2019-02-19, 21:53
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Om så nu är fallet, hur ska de ha råd? Tror inte ens att mini-tunnan jobbar, men om så var fallet, ska hon bo i flickrummet till hon är 50?

Ock låtsas-gangstan lär väl åka in o ut....

Har de vunnit på lotto?

Svärfar Vicente har troligtvis börjat fördela arvet. Kul för Tant Fyrkant (gissar att hon fått ”jobba” litet extra för att tillfredsställa Halmpyntet). Hon har nu fått x antal miljoner. Hon har ju alltid haft storhetsvansinne men nu med stålar och ”herrgård med privat väg” kommer hon att bli mer outhärdlig än vanligt 🤮
Citera
2019-02-19, 22:03
Medlem
Tagelapas avatar
Ja käre värld. Dom fick ju skapligt betalt för lägenheten och har nu köpt sig ett nybygge. Ja det räckte ju pengarna gladeligt till inte tu tal om annat. Men med ett nybygge följer ju "barnsjukdomar" som kan bli kostsamma.

Det kommer att bli dyrt för familjen. De behöver ju minst två bilar. Minst. Alla har förmodligen inte samma arbetstider och jag kan ju svårligen tänka mig tant Fyrkant åka buss. Lazy F behöver väl också en bil och då är vi uppe i tre bilar. Om hon nu har körkort.

Vad som blir väldans intressant är ju hur länge löjliga familjen kommer att stå ut mitt ute i spenaten. Förmodligen är dom tillbaka i stan om ett eller två år.

Intressant skall det också bli att se hur länge pengarna räcker och hur länge dom kan hålla sig ifrån kronofogden. Ingen av dem verkar ju vara det minsta ekonomiskt lagd utan sätter sprätt på varenda krona som ramlar in. Hoppas dom lyckas spara undan en buffert som inte bara går till tänder och hår utan också kan användas till att köpa nytt handfat när det gamla är spräckt t ex.

Nej, det där lär aldrig hålla och det sorgligaste är att allt dom gör och ställer till sker inför öppen ridå.
Så vi lär nog få följa resan hela vägen från herrgårdsboende i Mulleskogen till bankrutt och flytt till valfri förort.

Jag har poppat popcorn och lagt upp fötterna och väntar lugnt.
Citera
2019-02-19, 22:15
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khun-T
Booken tjatar om. 1:an eller 2:an!

tippar på att det är ...
lunda 227, knivsta
fråga snoppviftaren!
Har han nämnt det på någon live, alltså? Hur säker är uppgiften? Verkar kunna stämma i och med den har sagts att huset inte riktigt är färdigbyggt, Anna visar upp tillval för sina ”följare” etc. Oj det blir mycket jobb med trädgården, den verkar på sin höjd ”grovplanerad”...känns inte riktigt som ett hus dit man flyttar med vuxna barn om mor och far vill ha lite diskretion...knepigt med förbindelser, långt till bussar som inte går så ofta...kanske en timme till Uppsala, en och en halv till Sthlm på grund av köerna...
Citera
2019-02-19, 22:28
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Har han nämnt det på någon live, alltså? Hur säker är uppgiften? Verkar kunna stämma i och med den har sagts att huset inte riktigt är färdigbyggt, Anna visar upp tillval för sina ”följare” etc. Oj det blir mycket jobb med trädgården, den verkar på sin höjd ”grovplanerad”...känns inte riktigt som ett hus dit man flyttar med vuxna barn om mor och far vill ha lite diskretion...knepigt med förbindelser, långt till bussar som inte går så ofta...kanske en timme till Uppsala, en och en halv till Sthlm på grund av köerna...
Äsch, det blir bara tre timmars daglig pendling för lilla Vanessa.

En stor fördel är att man nu kommer närmare Norrtäljeanstalten, där brukar ju sexbrottslingar hamna och Anna är som alltid förutseende.

Varför fattar inte Anna att hon är för lat och bekväm för sånt här? Hon orkar ju inte ens rensa en garderob utan att bryta ihop.
Citera
2019-02-19, 22:48
Medlem
Jag tror att de är så enkelt som att soc har krävt att familjen ska flytta, för att de inte ska omhänderta Antonio.
Citera
2019-02-19, 22:50
Medlem
Allt som Anna lägger sig i blir dåligt. Samir har gjort en låt om Alex Schulman (något tjafs dom haft) och Anna går in på Samirs Insta och stöttar och allt blir vara då fel

Hon lägger ut detta på sin Story

https://postimg.cc/gallery/k985cffs/

och i Samirs tråd visar hon sitt rätta ilskna jag (och då har hon ändå hunnit radera många av sina svar)

https://postimg.cc/gallery/129fibbc8/
Citera
2019-02-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Jag tror att de är så enkelt som att soc har krävt att familjen ska flytta, för att de inte ska omhänderta Antonio.

Ny kommun, ny socialförvaltning. Å andra sidan, skrivs man inte ut när man är 18?

Angående bilar så kanske Roberto kan få arbete på Arlanda och Kicks och dylikt finns kanske i närheten? Anna har ju redan flaggat för att hon baaaaaara vill åka kommunalt nuförtiden. Och cykla!
Citera
2019-02-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicadH
Ny kommun, ny socialförvaltning. Å andra sidan, skrivs man inte ut när man är 18?
Om man redan är aktuell hos socialtjänsten, så har de möjlighet att gå in med tvångsåtgärder fram till 21 års ålder.
Visst lär de bli aktuella hos socialtjänsten i den nya kommunen, men det kan ändå vara så att nuvarande soc har krävt en flytt för att bryta det sociala umgänget.
Citera
2019-02-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Det mest opraktiska bord jag någonsin sett! Värre än glasbord ju. Hon skaffar sig jobb om hon ska ta av och tvätta tyget varje gång det blivit smutsigt...

Haha... precis min tanke. Hon som lipade efter Arga snickaren fått henne att tvätta kuddfodral jag vet inte Huuuuur många gånger om året... Alltså jag hade INTE flyttat med henne om jag varit Roberto. Så jävla fult, opraktiskt och tacky!!
Citera
2019-02-19, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sallander
Allt som Anna lägger sig i blir dåligt. Samir har gjort en låt om Alex Schulman (något tjafs dom haft) och Anna går in på Samirs Insta och stöttar och allt blir vara då fel

och i Samirs tråd visar hon sitt rätta ilskna jag (och då har hon ändå hunnit radera många av sina svar)

MEN HERREGUD!!! Vilken obehaglig människa hon är!
Själv tycker jag att Samir sa ifrån på ett snyggt sätt. Inget fan av honom, men detta gjorde han ändå bra. Och idag lyssnade jag på Mannheimer & Skäringers nya avsnitt och det slog mig då:
En del kan säga ifrån med stil, klass och så att man faktiskt lyssnar och blir berörd - och en del gör som Anna (vilket inte är så många fler än hon eg).
Lyssna gärna, i andra halvan av podden nånstans pratar Mia om att hon fått kritik för att NMFTG-skjortan är rätt dyr. Och andemeningen med hennes reaktion är egentligen samma som Anna alltid försöker få fram men som blir så galet fel och osympatiskt varenda gång: Damned if I do, damned if I don't. Jag berörs av Samirs text, jag berörs av Mias ord, jag berörs inte av Annas överbarnsliga, skrämmande, osympatiska och vassa attityd - och sen förtjänar hon ju faktiskt kritiken hon får eftersom hon är som hon är.
Citera
2019-02-20, 00:00
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sallander
Allt som Anna lägger sig i blir dåligt. Samir har gjort en låt om Alex Schulman (något tjafs dom haft) och Anna går in på Samirs Insta och stöttar och allt blir då bara fel

Nu är hela Ers Hemskhets patetiska svarstråd raderad på Samirs Instagram. Istället har Anna tagit på sig sin väl använda offerkofta och gjort ett snyftinlägg på bloggen...

https://postimg.cc/94TtNSZ1
Citera
2019-02-20, 00:43
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland

Oj det är alltså så illa med kommunikationerna?
Dottern får då åka med pappan till skolan varje dag för hon går väl i skolan inne i stan? Vart går sonen i skolan? Är det också inne i stan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in