Citat:
Ursprungligen postat av
Zoom008
Det är hennes största bekymmer hur några enstaka personer på Flashback inte ser hennes storhet och begåvning.
Det där är ju intressant med tanke på Annas upplevelser av att hon blir så kritiserad och ifrågasatt. Var blir hon det? Troligtvis mest här! Det innebär alltså att Anna konstant måste ge sig in hit och fylla sig med negativismer.
Hon kunde låta bli. Välja att följa sina egna råd om ”familjen närmast och först”. Hon kunde verkligen lägga fokus på familjen, ta hjälp från socialtjänsten och utveckla sitt föräldraskap. Förbättra relationerna och hjälpa alla att må bättre.
Men nej Anna går hellre in i sin egen tråd på Flashback och fyller på martyrskapet, förstärker sin syn på vilket offer för allt hon är. Alltifrån elaka hårborstar till våldsamma personer som kastar varma tändare på henne...och så vi då som är så dumma och elaka.
Hej Anna!
Det som är så bra med att vara offer är att du inte behöver ta eget ansvar, det mindre bra är att du aldrig kommer förändra något till det bättre så länge du stannar kvar i offerrollen. Jag tycker du ska fundera lite på hur du egentligen haft det under din uppväxt och hur kontakten med mamma verkligen var. Vem var offer, mobbare och fanns det någon som ville ”hjälpa”?
Du vet, det är inte vi som skriver här som kommer plågas av att du tydligen ska bete dig ännu mer galet nästa år, det är dina barn, din man och du själv. Att du skrattar bort ditt eget ansvar och utlovar ännu mer skandaler 2019, gör att jag känner mig riktigt illa berörd å dina barns vägar. Men den enda som kan påverka situationen nu Anna är du och din man. Hur ska ni ta er an verkligheten 2019?
Några länkar som kan vara till hjälp.
Mindset of a victim
https://www.google.se/search?q=mindset+of+a+victim&prmd=ivsn&source=lnms &tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj2ysuw5sDfAhWKOSwKHdtcDH YQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=1024&bih=666#imgrc=-SFRwtLFS94w-M
Relationsmissbruk Karpmans dramatriangel - stop the drama
http://relationsmissbruk.blogspot.co...-triangel.html