2019-03-04, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Jag tyvärr du har rätt!

Det går nästan inte att få folk i femtioårsåldern att lära om.

Det som är riktigt tragiskt är väl att de överför det till sina barn, om inte en stark, närvarande make/maka, kan överbrygga och förändra ett sånt beteende...annars rullar det nog bara på, generation efter generation...bara att se vad det gjorde med vår kära Anna med arvet från hennes finska mor och den redan gifta tattarpappan...

Det går ju igen i hennes avkommor nu...

Pappa till hennes avkommor är bland annat en kriminell alban. Att tro att inte inavlade patrask och kriminella lär sina avkommor sådant som anses fult och dåligt sker hela tiden. Till detta ska man addera agg mot sin ex som projeceras på barnen. Det är inte barnen det är fel på det är föräldrarna. Jag känner till en latinamerikan som la ett skambud på ett jobb och för att börja det jobbet anställde han svart och betalade inte in varken skatt eller sociala avgifter til skattebetalarna tills uppdragsgivaren kollade up det och sparkade honom och hans "företag" som inte existerade. Kontoret hade man "smart" inrättat i hyreslägenheten så det var enormt spring där och natte-tid hyrde han ut svart til len illegal latinamerikanska. Om han ljuger och stjäl? Ja, och han har lärt sina barn att göra samma sak. Hans äldsta dotter har varken jobb eller utbildning men är tillsammans med en som betalar för allt. Jag antar att man är så desperat att man tar även det som anses bottenskrap och ingen vill ha.

Det var lite om inavlade patrask och likheterna där det finns oavsett om man är känd eller inte. Man jackar i vad som helst. Om jag skulle kunna Anna Book? ja, det skulle jag. Jag har varit med många och jag har massor med barn men jag har aldrig lärt dem att tycka illa om folk per default bara för någon har något man själv aldrig kommer att ha. Man kan uppnå saker genom hårt arbete inte genom andras arbete eller hata någon för att man själv är en nolla och förlorare. Det om det. dags att röra sig vidare till nästa.
Citera
2019-03-04, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landwhale
Pappa till hennes avkommor är bland annat en kriminell alban. Att tro att inte inavlade patrask och kriminella lär sina avkommor sådant som anses fult och dåligt sker hela tiden. Till detta ska man addera agg mot sin ex som projeceras på barnen. Det är inte barnen det är fel på det är föräldrarna. Jag känner till en latinamerikan som la ett skambud på ett jobb och för att börja det jobbet anställde han svart och betalade inte in varken skatt eller sociala avgifter til skattebetalarna tills uppdragsgivaren kollade up det och sparkade honom och hans "företag" som inte existerade. Kontoret hade man "smart" inrättat i hyreslägenheten så det var enormt spring där och natte-tid hyrde han ut svart til len illegal latinamerikanska. Om han ljuger och stjäl? Ja, och han har lärt sina barn att göra samma sak. Hans äldsta dotter har varken jobb eller utbildning men är tillsammans med en som betalar för allt. Jag antar att man är så desperat att man tar även det som anses bottenskrap och ingen vill ha.

Det var lite om inavlade patrask och likheterna där det finns oavsett om man är känd eller inte. Man jackar i vad som helst. Om jag skulle kunna Anna Book? ja, det skulle jag. Jag har varit med många och jag har massor med barn men jag har aldrig lärt dem att tycka illa om folk per default bara för någon har något man själv aldrig kommer att ha. Man kan uppnå saker genom hårt arbete inte genom andras arbete eller hata någon för att man själv är en nolla och förlorare. Det om det. dags att röra sig vidare till nästa.

Ja, ibland kan det bli en lite oturlig blandning när man mixar ihop kulturingredienserna så där, men vår fina Anna visste nog inte då hela sanningen om sin härkomst, så det får vi nog lämna därhän, misstänker jag...
Att det inte blev så lyckat för henne med barnen, eller att ett par av dem plötsligt börjat tala nån slags "blattesvenska", kan ju bero på att hon tillsatte en "äkta" spanjor i soppan...även om han väl är den som bäst behärskar det svenska språket och det svenska arvet i familjen...tror det har nåt med hennes DNA att göra.
Hennes karl jobbar ju.....
Citera
2019-03-04, 03:06
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landwhale

Har Felicias pappa bytt nationalitet? Spännande.
Citera
2019-03-04, 04:01
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Har Felicias pappa bytt nationalitet? Spännande.

Turk 🇹🇷 vill jag senast minnas att han var 😄
Citera
2019-03-04, 07:03
Medlem
Sonen är dömd tre gånger. Och bla för vidrigt brott!!! Anna borde stänga av allt annat och bara ägna sig åt att få ordning på sin son. Det måste vara vidrigt att se fakta på att sin son utföra dessa handlingar, men det hjälper ju inte att stoppa huvudet i sanden. Ta kontakt med socialen, vården, skaffa egna kontakter, diskutera etik och moral, gör vad som helst för att få ordning på honom. Om man istället bara håller honom om ryggen är man lika skyldig till våldtäkt som han är! Det är en förälders ansvar att göra allt för sina barn. Och i det här fallet också för alla medmänniskor. Om Anna läser detta. Du älskar såklart din son. Men han är dömd för sexualbrott. Du måste sluta försvara honom och ta ditt ansvar. Din son har gjort vidriga saker! Vad skulle du säga om dina döttrar blev våldtagna!?!?! Släpp allt du har i händerna och GÖR NÅGONTING!
Citera
2019-03-04, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majs100
Sonen är dömd tre gånger. Och bla för vidrigt brott!!! Anna borde stänga av allt annat och bara ägna sig åt att få ordning på sin son. Det måste vara vidrigt att se fakta på att sin son utföra dessa handlingar, men det hjälper ju inte att stoppa huvudet i sanden. Ta kontakt med socialen, vården, skaffa egna kontakter, diskutera etik och moral, gör vad som helst för att få ordning på honom. Om man istället bara håller honom om ryggen är man lika skyldig till våldtäkt som han är! Det är en förälders ansvar att göra allt för sina barn. Och i det här fallet också för alla medmänniskor. Om Anna läser detta. Du älskar såklart din son. Men han är dömd för sexualbrott. Du måste sluta försvara honom och ta ditt ansvar. Din son har gjort vidriga saker! Vad skulle du säga om dina döttrar blev våldtagna!?!?! Släpp allt du har i händerna och GÖR NÅGONTING!

Nu måste jag missat något, är han dömd tre ggr??? jag visste bara två, våldtäkt o stöld
Citera
2019-03-04, 09:02
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Nu måste jag missat något, är han dömd tre ggr??? jag visste bara två, våldtäkt o stöld

Två sexualbrott, våldtäkten och att han visade snorren
för mindreåriga tjejer Sexuellt ofredande tror jag att det var,
finns mer info längre fram i tråden.
Och sedan rånet på det.
Citera
2019-03-04, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Två sexualbrott, våldtäkten och att han visade snorren
för mindreåriga tjejer Sexuellt ofredande tror jag att det var,
finns mer info längre fram i tråden.
Och sedan rånet på det.

tack för info! Trevlig snubbe
Citera
2019-03-04, 10:26
Medlem
Anna har ju genom åren lärt sig flera fina ord, men frågan återstår dock, känner hon till innebörden?
Här är några av hennes favoritord, samt hennes tolkning av dem;

* Ödmjuk - Kallar sina följare på IG för smuts och blockeringsfingret går varmt.
* Ärlig - Inte betala sin skatt, inte betala sin manager, stjäla från vänner, inte alltid betala i kassan för diverse varor osv.
* Tacksam - Se del två av "Arga Snickaren".
* Rakryggad - Inga lögner är för små, inga filter nånsin, baaara naturliga, vackra Anna på aaalla instabilder.

...det finns säkert en hel del att ösa ur, det här är bara några exempel.
Citera
2019-03-04, 12:30
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Haha, helt plötsligt dyker en ny bror upp på Annas insta, efter att aldrig någonsin blivit ens omnämnd under de senaste 30-40 åren. Var får hon allt ifrån? 🤣

Dessutom ser han ut att vara i samma ålder som hennes morsa. Nej, jag tror att det där är en till av mamsen ”pojkvänner”.

Brodern är säkert en halvbror. Han som Annas mamma hade en relation med och som blev far till Anna, hade säkert flera barn med andra kvinnor. Hon har säkert många halvsyskon. Kanske har hon upptäckt det när hon städade i allt bråte hon har.
Citera
2019-03-04, 13:05
Medlem
Jodå. Anna. Vi vet att du läser flashback så öronen ryker. Ditt inlägg på IG story hjälper dock inte, det bara bekräftar det vi försöker säga dig...
Tyvärr kan jag inte lägga upp skärmdump "jag vet inte ens hur man gör". 😉
Citera
2019-03-04, 13:54
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunzet1
Jodå. Anna. Vi vet att du läser flashback så öronen ryker. Ditt inlägg på IG story hjälper dock inte, det bara bekräftar det vi försöker säga dig...
Tyvärr kan jag inte lägga upp skärmdump "jag vet inte ens hur man gör". 😉
Är det den här du menar? Det är något av det mest ologiska hon lagt upp (och det vill inte säga litet)

https://postimg.cc/S2nQP77t

Hon som lägger ut pussbilder och kärleksförklaringar till Halmpyntet stup i kvarten - betyder det att de är ”miserable as hell”?
Hon slänger i stort sett all gammal inredning och köper svindyrt och nytt (bl a vadderad stor ”fotpall” med mässingben *spysmiley”) betyder det att de är ”up to their neck in debt” eftersom de (just nu i alla fall) lever ”lavish instagram life”.
WTF is Tant Fyrkant trying to say????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in