2019-04-07, 00:09
Medlem
morbrostewarts avatar
Så fascinerande denna Book är, jag måste motvilligt erkänna; jag har blivit en riktig jävla bookmal.
Kollar allt som oftast om det finns något nytt booksläpp i mediebrusets bookhyllor,
för hon är ju som bekant en riktig e-book.
(På Wikipedia definieras bok såsom "– ett medium för kommunikation")...
Nästan så jag önskar att hon ville booka upp globen och ha en hejdundrades bookmässa.
Kanske skulle det t.o.m. vara gynnsamt för plånbooken. Vem vet. (börja spara till IKEAs julbord kanske...)
Efter den stora flytten ut till bookskogen kanske hon tar en titt i kassabooken och inser att det nog vore bra att riva av ett gig eller två.
Men att hon skulle vara klok som en book finns då verkligen inte alls i min book, något måste ju ha gått på took.
Lille våldtäktsligisten kan inte förlika sig med vår lagbook, men en dag kanske kommer då någon får nog av rån och våldtäkter, och helt sonika utövar lite gammal hederlig booktryckarkonst på guldklimpen.
Nää man får försöka lägga (halvfranska) band på sig och ta avstånd från detta bookbinderi.
Citera
2019-04-07, 00:21
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
Tror aldrig att hon nämnt att hon fått dem gratis, bara att produkterna kommit med bud. Vilket kan vara på detta sättet: https://www.paolos.se/ Via delitea.se Alltså får hon beställa precis som alla andra. Lite som matkassen fast skriver hon "bud från Paolo" så låter det antagligen lyxigare och mer "nära vän".

Haha... ja antagligen en smula korkad. Hon hoppas ant på att hon ska få gratisbud förr eller senare eftersom hon gör så mkt reklam. Men frågan är ju om det inte blir en väldigt förlustaffär att sponsra henne med hemkört när hon ska flytta till vischan utanför storstockholm.
Kan ju mycket väl vara på det viset att Ers Fläskighet vill få det att låta som att hon fått det gratis och att hon gör reklam, fastän det inte finns något sådant mellan henne och värstingen. Hon vet ju att vi på Flashback vet att nästan ingen är intresserad av att ha med henne att göra då det aldrig någonsin går smidigt. Hon kanske hoppas att någon ska vilja skicka gratisgrejer till henne, men jag tror det är ovanligt att hon faktiskt får något och att någon vill använda henne i reklamsyfte.
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Jo, det första utskicket var definitivt gratis, den forsatta reklamen som hon flitigt
smörar på det, glömmer Paolo aldrig att tacka personligen för på Instagram.

Stockholm är så litet, är rätt säker på att Anna och Paolo har nog hälsat och pratat med varandra sedan 80-90 talet.Paolo är inte ”fin” i kanten, utan rätt så vanlig precis som Anna.

Kan också säga att det är otroligt vanligt för små som stora företag med utbudning av produkter
till kändisar och bloggare.
Dessa personer kan få massor av korgar med hälsokostprodukter, kläder, smink, mat, böcker osv
Anna har ju trots allt...60 000...??? följare på Instagram ( aktiva verkar dock vara en promille
av dessa 60 000)Men vill man sälja är varje nådd person en presumtiv kund, tycks vissa tänka..
Paulo och Ers Fläskighet lär nog ha träffats. Jag har svårt att tro att Paulo ser något marknadsvärde i Ers Fläskighet, men han kanske låter en o annan kasse få åka dit så hon inte ska tjata sönder honom.
Citera
2019-04-07, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Paulo och Ers Fläskighet lär nog ha träffats. Jag har svårt att tro att Paulo ser något marknadsvärde i Ers Fläskighet, men han kanske låter en o annan kasse få åka dit så hon inte ska tjata sönder honom.
Kan så vara. Smidigt sätt att lura henne till distans. Bara hon inte dyker upp vid hans stånd på en matmässa. Kan se katastrofen framför mig. Då lär han ta utavstånd sen.
Citera
2019-04-07, 01:19
Medlem
Pale Riders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
... Då lär han ta utavstånd sen.
Tihi!
Citera
2019-04-07, 01:29
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaJo
Lyssnade lite på liven igår och yngsta behöver vi inte oroa oss för, hon ska studera utomlands 1 år, för hennes eget bästa kanske hon inte kommer hem.
Sonen ska ju snart ta körkort tydligen, hur han nu ska klara av teori och uppkörning återstår att se och Felicia har tjänstebil, frågan är ju hur länge hon lyckas behålla jobbet...

ÅH vad glad jag blir för Vanessa! Ett år som utbytesstudent kostar en hel del, det måste hon fått i present av farfar. Jag var utbytesstudent ett år när jag var 16, en fantastisk upplevelse! Vi hade aldrig haft råd om jag inte fått ett stipendium som täckte alla kostnader. Minns dåligt men det kostade över 100 000:- då, 1995.
Men kanske Anna inte tänkt igenom detta ordentligt...? Vad kommer egentligen hända när Vanessa märker att hennes värdfamilj inte alls är som den dysfunktionella familj hon växt upp med? När det går upp för henne hur sjukt hennes mamma beter sig....

HAR Felicia verkligen tjänstebil? Från vilken anställning då? Om hon har så bra jobb att det ingår bil ska hon väl inte flytta med morsan till det nya huset? Eller är det som jag sagt tidigare, Anna tillåter inte att hon flyttar?
Citera
2019-04-07, 04:02
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morbrostewart
Så fascinerande denna Book är, jag måste motvilligt erkänna; jag har blivit en riktig jävla bookmal.
Kollar allt som oftast om det finns något nytt booksläpp i mediebrusets bookhyllor,
för hon är ju som bekant en riktig e-book.
(På Wikipedia definieras bok såsom "– ett medium för kommunikation")...
Nästan så jag önskar att hon ville booka upp globen och ha en hejdundrades bookmässa.
Kanske skulle det t.o.m. vara gynnsamt för plånbooken. Vem vet. (börja spara till IKEAs julbord kanske...)
Efter den stora flytten ut till bookskogen kanske hon tar en titt i kassabooken och inser att det nog vore bra att riva av ett gig eller två.
Men att hon skulle vara klok som en book finns då verkligen inte alls i min book, något måste ju ha gått på took.
Lille våldtäktsligisten kan inte förlika sig med vår lagbook, men en dag kanske kommer då någon får nog av rån och våldtäkter, och helt sonika utövar lite gammal hederlig booktryckarkonst på guldklimpen.
Nää man får försöka lägga (halvfranska) band på sig och ta avstånd från detta bookbinderi.

Sorry. Du är inte så humoristisk som du själv tror...
Citera
2019-04-07, 09:04
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag har svårt att tro att Paulo ser något marknadsvärde i Ers Fläskighet, men han kanske låter en o annan kasse få åka dit så hon inte ska tjata sönder honom.

Kan mycket väl tänka mig att det är så...budning och instagram är på ett behaglig
personligt avstånd.Någon annan får lämna över maten, ett kort svar på instagram och inget
mer tjatande från Anna.
Citera
2019-04-07, 09:22
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
ÅH vad glad jag blir för Vanessa! Ett år som utbytesstudent kostar en hel del, det måste hon fått i present av farfar. Jag var utbytesstudent ett år när jag var 16, en fantastisk upplevelse! Vi hade aldrig haft råd om jag inte fått ett stipendium som täckte alla kostnader. Minns dåligt men det kostade över 100 000:- då, 1995.
Men kanske Anna inte tänkt igenom detta ordentligt...? Vad kommer egentligen hända när Vanessa märker att hennes värdfamilj inte alls är som den dysfunktionella familj hon växt upp med? När det går upp för henne hur sjukt hennes mamma beter sig....

HAR Felicia verkligen tjänstebil? Från vilken anställning då? Om hon har så bra jobb att det ingår bil ska hon väl inte flytta med morsan till det nya huset? Eller är det som jag sagt tidigare, Anna tillåter inte att hon flyttar?

Troligen har du rätt, hon får inte flytta. Det är samma fenomen som sektledare kör med och det stod ju till och med i tidningen att A.B sagt till sina telningar att inte rymma medan hon spelade in BL Vip. Att yngsta dottern ska få studera utomlands under normala villkor är nog en sanning med modifikation. Troligen ska hon studera i Spanien under uppsikt av svärfadern eller någon annan släkting så att hon inte ser hur normala människor lever. A.B kommer att hela tiden kontrollera att dottern är inom räckhåll för sekten att dra kunna in och styra vilket också gäller den äldsta dottern. A.B är Gudfadern in persona.
Citera
2019-04-07, 10:33
Medlem
Citat:
HAR Felicia verkligen tjänstebil? Från vilken anställning då?

Det kan ju tänkas att hon har fått någon form av kommunal praktikplats, och på en viss nivå av sådan verksamhet så brukar man bli upphämtad på morgonen och hemskjutsad på kvällen. I Annas ögon kan det mycket väl bli "tjänstebil".
Citera
2019-04-07, 11:01
Medlem
godboys avatar
Citat:

Tror absolut att detta kan vara mycket bra och nyttigt för yngsta dottern. Jag är glad för hennes skull. Jag tror nog att svärfadern är inblandad på något sätt, och han är ju på förekommen anledning inte så glad i Ers Fläskighet. Han har säkert, utan Ers Fläskighets vetskap, samtal med sin son (Halmpyntet) och det kan nog tänkas att svärfadern ser hur det gått för de övriga ungarna och att han nu satt igång en räddningsauktion å yngsta dotterns vägnar.

Minitunnan (Felicia) har ju visat sig oduglig till det mesta, hon har ju inte lyckats få ett vettigt jobb överhuvudtaget, dessutom bor hon hemma fast hon är ca 30 år!!!! Det säger ju en del... Dessutom är hon väl tagen för snatteri om jag inte missminner mig. Sedan vet jag inte hur det var med Kicks, när hon jobbade där, men hon har ju sålt en hel del på nätet privat, och man kan ju undra var de varorna kom från då de ingick i Kicks sortiment. Kommer inte ihåg, men vill minnas att hon fick kicken!

När det gäller Antonio så är ju han tungt kriminellt belastad. Så svärfadern vill nog rädda yngsta dottern och försöka få henne bli en välfungerande självständig kvinna. Hoppas det blir så och StolleTANDos TOOKigheter bryts.
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Det kan ju tänkas att hon har fått någon form av kommunal praktikplats, och på en viss nivå av sådan verksamhet så brukar man bli upphämtad på morgonen och hemskjutsad på kvällen. I Annas ögon kan det mycket väl bli "tjänstebil".
Ha ha! Kan ju mycket väl vara så! Det var väl någon här i tråden som sa att hon fått jobb som "elsäljare". Det jag tänker på då är nasare som står vid ingångarna till köpcentrum som försöker kränga på dig något värdelöst elavtal med en bindningstid på en miljon år. I alla fall så brukar de ju vara några stycken, och om de ska till köpcentrum som ligger lite mer avlägset så kan det ju tänkas att de använder en firmabil för att ta sig dit, men då åker de ju flera stycken i den. Att Minitunnan fått en tjänstebil tar jag som synnerligen osannolikt. Men i Ers Fläskighets värld så är det självklart så att hon har tjänstebil. Ers Fläskighet har ju rätt svårt med begreppsförståelse, så hon vet nog inte vad tjänstebil innebär. Men det kan ju också vara fråga om kommunal praktikplats.
Citera
2019-04-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Jo, det första utskicket var definitivt gratis, den forsatta reklamen som hon flitigt
smörar på det, glömmer Paolo aldrig att tacka personligen för på Instagram.

Stockholm är så litet, är rätt säker på att Anna och Paolo har nog hälsat och pratat med varandra sedan 80-90 talet.Paolo är inte ”fin” i kanten, utan rätt så vanlig precis som Anna.

Kan också säga att det är otroligt vanligt för små som stora företag med utbudning av produkter
till kändisar och bloggare.
Dessa personer kan få massor av korgar med hälsokostprodukter, kläder, smink, mat, böcker osv
Anna har ju trots allt...60 000...??? följare på Instagram ( aktiva verkar dock vara en promille
av dessa 60 000)Men vill man sälja är varje nådd person en presumtiv kund, tycks vissa tänka..
Det kan ju också vara så att Paolo (eller någon i hans PR-team) har koll på att Anna får mycket uppmärksamhet här av oss och att de räknar med att folk här kommer skriva om och diskutera saken. Det här är ju en stor tråd med många visningar, och många har läst/skrivit/tänkt på hans produkter.

Men jag vet inte, bara en spontan tanke.
Citera
2019-04-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Det kan ju också vara så att Paolo (eller någon i hans PR-team) har koll på att Anna får mycket uppmärksamhet här av oss och att de räknar med att folk här kommer skriva om och diskutera saken. Det här är ju en stor tråd med många visningar, och många har läst/skrivit/tänkt på hans produkter.

Men jag vet inte, bara en spontan tanke.
Frågan är hur många av oss som direkt springer och köper Paolos efter diskussionerna här på IG?
Speciellt när Anna gör reklam för dem på så klantigt sätt. Paolos är inte jättebilligt. Du kan lätt ha de varorna hon hade fått/beställt hemma genom att traska till coop/ICA och förse dig betydligt billigare. Det innebär visserligen att förflytta dig själv, leta upp varorna, ställa dig i kö, betala direkt och bära hem dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in