2019-02-13, 00:21
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Nu visas skåp o lådor upp på instagram, vem fan bryr sej? tydligen jag som skärmdumpar o lägger ut här ..suck

https://postimg.cc/gallery/jce8sqk0/
Varför sorterar man och lägger in sakerna i de gamla skåpen igen, om man ändå ska flytta snart?

Jag kan lägga ett helt skitkass på att de köpt ett parhus i Sigtuna. Jättefina hus i New England stil och otroligt billigt enligt mig. Fast pris på 4,7 miljoner och ingen avgift (dvs friköpt) 5-7 sovrum.

Knappa in Slottshöjden 8 på Hemnet så ser ni. Det tar 20 veckor att bygga upp från det man köpt. Passar rätt bra tidsmässigt med Tunnans beteende. De hade redan bokat ett hus när de sålde lägenheten, och fick behålla vinsten. Det passar perfekt in på deras ekonomiska kalkyl. Det blir ett mycket billigt boende utan varken lån eller månadskostnad.
Inte heller några renoveringar då allt är sprillans.

För en gångs skull tror jag att familjen Took har möjlighet att lyckas med ett av sina projekt. Fast man vet aldrig, hon hittar säkert något att grina ut om.
Citera
2019-02-13, 02:02
Medlem
I nån live sa hon att deras nya hus har ”själ” och ”potential” och nåt om att de skulle bygga ut. Låter inte som ett nybygge, nya hus är väl in regel rätt själlösa....
Citera
2019-02-13, 02:14
Medlem
StigAllans avatar
Ska bli kul att läsa om alla idiotiska grannar som familjen råkar ut för när de flyttat.
Skulle vara väldigt trevligt om de stackars grannarna hör av sig "utav" ska det tydligen vara om hur idealfamiljen bär sig åt här i tråden!

Tror att det enda är att skrämma skiten ur familjen så de förstår var det finns en gräns för grannterror!
Citera
2019-02-13, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna...
I nån live sa hon att deras nya hus har ”själ” och ”potential” och nåt om att de skulle bygga ut. Låter inte som ett nybygge, nya hus är väl in regel rätt själlösa....

"Själ" och "potential" låter som ett gammalt, fallfärdigt ruckel.
Citera
2019-02-13, 02:54
Medlem
morbrostewarts avatar
Familjen Book är säkert jätteduktiga på mycket fina saker, men äger man ett hus kommer förr eller senare dagen då man behöver anlita en hantverkare.
Vilken hantverkare skulle ens ta i ett bookprojekt med rörtång?
Gråt och tandagnisslan, eviga reklamationer och allmänt trams. Vem har tid och lust med sånt bara för man gjort ett jobb hos någon?
Citera
2019-02-13, 05:13
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Varför sorterar man och lägger in sakerna i de gamla skåpen igen, om man ändå ska flytta snart?

Jag kan lägga ett helt skitkass på att de köpt ett parhus i Sigtuna. Jättefina hus i New England stil och otroligt billigt enligt mig. Fast pris på 4,7 miljoner och ingen avgift (dvs friköpt) 5-7 sovrum.

Knappa in Slottshöjden 8 på Hemnet så ser ni. Det tar 20 veckor att bygga upp från det man köpt. Passar rätt bra tidsmässigt med Tunnans beteende. De hade redan bokat ett hus när de sålde lägenheten, och fick behålla vinsten. Det passar perfekt in på deras ekonomiska kalkyl. Det blir ett mycket billigt boende utan varken lån eller månadskostnad.

För en gångs skull tror jag att familjen Took har möjlighet att lyckas med ett av sina projekt. Fast man vet aldrig, hon hittar säkert något att grina ut om.

Hmm, Roberto skulle ju ha ett garage och det finns inte med i beskrivningen av dessa
hus.
Dessutom är det ett parhus, dvs inklusive grannar tätt inpå, det var väl det Anna ville slippa.
Hon har ju tjatat på att hon vill ha något alldeles, alldeles eget.
Men man vet aldrig, eftersom Anna vill verka framgångsrik och vara som alla andra, så vore
ett nybyggt hus rena drömmen.Deras bostadsrätt i Solna var ju nybyggt.
Citera
2019-02-13, 06:09
Citat:
Ursprungligen postat av morbrostewart
Familjen Book är säkert jätteduktiga på mycket fina saker, men äger man ett hus kommer förr eller senare dagen då man behöver anlita en hantverkare.
Vilken hantverkare skulle ens ta i ett bookprojekt med rörtång?
Gråt och tandagnisslan, eviga reklamationer och allmänt trams. Vem har tid och lust med sånt bara för man gjort ett jobb hos någon?
Nybyggt har ofta "barnsjukdomar", så vi behöver nog inte vänta allt för länge.
Citera
2019-02-13, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arteetmarteeee
Om det är Steninge de köpt hus i och åker förbi både Hedmans och även Graafs gamla hus. Då har man kört duktigt fel.

Förtydligande á la Anna:
Det de åkte på var någon typ av träff i Sigtuna. Troligen en säljträff. Säger inget om var slutobjektet ligger, förutom troligen i Sigtunas omnejd. Ännu mer förtydligande: det är inte alls säkert att träffen var med anknytning av husköp men det verkar väldigt passande med tanke på allt annat.

Men jag spekulerar - ingen sanning alls.
Citera
2019-02-13, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Kolla min länk från Hemnet. Egen villa i herrgårdsstil. Finns ju till salu nu. Tror alltså att de köpt ett färdigt hus och inte varit med från början för 20 veckor sedan.
Citera
2019-02-13, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Seriöst liksom - de köper en ny säng. Och då skall det göras tusen inlägg om den nya sängen. Tusen bilder. Tusen texter. OM EN JÄVLA SÄNG!? Hon verkar tro att det är "något stort" att köpa en ny säng. Själv köpte jag nytt till halva hemmet i november. Sängar, soffor, bord, stolar - u name it! Inte FAN tapetserade jag mina sociala medier med tusen bilder, inlägg och texter på detta. I en normal människas liv är ett sängköp en liten sak - finns liksom inget "lyx" eller "titta på miiiiiiiiiig" med att köpa en säng.

Annas har verkligen ett tomt och värdelöst liv - när hon tycker att en sängköp är det mest fantastiska och överklassiga hon gjort den senaste tiden!

Hon jobbar hårt för att få sponsorer som "ger" henne saker
Citera
2019-02-13, 07:41
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomthen
Såg lite från "Live´n" hon körde nyss. Startade tid tid=0 vid Järva krog. Svängde vänster norrut på E4. Därefter körde de 30min för att sedan vara framme vid sitt nya hus. Gör man detta så hamnar man i Sigtuna-Knivsta området. När de sedan säger att de ska dit för att mäta och kolla, mitt på dagen, så borde det betyda nybyggt (om inte de som de köper av jobbar hemifrån). Skulle kunna satsa lite pengar på att de köper nytt i Sigtunatrakten.....
Bra spanat men jag tror inte man hinner till Sigtuna-Knivsta på 30 minuter om man sen ska in på någon liten privat väg som inte ligger i direkt anslutning till 263 men dom kanske kör fort. Tror mera på Steninge. Då kan AB skryta med att vara granne med Carola och nära för Antonio till ghettot Valsta.
Undrar dock hur många bilar familjen måste ha för bussarna till Märsta station är inget för en fin familj från Solna.

Det här är grymt spännande.
Citera
2019-02-13, 08:12
Medlem
Hon förnekar att det är Steninge Slottsby.

Så det kan vi stryka.

Oavsett ställe; stackars, stackars grannar. Håll inne alla småbarn och värdesaker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in