2018-11-28, 21:50
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Ja. 34 500/mån är verkligen inget att hänga i gran om man är man, 45+ och bor i Stockholm. Han tjänar under medellönen för tj i privat sektor.

Det måste blivit fel någonstans. 34,5 är ju uselt. Tillåmed jag som är drygt 20 år yngre tjänar bättre än så.
Kan han ha skrivit ner inkomsten på något vis av någon anledning?

MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-11-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Det måste blivit fel någonstans. 34,5 är ju uselt. Tillåmed jag som är drygt 20 år yngre tjänar bättre än så.

MVH/Gnomegirl.

Enda möjligheten att "skriva ned" inkomsten är: svarta pengar, eller att han fakturerar till eget bolag och ger sig själv en såpass här låg lön. Men han har inget eget bolag, det enda bolag han är involverad i enligt Bolagsverket är som styrelseledamot i bostadsrättsföreningen de bor i.

Enda alternativet som återstår är att han väljer att arbeta för svarta pengar.

Mest troliga är dock att han helt enkelt tjänar så här lite. Han är inte livvakt eller SÄPO-agent; han är väktare utanför Ur & Penn och Clas Ohlson.
Senast redigerad av Endryt 2018-11-28 kl. 22:08.
Citera
2018-11-28, 22:08
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ja. 34 500/mån är verkligen inget att hänga i gran om man är man, 45+ och bor i Stockholm. Han tjänar under medellönen för tj i privat sektor.
Hur i allsin dar ska de kunna få lån till ett hus...? Och inreda det med Annas exklusiva smak? Kan det Roberto får in för sin bostadsrätt verkligen finansiera detta? Kommer de behöva fler bilar nu, villor i Stockholmsområdet med bra kommunikationer är inte billiga? Varför var alla tre ungdomarna hemma när Unna Dig- podden spelades in vid 13-tiden, går de inte i skolan/jobbar? Vilka viktiga två möten var det som Anna hade inbokade på förmiddagen? Hur mycket deklarerade Anna för?
Citera
2018-11-28, 22:13
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:

MVH/Gnomegirl.

Han kanske har löneutmätning?

Få se nu, hon har alltså försörjt sig på smågig och lekprogram och han verkar tjäna onormalt lite på sitt/sina jobb. Visserligen har de fått barnbidrag men något större lyxliv kan de ju inte leva. Hur hög kan månadshyran vara?
Runt 10000 kr plus el och andra utgifter?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2018-11-28 kl. 22:20.
Citera
2018-11-28, 22:17
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Enda möjligheten att "skriva ned" inkomsten är: svarta pengar, eller att han fakturerar till eget bolag och ger sig själv en såpass här låg lön. Men han har inget eget bolag, det enda bolag han är involverad i enligt Bolagsverket är som styrelseledamot i bostadsrättsföreningen de bor i.

Enda alternativet som återstår är att han väljer att arbeta för svarta pengar.

Mest troliga är dock att han helt enkelt tjänar så här lite. Han är inte livvakt eller SÄPO-agent; han är väktare utanför Ur & Penn och Clas Ohlson.

Å herrejösses. Nu tycker jag nästan lite synd om halmpyntet.
Hans världsberömda megahustru bränner väl 10-15 lax/mån bara på smink och lösnaglar? Sedan gökungen på det. Näjust det, hon är ju "influencer" och tjänar feta pengar.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-11-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight

Få se nu, hon har alltså försörjt sig på smågig och lekprogram och han verkar tjäna onormalt lite på sitt/sina jobb.Visserligen har de fått barnbidrag men något större lyxliv kan de ju inte leva. Hur hög kan månadshyran vara? Runt 10000 kr plus el och andra utgifter?

Den som följt den dysfunktionella familjens bravader ser att de lever allt annat än lyxliv
Slitna och billiga kläder, heminredning av Ullared-mått, tragiska hemma-hårfärgningar. Den enda resan de gör är den till Spanien, där de bor gratis i en av svärpappans hyreslägenheter. Deras bil är av slaget "skroten nästa" osv osv...
Citera
2018-11-28, 22:22
Medlem
Citat:
Å herrejösses. Nu tycker jag nästan lite synd om halmpyntet.
Hans världsberömda megahustru bränner väl 10-15 lax/mån bara på smink och lösnaglar? Sedan gökungen på det. Näjust det, hon är ju "influencer" och tjänar feta pengar.

MVH/Gnomegirl.

Andra kändisar kör runt i lyxbilar, åker på flera lyxresor per år till bl.a. Maldiverna, bor på Östermalm/Djursholm, ungarna in på Handels, stora förmögenheter i fastigheter och värdepapper.

Vad har Anna?

- Skrotfärdig bil
- En lägenhet som hon inte ens äger
- Inga lyxresor. Endast Spanien-resa i svärpappans skabbiga hyreslägenhet
- Ungar utan både utbildningar och jobb
- Sonen dömd sexualbrottsling
- Sex på ICA-toaletter
- Hemma-middagar med Blå bands pulversås och Eldorado-pasta
- Noll förmögenhet
- Hästtänder köpta på postorder
- Löshår i fem nyanser fel färg

Och nu vill hon få det att framstå som att de vill - att valet är deras - att köpa ett mögligt, fallfärdigt ruckel mitt ute i ingenstans Hade hon bara haft råd så hade hon varit den första att köpa ett lyxhus i Djursholm.
Senast redigerad av Endryt 2018-11-28 kl. 22:30.
Citera
2018-11-28, 23:03
Medlem
cece123s avatar
Citat:

Få se nu, hon har alltså försörjt sig på smågig och lekprogram och han verkar tjäna onormalt lite på sitt/sina jobb. Visserligen har de fått barnbidrag men något större lyxliv kan de ju inte leva. Hur hög kan månadshyran vara?

Nää, det är ju en bostadsrätt, så månadsutgiften för boendet är ju betydligt lägre, ibland är el och andra utgifter medräknade i avgiften.
Anna återanvänder sina kläder rätt flitig, samma svartvita kavaj har jag sett nu ett antal gånger det senaste året och en noppig tröja hade hon på sig i Aftonbladet intervjun i söndags.
Vinsten i biggest looser vip förra året är väl som en deltidslön,hon kämpade som en
galning för de pengarna.
Citera
2018-11-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nää, det är ju en bostadsrätt, så månadsutgiften för boendet är ju betydligt lägre, ibland är el och andra utgifter medräknade i avgiften.
Anna återanvänder sina kläder rätt flitig, samma svartvita kavaj har jag sett nu ett antal gånger det senaste året och en noppig tröja hade hon på sig i Aftonbladet intervjun i söndags.
Vinsten i biggest looser vip förra året är väl som en deltidslön,hon kämpade som en
galning för de pengarna.

Citat:

I bostadsannonsen framgår att deras månadsavgift ligger på 6 144 kr/mån, exkl el, varmvatten, försäkring och Internet/TV.
Citera
2018-11-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Han hade 414’ inkomst av tjänst och -24’ av kapital.

Du tycker han tjänar bra men 34,5’ i månaden är imho inte mycket att komma med när han ska försörja inte bara sin (o)väna hustru utan också Lazy F, den sexbrottsdömda snorungen och yngsta dottern.
Dessutom har han betalningsanmärkning...

Ack ja, life in the fast lane. La Dolce Vita

Men jag hade för mig siffran 700 000kr. Det tyckte jag var bra. Undra var jag fick den summan? Måste gå tillbaka i mina inlägg i tråden.
Citera
2018-11-28, 23:59
Medlem
Nu hittade jag inlägget, här la jag tidigare upp familjens skulder och deklarationer de senaste 3 åren

(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!

Kronofogden!

Anna 700910-xxxx

Skuldsaldo just nu är 5 865. Alltså väldigt lite. Hon har haft skulder ända sedan hon blev dömd för skattefusk för 5-7 år sedan. Det har kommit in betalningar då och då under varje år fram till nu.

Roberto 680605-xxxx

Har även han haft skulder hos Kronofogden de senate åren. Skulder 2014, 2015 och 2016. Senaste inbetalning 2016 och han ska nu vara utan skulder.

Antonio har inga skulder under sitt namn.

Jag har även kollat upp deklarerade inkomster för ATB och RTB. Det konstiga är att de tjänar rätt bra med pengar. Att betala en skatteskuld på 60 000 borde inte vara några problem. Att betala en på 5 865 kan inte vara några som helst problem. Andra skulder? Får inte intrycket att de lever speciellt lyxigt. Under 2015 drog man in 700 000. Märkligt att man då inte kan betala skulder på några tusenlappar.

Inkomster

atb

2013 315 000
2014 190 000
2015 279 300
16 Ingen uppgift

rtb

2013 377 300
2014 266 600
2015 414 200
2016 416 900
Citera
2018-11-29, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Nu hittade jag inlägget, här la jag tidigare upp familjens skulder och deklarationer de senaste 3 åren

(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!

Kronofogden!

Anna 700910-xxxx

Skuldsaldo just nu är 5 865. Alltså väldigt lite. Hon har haft skulder ända sedan hon blev dömd för skattefusk för 5-7 år sedan. Det har kommit in betalningar då och då under varje år fram till nu.

Roberto 680605-xxxx

Har även han haft skulder hos Kronofogden de senate åren. Skulder 2014, 2015 och 2016. Senaste inbetalning 2016 och han ska nu vara utan skulder.

Antonio har inga skulder under sitt namn.

Jag har även kollat upp deklarerade inkomster för ATB och RTB. Det konstiga är att de tjänar rätt bra med pengar. Att betala en skatteskuld på 60 000 borde inte vara några problem. Att betala en på 5 865 kan inte vara några som helst problem. Andra skulder? Får inte intrycket att de lever speciellt lyxigt. Under 2015 drog man in 700 000. Märkligt att man då inte kan betala skulder på några tusenlappar.

Inkomster

atb

2013 315 000
2014 190 000
2015 279 300
16 Ingen uppgift

rtb

2013 377 300
2014 266 600
2015 414 200
2016 416 900

Det är inte extremt mycket pengar de tjänar ihop, för att vara så pass "kända" som de är.

Jag förväntade mej nog på riktigt att de va uppe någonstans mellan 1,5-2.0 miljoner/år.

Men dubbningsjobben och att diva runt på en blogg kanske inte ger så mycket deg som man tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in