2019-01-17, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluenail
Kändispodden ca 45 min in i intervjun!
https://poddtoppen.se/podcast/127598...n/74-anna-book

Men snälla ni sluta spekulera! Paddan har ju redan uttalat sej i kändispodden att dom INTE behöver ta något huslån! Dom skulle köpa huset för pengarna dom fått för lgh. dom sålt!
Hon gör en grundlig redogörelse ca 45 min in i podden!
Citera
2019-01-17, 17:11
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.hant.se/efter-tio-ar-sa-...a-ut-idag-wow/

"De senaste dagarna #10yearchallange tagit världen med storm. Här är ett antal kända svenskar, med Anna Book i spetsen, som har antagit utmaningen."

"Även många svenska kändisar har så klart hakat på den nya trenden. En del av dem har till och med lagt upp flera stycken olika #10yearchallenge i sina storylines.

”Wow!”, kommenterar en följare på Anna Books inlägg.

”Du var fin då och du är fin nu!”, skriver en annan."
Citera
2019-01-17, 17:15
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Svärfadern borde väl ha stora möjligheter att få till ett banklån i Spanien om nu svenska banker inte vill ha en "spansk gubbe" som garant här?
Äsch, visst heter väl Robertos pappa Vicente? Bor på Artillerigatan på Östermalm. Där finns nog deg så att det räcker, om han tänka sig att försörja löjliga familjen...Undrar lite om juridisk status för Pomonagatan, kan pappan ha villkorat att försäljningen ska vara att betrakta som Robertos enskilda egendom? Han kanske förfasas över Annas plastikoperationer, hårförlängningar och löständer och vill se till att barnbarnen har tak över huvudet?
Citera
2019-01-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Skulle det kunna fungera med en borgenär för lånet?
Tänker förstås på att svärfar får rycka in som ekonomisk garant igen.
'

En liten korrigering bara, du tänker nog att en borgensman står som garant. Borgenär är den som har lånat ut pengarna.
Citera
2019-01-17, 17:51
Medlem
Förstår inte varför det är sådan ojande och ”nu ska här planeras, rensas och detta tar tid”.

Hon är väll dagledig pluss två vuxna barn som kan hjälpa till? Vi vanliga dödliga jobbar oftast heltid samtidigt som det flyttplaneras!
Citera
2019-01-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaftesbury
'

En liten korrigering bara, du tänker nog att en borgensman står som garant. Borgenär är den som har lånat ut pengarna.

Tack för korrigeringen..jag är inte så hemma i bankvärlden
Citera
2019-01-17, 18:13
Medlem
cece123s avatar
Jag har hittat huset...
Typisk Anna Book stil
https://www.hemnet.se/bostad/villa-5...en-46-15577156
Blir det inte för höga bud så..

Finns även fler hus, helt omöjligt blir det inte för dem att skaffa hus.
Senast redigerad av cece123 2019-01-17 kl. 18:17.
Citera
2019-01-17, 18:24
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Jag har hittat huset...
Typisk Anna Book stil
https://www.hemnet.se/bostad/villa-5...en-46-15577156
Blir det inte för höga bud så..

Finns även fler hus, helt omöjligt blir det inte för dem att skaffa hus.

Ja huset var fint men jag tyckte hon sa att hon ville ha minst 6 sovrum och det är väl där det ekonomiska problemet ligger.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-01-17 kl. 18:35.
Citera
2019-01-17, 18:27
Medlem
Förstår inte varför det är sådan ojande och ”nu ska här planeras, rensas och detta tar tid”.

Tunnan är expert på att vara upptagen med att vara upptagen, tippar på att hennes största arbetsinsats på en dag är att bevaka blocka och kontrollera sociala medier. Arge Snickaren piskade löjliga familjen att göra sig av med en massa skit så det kan inte vara så mycket att dumpa på tippen.
Citera
2019-01-17, 19:17
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Äsch, visst heter väl Robertos pappa Vicente? Bor på Artillerigatan på Östermalm. Där finns nog deg så att det räcker, om han tänka sig att försörja löjliga familjen...Undrar lite om juridisk status för Pomonagatan, kan pappan ha villkorat att försäljningen ska vara att betrakta som Robertos enskilda egendom? Han kanske förfasas över Annas plastikoperationer, hårförlängningar och löständer och vill se till att barnbarnen har tak över huvudet?
Vicentes lgh på Artillerigatan är sedan länge uthyrd till två utländska läkarstuderande. Vicente bor i Spanien och har per dags dato inget boende dom han utnyttjar i Sverige.
Lägenheten i Solna är definitivt inte Tant Fyrkants.
Hur ägarförhållandet har sett ut vet väl ingen men jag tror på den har på fb som hade ”insikt” bostadsrättsföreningen och som tidigt berättade att papa V ägde 97% och littlepapa R ägde 3%.
Kanske har papa V redan börjat fördela arvet - klokt tycker jag.
Det borde också innebära att Tant Fyrkant inte heller kommer att äga familjens nästa boende som nu kommer att köpas med R’s förtida arv 😑
Citera
2019-01-17, 19:20
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur kom du fram till den siffran?
Kliade dig på magen och gissade vilt?
Jag skrev inga precisisa siffror. Min dotter köpte hus och jag vet hur mycket oförväntade kostnader det blir. En villa för ett par miljoner kanske man inte behöver tjäna 60.000 i månaden men en stor kåk i typ Stockholmsområdet går väl på minst 5 miljoner. Det är inte som att flytta in i en nybyggd bostadsrätt som jag själv gjorde för 5 år sedan och likt förbannat har det kostat massvis.
Citera
2019-01-17, 19:47
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Vicentes lgh på Artillerigatan är sedan länge uthyrd till två utländska läkarstuderande. Vicente bor i Spanien och har per dags dato inget boende dom han utnyttjar i Sverige.
Lägenheten i Solna är definitivt inte Tant Fyrkants.
Hur ägarförhållandet har sett ut vet väl ingen men jag tror på den har på fb som hade ”insikt” bostadsrättsföreningen och som tidigt berättade att papa V ägde 97% och littlepapa R ägde 3%.
Kanske har papa V redan börjat fördela arvet - klokt tycker jag.
Det borde också innebära att Tant Fyrkant inte heller kommer att äga familjens nästa boende som nu kommer att köpas med R’s förtida arv 😑
Aha, den infon hade jag inte, tack! Okej så det är förmodligen nästan uteslutande svärfars pengar som Anna ska betala cash med - det blir ju spännande att se hur långt det räcker! Men om man inte skriver äktenskapsförord eller liknande, och Roberto ärver boendet så har väl Anna rätt till hälften genom giftorätten, eller hur? För övrigt lustigt att hon knappt får några kommentarer på bloggen, antingen är det väl att hon skrivet så ointressant eller så tar hon bort alla obekväma frågor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in