2019-03-20, 23:14
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Nope, såld för 4 800 000 kr (dvs begärt pris) 19/11 2018.
https://www.hemnet.se/salda/villa-6r...nge-560-914125.

Intressant är att ganska exakt ett år tidigare (12/10 2017) såldes fastigheten för 2 810 000 kr. https://www.hemnet.se/salda/villa-3r...nge-560-744694. Misstänker att det var någon byggare som köpte och renoverade för att göra sig en hacka.

Boarean ökades men byggår och tomtstorlek stämmer. Borde vara suterrängplanet i "herrgården" som ändrades och räknades om.

Objektet ligger mycket riktigt kvar på mäklarens sida (https://www.ofverholms.se/objekt/?es...ate-type=House) men inte om man tittar under "Till salu".

Bild hur det såg ut vid den tidigare försäljningen ett år tidigare https://www.maklarhuset.se/bostad/sv...uckunge/320787.

Jävla märklig mäklare som har kvar sålda objekt på sidan med utgångspris och allt. Ganska förvillande när man går in där och möts av texten: "Suckunge 560 Sigtuna 4 800 000 kr utgångspris" - då är det ju rätt lätt hänt att man faktiskt tror den är till salu...
Citera
2019-03-20, 23:55
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jävla märklig mäklare som har kvar sålda objekt på sidan med utgångspris och allt. Ganska förvillande när man går in där och möts av texten: "Suckunge 560 Sigtuna 4 800 000 kr utgångspris" - då är det ju rätt lätt hänt att man faktiskt tror den är till salu...
Tror också det står ”Inga visningar inplanerade för närvarande.” Kan det ha varit att man har varit (berättigat enligt oss här) osäkra på att affären verkligen skulle bli av? Inte lägga alla äggen i samma korg så att säga? Lade märke till att en biyta som vif första försäljningen var 11 m2, sedan vuxit på sig till 15m2, lämpligt som gästhus? Kanske något för Felicia, hennes fästman och ev framtida familj?
Citera
2019-03-21, 00:01
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag läser om hur Sissela Kyle berättar om att danstränaren nöp henne och sa "Tjocka kärring, dricker du grädde?" samt gav henne smisk med handduken.
https://www.expressen.se/noje/tv/sis...v-danslararen/
Tänk om någon sa och gjorde så mot Anna, då blev det livat i holken
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-03-21 kl. 00:10.
Citera
2019-03-21, 00:34
Medlem
Med tanke på försäljningsdatum, så tror jag inte på Suckunge. Det såldes i november, medan Anna tillkännagav den 11 februari att man hade hittat sitt drömhus.
Därför slänger jag in Funbo Vargspåret som ett betydligt mer troligt alternativ. Om det visar sig stämma, kan vi se fram mot stor underhållning för lång tid framöver, då de i så fall får ett HVB-hem som en av sina närmaste grannar.

Edit: Såg nu att det såldes i januari, så det stämmer nog ändå inte.
Senast redigerad av DilsNacke 2019-03-21 kl. 00:37.
Citera
2019-03-21, 01:46
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Med tanke på försäljningsdatum, så tror jag inte på Suckunge. Det såldes i november, medan Anna tillkännagav den 11 februari att man hade hittat sitt drömhus.
Därför slänger jag in Funbo Vargspåret som ett betydligt mer troligt alternativ. Om det visar sig stämma, kan vi se fram mot stor underhållning för lång tid framöver, då de i så fall får ett HVB-hem som en av sina närmaste grannar.

Edit: Såg nu att det såldes i januari, så det stämmer nog ändå inte.
Det är bostadsrätter, inte hus. De har köpt hus.
Citera
2019-03-21, 04:32
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Det är FELICIA det där handlar om

Jag VET det, eftersom frågan bygger på ett ingg som jag ursprungligen skrev...
och som jag fått svar på av nickomyra,dock har Rimbert fått det om bakfoten och skrivit om Anna.
Så det är Rimbert du ska förtydiga till....men jag förstår fullständigt att det är svårt och hänga med i Annaträsket.
Citera
2019-03-21, 06:52
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Varför har hon ens massa möten hemma ? Brukar man ha det ? 😏 Är det inte smidigare för alla parter om hon tar sig till produktionsbolagen mm . De har säkert även mer gofika på sina kontor .
Vanligtvis har man möten på det företaget eller på ett hotell om de ej har lokaler i staden, men de gör säkert hembesök till Tunnan 😁 sääääkert 😁😁

Alltså, precis som vanligt, så snackar Anna massa goja, och ljuger som en häst travar. Människan har ju ett visst underhållningsvärde i sitt sjuka beteende, men inte på det sätt HON tror....

Vi har alla träffat på dessa individer med grandios självbild, och åt dessa brukar man bara sucka o skratta, precis samma med Tunnan, fast upphöjt i 100....
Citera
2019-03-21, 08:08
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Tror också det står ”Inga visningar inplanerade för närvarande.” Kan det ha varit att man har varit (berättigat enligt oss här) osäkra på att affären verkligen skulle bli av? Inte lägga alla äggen i samma korg så att säga? Lade märke till att en biyta som vif första försäljningen var 11 m2, sedan vuxit på sig till 15m2, lämpligt som gästhus? Kanske något för Felicia, hennes fästman och ev framtida familj?

Japp, exakt så står det på sidan. Tänkte först att de kanske inte vill ta bort säljannonsen pga att de är oroliga att köpet inte ska fullföljas av diverse orsaker. En annan lite lustig eller snarare ovanlig detalj är att boytan är drygt 90 kvm och biytan är drygt 110 kvm, inte så ofta man ser de förhållandena på bostäder - biytan brukar som regel vara den mindre av de två. Men allt är ju konstigt när det gäller AB.
Citera
2019-03-21, 09:06
Medlem
Tagelapas avatar
Det spelar ingen roll var eller hur de kommer att bo. Skit samma, för oavsett så kommer det att bli drama. Vi har snart en tids nöje av hur det ena efter det andra skiter sig. Så egentligen har vi bara att sitta lugnt och invänta den ena uppståndelsen efter den andra och bara njuta av galenskaperna.

Förmodligen är dom tillbaka i stan igen inom ett par år.
Citera
2019-03-21, 09:21
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Det spelar ingen roll var eller hur de kommer att bo. Skit samma, för oavsett så kommer det att bli drama. Vi har snart en tids nöje av hur det ena efter det andra skiter sig. Så egentligen har vi bara att sitta lugnt och invänta den ena uppståndelsen efter den andra och bara njuta av galenskaperna.

Förmodligen är dom tillbaka i stan igen inom ett par år.
Jag har för mig att Anna har uttryckt att hon ser fram emot att få en täppa att pyssla i. Om fastigheten nu är den som vi tror, är den täppan ganska rejäl, drygt 2000 m2. Undrar vilken föreställning hon har om trädgårdsarbete (är själv trädgårdsentusiast)? Det ska grävas, räfsas, tuktas, gödslas osv. Ingenting för en latmaja som betalar dyra pengar för nagelfix!
Citera
2019-03-21, 09:25
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Jag har för mig att Anna har uttryckt att hon ser fram emot att få en täppa att pyssla i. Om fastigheten nu är den som vi tror, är den täppan ganska rejäl, drygt 2000 m2. Undrar vilken föreställning hon har om trädgårdsarbete (är själv trädgårdsentusiast)? Det ska grävas, räfsas, tuktas, gödslas osv. Ingenting för en latmaja som betalar dyra pengar för nagelfix!

När man såg hur bedrövlig Annas uteplats på Pomonagatan såg ut så förstår var och en att utefix inte är den familjens grej. De hade ju inte ens orkat olja in utemöblerna som såg rent för jävliga ut.

Nagelfixet tar nog slut när dom upptäcker att man måste betala vattenräkning också.
Senast redigerad av Tagelapa 2019-03-21 kl. 09:29.
Citera
2019-03-21, 10:57
Medlem
cece123s avatar
Citat:

Om ett par år kommer huset se ut som ett ödehus på utsidan, för ingen orkar ta i tu med
att klippa gräset,tukta buskar och träd och sköta planteringar.

Alla förutom Roberto, sitter väl och pratar för sig själva framför mobilen eller lägger ner evigheter på att retuschera bilder, vi alla vet ju hur Anna och Felicia ser ut egentligen ...hur ska de ha tid och ork till annat än att retuschera ..

Det bästa är väl om de asfalterar över hela tomten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in