2018-03-22, 21:28
Medlem
Kattriarkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Är du medveten om hur lik Anna du själv är?!

Sätta på plats! Du. - BAM BAM BAM! *Block!* Anna
Hoppas hon dör! Du. - De ska skjutas som skator! Anna
Hon snackar skit om baaarn! Vad har Felicia gjort av sitt liv!!! Du. - Offret är inte alltid offret (eller vad det var hon sa om tjejen A antastade?) Anna

Du är så jävla körd!

+1

Det känns överlag som ett väldigt Annabeteende att önska livet ur andra människor till höger och vänster bara för att de har gjort något som inte passar en.

Anna är en.... Speciell varelse. Elak, socialt inkompetent och med alldeles för stort ego. Men hon är inte ond och hon förtjänar verkligen inte att dö för sina bristers skull. Snarare så förtjänar hon ett rejält wakeup-call och ett par kilo emotionell mognad.
Citera
2018-03-22, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattriarken
+1

Det känns överlag som ett väldigt Annabeteende att önska livet ur andra människor till höger och vänster bara för att de har gjort något som inte passar en.

Anna är en.... Speciell varelse. Elak, socialt inkompetent och med alldeles för stort ego. Men hon är inte ond och hon förtjänar verkligen inte att dö för sina bristers skull. Snarare så förtjänar hon ett rejält wakeup-call och ett par kilo emotionell mognad.

Håller med dig i allt.
Att önska livet ur någon är inte ett ok beteende. Det är lynchjustis och pöbelfasoner och ett medeltida/primitivt sätt att resonera.
Skulle världen bli en bättre plats om AB försvann? Skulle våra fredagsmyskvällar med familjen bli ännu mysigare om AB var borta från jordens yta? Jag svarar själv Nej på båda frågorna.
Låt AB istället få blomma ut inför våra ögon och underhålla oss. Vi vet ju att hon läser här och att vi är många som roas av hennes clownerier. Samtidigt är det via denna tråd som AB får uppfostran, för här får hon veta att det inte är ok att kränka, ljuga, hota och vilseleda.
Här får AB hjälp med att försöka bli en god mor, att lära sig att det inte är för samlag som ICA Maxi erbjuder kundtoaletter och att det inte är helt enkelt att sälja en Solna-bostadsrätt i markplan.
Sånt.
Citera
2018-03-23, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Håller med dig i allt.
Att önska livet ur någon är inte ett ok beteende. Det är lynchjustis och pöbelfasoner och ett medeltida/primitivt sätt att resonera.
Skulle världen bli en bättre plats om AB försvann? Skulle våra fredagsmyskvällar med familjen bli ännu mysigare om AB var borta från jordens yta? Jag svarar själv Nej på båda frågorna.
Låt AB istället få blomma ut inför våra ögon och underhålla oss. Vi vet ju att hon läser här och att vi är många som roas av hennes clownerier. Samtidigt är det via denna tråd som AB får uppfostran, för här får hon veta att det inte är ok att kränka, ljuga, hota och vilseleda.
Här får AB hjälp med att försöka bli en god mor, att lära sig att det inte är för samlag som ICA Maxi erbjuder kundtoaletter och att det inte är helt enkelt att sälja en Solna-bostadsrätt i markplan.
Sånt.
Och att om man nu använder diskhandskar (!!) vid tillredning av kyckling så kan man inte ta på allt annat i köket - kryddburkar, handtag, bestick - med handskarna på. Då förlorar det liksom sitt syfte, plus att det blir kladdigt överallt. Hur tänkte hon där?
Citera
2018-03-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Och att om man nu använder diskhandskar (!!) vid tillredning av kyckling så kan man inte ta på allt annat i köket - kryddburkar, handtag, bestick - med handskarna på. Då förlorar det liksom sitt syfte, plus att det blir kladdigt överallt. Hur tänkte hon där?

Hon vill inte ha lort under naglarna
Citera
2018-03-23, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99

Ja, dessa diskhandskar i kombination med en kyckling, ett kök och ett stycke Anna Book. Det blir lite för mycket.
Vi, som tycker om matlagning under ordnade former, har en stor pedagogisk utmaning framför oss när vi mha Flashback skall hjälpa Anna att komma tillrätta med hennes hafse-slafse-beteende i köket.
Hur går det med kokboken som Anna lovade oss? Den fanns i alla fall inte med på bokrean..
Citera
2018-03-23, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du håller på med vulgär advokatyr här i tråden. Jag gillar inte det och som du märkt finns det fler än jag som reagerar över din hårdhänta stil.

OnT: Givetvis vill jag inte att någon skall våldtas eller drabbas av annat grovt våld. Därför är mitt allmänna råd till alla barn och ungdomar att undvika att bli berusade. Hur gör man det bäst? Jo, genom att helt låta bli alkoholen, men jag är fullt medveten om att det inte alltid är så lätt.
Jag tänker på intet vis skuldbelägga Anton*ios våldtäktsoffer, men hade hon inte druckit av hans sprit, så hade kanske inte detta hänt.
Men du anser att hans mamma AB förtjänar att dö? -Well, well. Du har en brant backe framför dig innan du lyckas övertyga mig om rimligheten i proportionalitet vad gäller brott/försumlighet vs straff.
AB är måhända otrevlig på många sätt, men att behöva dödas för att hon är lite korkad och lite elak och lite hämndlysten? Nä du. Inte i min galax i alla fall.
Må så vara att det är osmakligt uttryckt, att önska livet av Anna Book. Särskilt i ett samhälle som det redan blivit vanligare i att man dödar den som stör en. MEN Anna Book borde ha haft den goda smaken själv att begå, hur skall man uttrycka det, inte självmord på riktigt men med tanke på sonens [b]dåd[b] så kunde hon ha lagt ner instagram och slutat figurera offentligt. Men hon är ju inte ensam. Samir åkte ju på någon sorts sympatibesök hos dem och låg på en soffa och kuttrade med kompisen Antonio över ett tv-spel eller hur det nu var. Samir är nog dock lika förnuftig som Anna Book. Mer skrämmande var ju att tv4, trots att flera bad dem LÅTA BLI, av hänsyn till trettonåringen, fortsatt att ha med henne i sina program. Nu till mello så även svt. Där kan man tycka att tv4 och kanske ännu hellre svt borde förstå att låta bli. OM Anna Book hade valt att gå under jorden från sociala medier så hade hon varit bortglömd idag. Någon hade kanske försökt få igång den här tråden igen men utan nytt skvaller så hade det blivit rätt ointressant. Men som hon håller på så gör det ju att fler blir uppretade både på henne och sonen. I sig kanske det är det hon vill. Att någon skall "göra något åt sonen" för själv verkar hon ju handfallen men inte heller känna sympati för honom, då hon punktmarkerat att sortera trosor är viktigare än att prata med honom ens när han ber om det. Problemet för Anna Book är förmodligen att utan sociala medier och uppmärksamhet i tv och skvallerpressen så vem är hon då? Det har ju blivit hennes liv att gråta ut eller komma med häpnadsväckande bekännelser som när "alla andra" var engagerade i "me too" så går hon ut och skryter om att hon haft sex på toaletten på Ica. Men till alla som vägrat betala tv-licensen kan jag bara skriva "Grattis! Ni sponsrar inte Anna Book!".
Senast redigerad av Ruskette 2018-03-23 kl. 12:56.
Citera
2018-03-23, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booksmurfen
Skitsnack. Antonio såg ju till att offret drack hans sprit han fått av Book an. Han har varit på andra också. Läs domen.
Karlsson är väl hatisk, jag håller med om det, men nu är du ute på djupt vatten. Haklöse hittade bara ett tillfälle.

Jag har läst domen.
Ja, 'den haklöse' hittade ett tillfälle. Hans offer drack [frivilligt] den sprit hon erbjöds.
På djupt vatten eller inte, så hävdar jag att alkohol och ungdomar är en mycket farlig kombination.
Men för att AB (plus Rober*to) på katastrofalt vis misslyckats med att fostra sonen, så förtjänar AB att dö?
Jaha, du.
Citera
2018-03-23, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Må så vara att det är osmakligt uttryckt, att önska livet av Anna Book. Särskilt i ett samhälle som det redan blivit vanligare i att man dödar den som stör en. MEN Anna Book borde ha haft den goda smaken själv att begå, hur skall man uttrycka det, inte självmord på riktigt men med tanke på sonens död så kunde hon ha lagt ner instagram och slutat figurera offentligt. Men hon är ju inte ensam. Samir åkte ju på någon sorts sympatibesök hos dem och låg på en soffa och kuttrade med kompisen Antonio över ett tv-spel eller hur det nu var. Samir är nog dock lika förnuftig som Anna Book. Mer skrämmande var ju att tv4, trots att flera bad dem LÅTA BLI, av hänsyn till trettonåringen, fortsatt att ha med henne i sina program. Nu till mello så även svt. Där kan man tycka att tv4 och kanske ännu hellre svt borde förstå att låta bli. OM Anna Book hade valt att gå under jorden från sociala medier så hade hon varit bortglömd idag. Någon hade kanske försökt få igång den här tråden igen men utan nytt skvaller så hade det blivit rätt ointressant. Men som hon håller på så gör det ju att fler blir uppretade både på henne och sonen. I sig kanske det är det hon vill. Att någon skall "göra något åt sonen" för själv verkar hon ju handfallen men inte heller känna sympati för honom, då hon punktmarkerat att sortera trosor är viktigare än att prata med honom ens när han ber om det. Problemet för Anna Book är förmodligen att utan sociala medier och uppmärksamhet i tv och skvallerpressen så vem är hon då? Det har ju blivit hennes liv att gråta ut eller komma med häpnadsväckande bekännelser som när "alla andra" var engagerade i "me too" så går hon ut och skryter om att hon haft sex på toaletten på Ica. Men till alla som vägrat betala tv-licensen kan jag bara skriva "Grattis! Ni sponsrar inte Anna Book!".

Väl skrivet, tack!
Det är klart att det är fel och omoraliskt av MSM att parasitera på en uppenbart inte helt stabil människa som AB.
Expressens Aino Oxblod är bara en av många journalister som utnyttjat AB. TV4 är ju reklamfinansierat, så där hjälper det inte så mycket om vi vägrar betala tv- licensen.
Men att SVT utnyttjar AB:s narcissism genom att t ex stoppa in henne i Mellon är rent ut sagt osmakligt. Personer med AB:s störning (ett extremt stort behov av uppmärksamhet) bör inte ges offentlighet, för det skadar dem och deras barn. Det sist nämnda har vi alla kunnat se.

Så hur tråkigt det än kan verka, så borde AB genast sluta att vara publik. Skulle så ske, så får vi gratulera henne och hennes familj och istället börja följa Wahlgrens eller Parneviks eller nån annan urtrist familj med behov av följare och likes..
Citera
2018-03-23, 20:38
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Visst finns det alltid ett mått av eget ansvar men nog ska en tonårig flicka kunna gå på en fest och bli lite full utan att bli våldtagen?
Jag håller verkligen med dig, och det är viktigt att du tar upp det.
Citera
2018-03-23, 21:15
Medlem
Boopidoos avatar
Alltså Bookens son har en egen tråd.
Citera
2018-03-23, 22:20
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ja hon blev gruppvåldtagen och rånad av Antonio och hans gäng.

Roligt va? Vill du ha förundersökningsprotokollet att runka till ikväll?

Ja tack, kan ju va intressant att läsa vad den lilla odågan ställt till med den här gången.
Citera
2018-03-23, 23:57
Medlem
Kattriarkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Kanske går det förhoppnibgsvis upp ett ljus för dig någon dag att världen klarat sig bättre utan våldtäktsmannen istället för våldtäktsoffret.

Båda två kan ju få leva iofs.

Och förhoppningsvis få den hjälp de båda behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in