Citat:

Jag tyvärr du har rätt!
Det går nästan inte att få folk i femtioårsåldern att lära om.
Det som är riktigt tragiskt är väl att de överför det till sina barn, om inte en stark, närvarande make/maka, kan överbrygga och förändra ett sånt beteende...annars rullar det nog bara på, generation efter generation...bara att se vad det gjorde med vår kära Anna med arvet från hennes finska mor och den redan gifta tattarpappan...
Det går ju igen i hennes avkommor nu...

Det går nästan inte att få folk i femtioårsåldern att lära om.
Det som är riktigt tragiskt är väl att de överför det till sina barn, om inte en stark, närvarande make/maka, kan överbrygga och förändra ett sånt beteende...annars rullar det nog bara på, generation efter generation...bara att se vad det gjorde med vår kära Anna med arvet från hennes finska mor och den redan gifta tattarpappan...
Det går ju igen i hennes avkommor nu...
Pappa till hennes avkommor är bland annat en kriminell alban. Att tro att inte inavlade patrask och kriminella lär sina avkommor sådant som anses fult och dåligt sker hela tiden. Till detta ska man addera agg mot sin ex som projeceras på barnen. Det är inte barnen det är fel på det är föräldrarna. Jag känner till en latinamerikan som la ett skambud på ett jobb och för att börja det jobbet anställde han svart och betalade inte in varken skatt eller sociala avgifter til skattebetalarna tills uppdragsgivaren kollade up det och sparkade honom och hans "företag" som inte existerade. Kontoret hade man "smart" inrättat i hyreslägenheten så det var enormt spring där och natte-tid hyrde han ut svart til len illegal latinamerikanska. Om han ljuger och stjäl? Ja, och han har lärt sina barn att göra samma sak. Hans äldsta dotter har varken jobb eller utbildning men är tillsammans med en som betalar för allt. Jag antar att man är så desperat att man tar även det som anses bottenskrap och ingen vill ha.
Det var lite om inavlade patrask och likheterna där det finns oavsett om man är känd eller inte. Man jackar i vad som helst. Om jag skulle kunna Anna Book? ja, det skulle jag. Jag har varit med många och jag har massor med barn men jag har aldrig lärt dem att tycka illa om folk per default bara för någon har något man själv aldrig kommer att ha. Man kan uppnå saker genom hårt arbete inte genom andras arbete eller hata någon för att man själv är en nolla och förlorare. Det om det. dags att röra sig vidare till nästa.