Citat:
Ursprungligen postat av Glennessa
Nej,hon är magsäcksopererad - då rasar man i vikt, men biverkningarna är enorma. Ständiga diareer exempelvis. En släkting till mig har gjort detta och gått ned 50 kilo i vikt.
Nu faller väl alla Annas teorier om att hon hade ett ämnesomsättningsafel, vilket hon alltid hävdat. Inte alls, hon är bara en overeater. Liksom dottern, som väl står nästa på tur att magsäcksopereras. Dom svullar för mycket fett och kolydrater helt enkelt.
F ö tillhör väl Anna Sveriges uslaste artister!
Har nyligen gjort samma operation som AB och så farliga är inte biverkningarna. Några ständiga diarréer har man inte så länge man äter rätt. Kan inte äta fett och socker då får jag diarré. Biverkningar finns knappt faktiskt. Är en stor operation men det är det värt. Så länge man äter sina små måltider och regelbundet så mår iaf jag som innan operationen, ja tom bättre. Om din anhöriga gjort operationen för många år sen kan det vara orsaken, det har utvecklats mycket senaste tiden. Min gjordes med titthål och jag var uppe och gick redan på uppvaket, trots att det är en jätteoperation i magen (kopplar bort hela magsäcken och en bit av tunntarmen).
Jag är väldigt ifrågasättande till ABs tarmvred och att det skulle bero på operationen. Ja, det är en biverkning men när man är nyopererad. Det är över ett år sen AB opererades och det låter märkligt att hennes tarmar lades fel vid operationen och först nu har blivit ett problem?? I min information stod det något i stil med att det kommer dagarna efter om du får problem med tarmvred och måste reopereras. Det är tydligen dessutom inte speciellt vanligt då heller eftersom min kirurg aldrig hade varit med om det.
Har hon fått tarmvred så är det på grund av någon annan orsak eller så är det någon form av ärrbildning i magen som blivit ett problem. Men det kanske är det hon menar.
Hon har klart blivit smalare men eftersom hon är kort så ser hon fortfarande mullig ut. En bröstförstoring kommer ju att få henne att se större ut. Jag tycker att AB har blivit smalare och tycker det är bra att hon går ut med att hon opererats för det finns det som behöver den stöttningen som det är att se att det går bra för någon.
Själv är min operation för mig själv och jag vill inte jämföra mig med någon annan. Och särskilt inte Anna Book som jag inte kan med!