2019-01-17, 19:51
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Aha, den infon hade jag inte, tack! Okej så det är förmodligen nästan uteslutande svärfars pengar som Anna ska betala cash med - det blir ju spännande att se hur långt det räcker! Men om man inte skriver äktenskapsförord eller liknande, och Roberto ärver boendet så har väl Anna rätt till hälften genom giftorätten, eller hur? För övrigt lustigt att hon knappt får några kommentarer på bloggen, antingen är det väl att hon skrivet så ointressant eller så tar hon bort alla obekväma frågor...
Nej, den kan givaren skriva bort.
Citera
2019-01-17, 20:17
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det var det jag menade, man måste vidtaga någon form av juridisk åtgärd. Kanske har Vicente gjort det.
Citera
2019-01-17, 21:28
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ja, det var det jag menade, man måste vidtaga någon form av juridisk åtgärd. Kanske har Vicente gjort det.

Han måste ha gjort det vid köpet av lgh på Pomonagatan (eftersom TF varenda gång hon får möjlighet understryker att ”det är Robertos lgh”) så jag hoppas att han har gjort det även nu.
Om han givit pengarna från försäljningen till papa R UTAN förbehåll så borde det göra Tant Fyrkant väldigt glad. Hon har plötsligt tjänat några mille 🤪
Citera
2019-01-17, 21:29
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Citat:

I testamentet/gåvobrevet skall det anges att arvet skall vara arvtagarens enskilda egendom, Anna hoppas naturligtvis att inte farfar förstår det.

Det är viktigt att testamentet/gåvobrevet skrivs på rätt sätt, så att det verkligen blir som avsett.

https://advokatjouren.advokatsamfund...skapsskillnad/

Sedan skall man betänka att farfar har förmodligen också egendom i Spanien, där gäller Spanska lagar och regler, allt detta måste han tänka på och åtgärda medans han lever om han vill att Anna och i förlängningen delvis Lazy F inte kommer åt arvet.
Senast redigerad av trottwell 2019-01-17 kl. 22:19.
Citera
2019-01-17, 21:34
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Han måste ha gjort det vid köpet av lgh på Pomonagatan (eftersom TF varenda gång hon får möjlighet understryker att ”det är Robertos lgh”) så jag hoppas att han har gjort det även nu.
Om han givit pengarna från försäljningen till papa R UTAN förbehåll så borde det göra Tant Fyrkant väldigt glad. Hon har plötsligt tjänat några mille 🤪

Inte ännu, först måste pengarna från försäljningen av Solna komma in till farfar, sedan måste Roberta (avsiktlig felstavning) dö eller vilja skilja sig.

Farfar hinner skriva ett ordentligt gåvobrev/testamente innan det är dags att fördela köpeskillingen.

Nu försöker Anna febrilt tänka ut hur hon skall förhindra farfar från allt ovanstående, steg ett torde vara att hindra Roberta från att läsa denna tråd.

Hur det än görs, så lär Lazy F bli utan arv från Robertas pappa då hon inte är släkt med honom.
Senast redigerad av trottwell 2019-01-17 kl. 22:15.
Citera
2019-01-17, 21:46
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
...fast visste han redan för 17 år sedan att han hade fått ”svärdottern från helvetet”? Jag hade också flytt till Spanien om min son och hans barn hade blivit utskämda av alla löpsedlar (se Insta ”Drama med Anna Book”)! Det finns nog papper skrivna så att hon inte får ett korvöre den dagen det är dags att ärva...
Citera
2019-01-17, 22:52
Medlem
Citat:
Hon lägger alltså ut en privat konversation som hennes dotter har med henne .... Snacka om sjukt.

Hon måste ju ta varje tillfälle att hävda sig själv och sin förträfflighet! Hon är inte bara världens första vinnare av Biggest Loser VIP, hon är världens mest förträffliga mamma också!
Citera
2019-01-17, 23:28
Medlem
Arteetmarteeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Ja huset var fint men jag tyckte hon sa att hon ville ha minst 6 sovrum och det är väl där det ekonomiska problemet ligger.

Hon suktar nog efter något i den här storleken🤔
https://www.hemnet.se/bostad/villa-9...gen-7-15556716
Citera
2019-01-18, 00:25
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arteetmarteeee
Hon suktar nog efter något i den här storleken🤔
https://www.hemnet.se/bostad/villa-9...gen-7-15556716

Jag är rädd för det och så mycket pengar får de inte ihop om så alla i familjen jobbar heltid.
Enda sättet att se sig själv äga den är om hon photoshoppar in hela familjen i bilderna av rummen
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-01-18 kl. 00:29.
Citera
2019-01-18, 08:36
Medlem
Citat:

Tunnan sa på en live att de skulle köpa huset kontant och inga lån, detta tror jag inte mycket på men vi får se och höra vad som är.
Igår på liven var det en som frågade om de hade köpt hus och gratulerade till det och Tunnan svarade spydigt "vet ej vart du har fått din information ifrån, men vi har inte köpt hus ännu" jag förstår inte varför hos ska vara så otrevlig hela tiden, det var en fråga inget anklagande eller fult sagt men hennes svar ja vad ska man säga?!
Men om jag hade varit familj Toledano Book och ännu inte köpt hus och de ska ha flyttat från lägenheten i juni då skulle jag vara väldigt stressad!
Citera
2019-01-18, 08:51
Medlem
En liiiten lyssning på timmarna av liveande blev det igår och jag kan meddela att om ni ser Anna på gymmet och tycker hon ser tjock ut så är det bara för att hon där använder gamla bylsiga sköna kläder.
Citera
2019-01-18, 13:07
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
En liiiten lyssning på timmarna av liveande blev det igår och jag kan meddela att om ni ser Anna på gymmet och tycker hon ser tjock ut så är det bara för att hon där använder gamla bylsiga sköna kläder.

De allt rundare kinderna och fingrarna, måste bero på
hennes fatsuit...så måste det vara.
Varje dag stiger hon in i en heltäckande fatsuit,
men inuti den ...tadaa..finns en väldigt smal Anna
Den smalaste Booken i hela världen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in