Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-21, 21:43
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Självklart är det svårt att bedöma sanningshalten i detta påstående, MEN eftersom det handlar om Tunnan så är det troligen sant! Dock så hade det varit intressant att få veta varför Vanessa anställdes från första början samt varför Mini-Flodisen fick kicken.

Jag är inte så bekant med turerna kring Book, jag tål inte människan så jag har inte läst om henne, men det har alltså varit turer kring detta? Har Book klagat offentligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Trist om det är sant, för då kan Anna Book anmäla tandläkaren för brott mot sekretesslagen.

I ärlighetens namn så förstod jag det inte som att tandläkaren pratat med min kompis utan hon var där då Book var på kliniken och ställde till en scen. Min vän åkte sedan vidare till mig efteråt för att vi sedan innan hade bestämt att vi skulle umgås. Det här var i höstas/vintras och jag minns inte exakt hur allt utspelat sig men jag minns med säkerhet att Book själv hade varit där och det återberättades som att det var något som hon överhört. Samtalet inleddes med "Jag kommer precis från tandläkaren, det var lite mer spännande än vanligt... Anna Book var där och den människan verkar inte vara riktigt klok".
Citera
2018-04-21, 23:17
Medlem
Zezzys avatar
Omnämnd idag av Bert Karlsson i humorserien uti bögda. Cirka 10 min in i avsnittet

https://www.svtplay.se/video/1765722...gda:pla:lp-app
Citera
2018-04-22, 00:29
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setj
Tror det med tänderna stämmer. Tandläkaren säger det blir inte bra Tunnan kontrar med vem vet bäst hur JAG vill ha det du eller jag? Käftis tröttnar och trycker dit Hollywood gaddarna ala häst. Initialt är Tunnan nöjd med Hollywood smilet mupparna som följer henne tycker hon är såå snygg. Efter smekmånaden med garnityret går det upp för henne att hela Sverige skrattar åt henne och att tänderna blänker som en blankpolerad skitstol. Med vanlig Tunnan logik är det naturligtvis inte hennes fel utan käftis är den som ställt till det för henne.

Snart dags för en rubrik. Elena har förstört mitt liv och vägrar korrigering av mina förstörda tänder det var hon som ville göra såhär jag som är så snäll och ödmjuk litade på henne BuuHuuu
Att vi inte hört mer om det är ju nästan fantastiskt. Men den tiden kommer säkert. Tunnan lipar ju över allt och det är alltid alla ANDRAS fel. Men det kan väl omöjligt finnas någon som tror på en stavelse som kommer ur psyktantens mun.
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag är inte så bekant med turerna kring Book, jag tål inte människan så jag har inte läst om henne, men det har alltså varit turer kring detta? Har Book klagat offentligt?
I ärlighetens namn så förstod jag det inte som att tandläkaren pratat med min kompis utan hon var där då Book var på kliniken och ställde till en scen. Min vän åkte sedan vidare till mig efteråt för att vi sedan innan hade bestämt att vi skulle umgås. Det här var i höstas/vintras och jag minns inte exakt hur allt utspelat sig men jag minns med säkerhet att Book själv hade varit där och det återberättades som att det var något som hon överhört. Samtalet inleddes med "Jag kommer precis från tandläkaren, det var lite mer spännande än vanligt... Anna Book var där och den människan verkar inte vara riktigt klok".
Tunnan är ju en psykkärring som nog är väl känd på ALLA ställen hon ränner. Dessutom har han ju snattat på NK och med all säkerhet fler ställen.

För de som jobbar i serviceyrken såsom Ica vårdcentral post mm i hennes närområde lär känna till henne väl och känna till att Flodis-Tunnan och Mini- Flodis-Tunnan är psyksjuka.
Citera
2018-04-22, 14:18
Medlem
Kattriarkens avatar
Citat:
Fick höra lite saker från en vän som går hos samma tandläkare som hjälpte Anna Book med hennes tänder.

Tandläkaren är seriöst rädd för Book. Book blev aldrig riktigt nöjd och ville hela tiden gå ett steg längre. Bättre, vitare. Tandläkaren avrådde från det men genomförde ändå några behandlingar trots det, men till sist nekade hon att överhuvudtaget fortsätta då hon tyckte det gått alldeles för långt. Det gick ett tag och helt plötsligt var Book tillbaka, detta för att klaga på att tänderna var för vita. Hon brydde sig inte om att tandläkaren förklarade att det var just vad hon hade varnat för. Book ville ha gratis behandlingar för att korrigera det och när hon inte fick det så blev hon sur.

Hon ringde kliniken flera gånger och väntade till och med utanför ibland och gnällde och skrek och betedde sig som ett psycho. Tandläkaren tyckte att det blev så obehagligt att hennes man fick börja hämta henne då hon slutade jobba på dagarna. Enligt henne så kändes det väldigt stalkeraktigt och som att Book skulle kunna bli våldsam.

Det känns ju lite osannolikt att det skulle vara så då hon vid åtminstone ett tillfälle var hemma hos Jelena på "tjejkväll". Eller åsyftas tandläkaren som hon hade innan?
Citera
2018-04-22, 14:55
Medlem
Citat:

Påstår inte att det inte är sant, MEN OM det endast var vid ETT, specifikt besök som din kompis var där och råkade överhöra konversationen mellan Anna och Jelena på Brottbykliniken så är det otroligt att din kompis plötsligt har så mycket info om upprepade telefonsamtal från Anna och vad som sagts i dem, samt kännedom om systematisk stalking. Sanningen om "Tunnan Took" och hennes liv och förehavanden är så fyllt med absurda och vansinniga saker, så det finns ingen orsak att fabrisera saker. Verkligheten är lika galen.....
Citera
2018-04-22, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Påstår inte att det inte är sant, MEN OM det endast var vid ETT, specifikt besök som din kompis var där och råkade överhöra konversationen mellan Anna och Jelena på Brottbykliniken så är det otroligt att din kompis plötsligt har så mycket info om upprepade telefonsamtal från Anna och vad som sagts i dem, samt kännedom om systematisk stalking. Sanningen om "Tunnan Took" och hennes liv och förehavanden är så fyllt med absurda och vansinniga saker, så det finns ingen orsak att fabrisera saker. Verkligheten är lika galen.....

Visste så var turerna kring tunnans besök hos Brottbykliniken och Helena flitigt uppe i tråden så det var aktuellt vid tiden för händelsen......men du kommer med dessa påståenden nu. Jag påstår inte att din kompis inte överhörde samtal mellan Tunnan och Jelena, men kompis kan omöjligt utifrån det veta en massa andra turer och vad Jelena rådgivit Tunnan eller inte.....
Citera
2018-04-22, 18:14
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Visste så var turerna kring tunnans besök hos Brottbykliniken och Helena flitigt uppe i tråden så det var aktuellt vid tiden för händelsen......men du kommer med dessa påståenden nu. Jag påstår inte att din kompis inte överhörde samtal mellan Tunnan och Jelena, men kompis kan omöjligt utifrån det veta en massa andra turer och vad Jelena rådgivit Tunnan eller inte.....

Som sagt, jag minns inte exakt och jag vet inte ens om hon (min vän alltså) berättade exakt hur hon fått reda på allt. Jag minns historien såsom jag berättade den men inte de detaljer jag inte berättade. Men jag vill inte påstå att tandläkaren hade sagt det, för det vet jag inte heller Om jag skulle ljuga om den delen för att få det att verka mer trovärdigt så skulle hon kanske få oförtjänt skit. Det kan ju vara någon annan på kliniken som förklarat mer efter uppträdet. Vad vet jag.

Jag förstår inte alla öknamn. Tunnan och Flodisen antar jag är Anna? Vem är Mini-Flodis-Tunnan?
Senast redigerad av SkepticalHippo 2018-04-22 kl. 18:17.
Citera
2018-04-22, 19:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Som sagt, jag minns inte exakt och jag vet inte ens om hon (min vän alltså) berättade exakt hur hon fått reda på allt. Jag minns historien såsom jag berättade den men inte de detaljer jag inte berättade. Men jag vill inte påstå att tandläkaren hade sagt det, för det vet jag inte heller Om jag skulle ljuga om den delen för att få det att verka mer trovärdigt så skulle hon kanske få oförtjänt skit. Det kan ju vara någon annan på kliniken som förklarat mer efter uppträdet. Vad vet jag.

Jag förstår inte alla öknamn. Tunnan och Flodisen antar jag är Anna? Vem är Mini-Flodis-Tunnan?
Gissningsvis åsyftar det äldsta dottern, PR-chefen.
Citera
2018-04-22, 19:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Minin måste väl vara Felicia?
Citera
2018-04-22, 20:00
Medlem
Vad gäller Tunnans tänder så har hon själv sagt i en intervju att första tänderna som hon fick inte var vita nog så tandläkaren fick beställa nu, Tunnan uttalade sig då att hon skulle ha det så vitt som går Hollywood style? Ingen som jag har sett från Hollywood har så fula tänder. Likaså i en live var hon sur på tandläkaren då hon inte ringer Tunnan då Tunnan behöver slipa sin tänder ytterligare så deras relation är nog över nu!
Citera
2018-04-22, 20:09
Medlem
godboys avatar
Citat:
Flodisen = Anna
Flodis-Tunnan = Anna
Mini-Tunnan = Felicia
Mini-Flodis-Tunnan = Felicia

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Gissningsvis åsyftar det äldsta dottern, PR-chefen.
Korrekt!
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Minin måste väl vara Felicia?
Riktigt !
Citera
2018-04-22, 21:18
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Vad gäller Tunnans tänder så har hon själv sagt i en intervju att första tänderna som hon fick inte var vita nog så tandläkaren fick beställa nu, Tunnan uttalade sig då att hon skulle ha det så vitt som går Hollywood style? Ingen som jag har sett från Hollywood har så fula tänder. Likaså i en live var hon sur på tandläkaren då hon inte ringer Tunnan då Tunnan behöver slipa sin tänder ytterligare så deras relation är nog över nu!

Nu har det varit väldigt mycket spekulationer om Bookens hästtänder, Jelena och Brottbykliniken. Leta reda på Alex Erwiks kommentar (som också är hennes patient) så klarnar det nog det mesta.
Jag tycker det är synd att en yrkesskicklig tandläkare blivit indragen i Booken-soppan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in