
Citera
2025-08-18, 07:54
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:

Får en känsla av att det där är fejk.
Citera
2025-08-18, 08:50
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Får en känsla av att det där är fejk.

Ja, tyvärr är det inte svårt att generera med AI. Det är väl möjligt att någon störd individ har ringt A för att göra TikTok-innehåll dock, vilket bara visar att botten inte är nådd.

Med det sagt - även om det är sant så får jag väl säga att det inte är konstigt att familjen inte vill ge A pengar. Han har problem med droger, så jag gissar att de inte vill skicka honom mer ned i träsket. Jag hade inte heller swishat över pengar såvida jag inte visste exakt vad de gick till.
Senast redigerad av moralhora 2025-08-18 kl. 09:35.
Citera
2025-08-18, 09:22
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Citat:

Han påstår i samtalet att han fått "godkännande i Högsta Domstolen". De kommer att fria mig". Intressant. Om så skett borde väl hans kära mor ha trumpetat ut det direkt när det skedde och tackat "fiiiiiiiiiiiiiiinaste" Anjo för jobbet med dokumentären.
Citera
2025-08-18, 09:54
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta
Han påstår i samtalet att han fått "godkännande i Högsta Domstolen". De kommer att fria mig". Intressant. Om så skett borde väl hans kära mor ha trumpetat ut det direkt när det skedde och tackat "fiiiiiiiiiiiiiiinaste" Anjo för jobbet med dokumentären.

"godkännande i Högsta Domstolen"

Det tror jag inte ett ögonblick på, rent hittepå.

Anna Book måste förklara för sin förståndshandikappade son att resning i byxorna inte är samma sak som resning i Högsta Domstolen.

Ungefär så här:

""Lille Antonio, om en kvinna säger till dig "Åhh du har fått resning" så betyder det inte att du har fått resning i Högsta Domstolen.""
Senast redigerad av trottwell 2025-08-18 kl. 10:03.
Citera
2025-08-18, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta

Högsta domstolen är väldigt strikta med vilka mål dom tar upp. Tror knappast att dom tänker göra det nu
Citera
2025-08-18, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Jag undrar om hon inte repostade Vanessas story, att det var hon som umgåtts med sin syster och hennes kille?
Jaha! Jag måste tydligen öva på läsförståelsen

Två saker, igen:

Anna skriver mycket på spanska nu när hon är "hemma". Hon skriver om sig själv som "Ana". Jag visste inte att man byter namn när man byter land

Anna påtalar att Roberto inte träffade med pilar på någon lek. Men hon träffade minsann Roberto kan säkert tåla det, och det är ingen big deal. Men det är roligt att Anna har ett så barnsligt förhållande till tävlingar och skryt
Citera
2025-08-18, 11:43
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Högsta domstolen är väldigt strikta med vilka mål dom tar upp. Tror knappast att dom tänker göra det nu

Ja, så är det.

För att få resning i Högsta domstolen krävs det att det har framkommit nya omständigheter eller bevis som är av betydelse för utgången i målet, och att dessa omständigheter eller bevis inte var kända för domstolen när domen meddelades. Det krävs också att det finns en giltig ursäkt till varför dessa uppgifter inte framkom tidigare. Resning är ett extraordinärt rättsmedel och beviljas därför mycket sällan"

Huvudvittnet, som var helt nykter under festen, mindes glasklart i såväl rättegången som i Anjos "dokumentär"vad hon såg: Våldtäktsoffrets huvud guppande upp och ned i Antonios skrev och hur han sedan knäppte gylfen. Det var ju också hon som slog larm om händelsen, ringde till offrets mamma och berättade vad hon sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in