Citat:
Ursprungligen postat av
heropsychodreamer
ÅH vad glad jag blir för Vanessa! Ett år som utbytesstudent kostar en hel del, det måste hon fått i present av farfar. Jag var utbytesstudent ett år när jag var 16, en fantastisk upplevelse! Vi hade aldrig haft råd om jag inte fått ett stipendium som täckte alla kostnader. Minns dåligt men det kostade över 100 000:- då, 1995.
Men kanske Anna inte tänkt igenom detta ordentligt...? Vad kommer egentligen hända när Vanessa märker att hennes värdfamilj inte alls är som den dysfunktionella familj hon växt upp med? När det går upp för henne hur sjukt hennes mamma beter sig....
HAR Felicia verkligen tjänstebil? Från vilken anställning då? Om hon har så bra jobb att det ingår bil ska hon väl inte flytta med morsan till det nya huset? Eller är det som jag sagt tidigare, Anna tillåter inte att hon flyttar?
Tror absolut att detta kan vara mycket bra och nyttigt för yngsta dottern. Jag är glad för hennes skull. Jag tror nog att svärfadern är inblandad på något sätt, och han är ju på förekommen anledning inte så glad i Ers Fläskighet. Han har säkert, utan Ers Fläskighets vetskap, samtal med sin son (Halmpyntet) och det kan nog tänkas att svärfadern ser hur det gått för de övriga ungarna och att han nu satt igång en räddningsauktion å yngsta dotterns vägnar.
Minitunnan (Felicia) har ju visat sig oduglig till det mesta, hon har ju inte lyckats få ett vettigt jobb överhuvudtaget, dessutom bor hon hemma fast hon är ca 30 år!!!! Det säger ju en del... Dessutom är hon väl tagen för snatteri om jag inte missminner mig. Sedan vet jag inte hur det var med Kicks, när hon jobbade där, men hon har ju sålt en hel del på nätet privat, och man kan ju undra var de varorna kom från då de ingick i Kicks sortiment. Kommer inte ihåg, men vill minnas att hon fick kicken!
När det gäller Antonio så är ju han tungt kriminellt belastad. Så svärfadern vill nog rädda yngsta dottern och försöka få henne bli en välfungerande självständig kvinna. Hoppas det blir så och StolleTANDos TOOKigheter bryts.
Citat:
Ursprungligen postat av
DilsNacke
Det kan ju tänkas att hon har fått någon form av kommunal praktikplats, och på en viss nivå av sådan verksamhet så brukar man bli upphämtad på morgonen och hemskjutsad på kvällen. I Annas ögon kan det mycket väl bli "tjänstebil".
Ha ha! Kan ju mycket väl vara så! Det var väl någon här i tråden som sa att hon fått jobb som "elsäljare". Det jag tänker på då är nasare som står vid ingångarna till köpcentrum som försöker kränga på dig något värdelöst elavtal med en bindningstid på en miljon år. I alla fall så brukar de ju vara några stycken, och om de ska till köpcentrum som ligger lite mer avlägset så kan det ju tänkas att de använder en firmabil för att ta sig dit, men då åker de ju flera stycken i den. Att Minitunnan fått en tjänstebil tar jag som synnerligen osannolikt. Men i Ers Fläskighets värld så är det självklart så att hon har tjänstebil. Ers Fläskighet har ju rätt svårt med begreppsförståelse, så hon vet nog inte vad tjänstebil innebär. Men det kan ju också vara fråga om kommunal praktikplats.