2019-03-17, 21:25
Medlem
MrsATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
[Klappar händerna] Haha. Bra gjort. Funderade på det också men jag blev blockad direkt utan att jag kommenterade. Nu får ju alla hennes +60.000 veta hur de funkar. Så jävla klantigt och undra hur glad tatueraren blir när han får dålig publicitet pga detta. Det kan ju vara så att han påpekat att siffrorna inte stämmer men blivit avbruten av de två ungarna i stil med mammans takter. Kunden har alltid rätt.
Tackar! Hon har ej vidtagit åtgärd ännu. Somnade kanske till efter lunchen (läs rödvin o smärtstillande) eller så är det familjeråd i det Bookska hemmet, dvs alla fem googlar romerska siffror och försöker hitta en lösning/förklaring. När de snart inser att lösning ej finns, så kommer stackars tatueraren få det hett om öronen. Åååh, vill höra vad som sägs!
Citera
2019-03-17, 21:41
Medlem
Haha. Har hängt upp mig på tatoo-historien.

Så här står det på Annas IG:
"För några dagar sen beslutade jag mig för att överraska mina vuxna barn med något de länge velat göra. Och nu vill jag bara tacka grymma @essmoufid för att du ställde upp på rekordtid och jobbade din första söndag på 4 år!!!!!!!!"

Så här står det på Felicias IG:
Jag har länge velat tatuera mig, har funderat noga och bestämde mig för vad jag ville börja med för länge sen! I lördags fick jag ett ryck och bad mamma hjälpa mig att ringa @essmoufid som var så snäll och sa att jag fick komma när jag ville. Så dagen efter (igår) kom han och öppnade upp @studio_s_tattoo en söndag för första gången på 4 år för att jag inte orkade vänta längre och ville få detta gjort ASAP".

Men hallå, berättar inte de två olika historier här? Lazy F har velat göra detta länge - och plötsligt fick hon ett ryck och var tvungen att göra den ASAP så snabbt att mamma fick rycka in och och rädda henne för hon klarade inte av att ringa en tatuerare själv.

Och som en liten rolig bonus, tillbaka till Annas maratontext igen:
"Vår son Antonio gjorde också en betydelsefull tatuering som han verkligen kommer kunna leva med och stå för hela hans liv. DET var mitt enda krav när detta var en gåva från mig. Men faktum är att hans val utav tatuering verkligen var ordentligt genomtänkt"
Citera
2019-03-17, 21:46
Medlem
MrsATs avatar
Citat:

"Vår son Antonio gjorde också en betydelsefull tatuering som han verkligen kommer kunna leva med och stå för hela hans liv. DET var mitt enda krav när detta var en gåva från mig. Men faktum är att hans val utav tatuering verkligen var ordentligt genomtänkt"

Vid närmare eftertanke, otroligt ogenomtänkt. Haha, alltså, detta är för komiskt
Citera
2019-03-17, 21:59
Medlem
MrsATs avatar
Någon ställde frågan på sonens Insta
https://imageshack.us/my/images
Citera
2019-03-17, 22:03
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tänk vad mycket pengar Anna lyckats generera åt Flashback genom dessa 7 966 338 trådvisningar.

Biggest Gainer VIP.
Citera
2019-03-17, 22:27
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:

Så här står det på Annas IG:
"För några dagar sen beslutade jag mig för att överraska mina vuxna barn med något de länge velat göra. Och nu vill jag bara tacka grymma @essmoufid för att du ställde upp på rekordtid och jobbade din första söndag på 4 år!!!!!!!!"

Så här står det på Felicias IG:
Jag har länge velat tatuera mig, har funderat noga och bestämde mig för vad jag ville börja med för länge sen! I lördags fick jag ett ryck och bad mamma hjälpa mig att ringa @essmoufid som var så snäll och sa att jag fick komma när jag ville. Så dagen efter (igår) kom han och öppnade upp @studio_s_tattoo en söndag för första gången på 4 år för att jag inte orkade vänta längre och ville få detta gjort ASAP".

Men hallå, berättar inte de två olika historier här? Lazy F har velat göra detta länge - och plötsligt fick hon ett ryck och var tvungen att göra den ASAP så snabbt att mamma fick rycka in och och rädda henne för hon klarade inte av att ringa en tatuerare själv.

Ja, att minst en av dem ljuger är ju uppenbart! Jag tror att ungarna tjatat på sin morsa, som ju är stadd vid kassa nuförtiden. Att LFel inte ”orkade vänta längre ” på att få ärra in ”mamma min kraft” tills vanlig kontorstid, är anmärkningsvärt, tycker jag. Speciellt som det är så mycket att packa, menar jag? Antonio har planerat sin i nästan 3 år, och så blir det så tokigt!
Citera
2019-03-17, 23:02
Medlem
Löjliga familjen lyckas igen ytterligare ett fiasko. Väntar spänt på flytten kommer garanterat bli cirkus Tunnan kommer att varva ur Halmpyntet irra omkring ungarna tycker allt är så besvärligt
Citera
2019-03-17, 23:54
Medlem
SvartaBjorns avatar
*Funderar på hur man ska fixa "XX" till "MM" i den genomtänkta tatueringen. Hmm... *
Citera
2019-03-18, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAT
Någon ställde frågan på sonens Insta
https://imageshack.us/my/images

Är han dum på riktigt? Svaret till tjejen som frågade (vilket nu är raderat):
"Jag är född 24 juni 2000 men 00 är XX i romerska siffror".
Men grabben: XX VI XXIV - varför står det då XX som ett 20-tal.
Det innebär att det antingen står
20 6 24 eller 00 6 004. Om man går efter tanken att det är samma värde på två ställen?

0 (och således 00) finns inte i romerska talsystemet.
X =1.
XX = 20. Det krävs ingen rocketscience för att googla fram det om man inte vet med säkerhet. Tar tre sekunder.

Lite research
https://imageshack.com/a/A69o/1 - här står det tydligt att 0 eller 00 inte finns!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Romerska_siffror
http://faktabanken.nu/romerskasiffror.htm
Senast redigerad av wowbooken 2019-03-18 kl. 01:31. Anledning: Tillägg
Citera
2019-03-18, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Antonio har planerat sin i nästan 3 år, och så blir det så tokigt!

Så bright och djupt kan ju inte Antonio tänkt. Det är ju exakt en kopia på sin fars tatuering* sånär som på A->R. Och det faktum att han kluttrat dit en felaktig sifferkombination.
På tre år borde ju grabben hunnit få siffrorna korrekt tycker man ju. Nu tänkte jag inte detta förrän det påtalades här, men hade jag velat ärra mig med siffror och bokstäver hade jag fan sett till att korrläsa ordentligt innan. Såg förresten att tatueraren tagit bort sitt inlägg på Lazy F's tatuering. Ganska snart efter att detta kom upp till ytan. Det är väl just sånt här som får folk att ta avstånd från familjen. Ingen vinner ju någonsin nåt på att ha med dem att göra.

*IG 26 juni 2018.
Citera
2019-03-18, 01:43
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Anna är ju socialt inkompetent, då hon ständigt misstolkar folk
och ältar i skrivna rader och timmar över oförrätter,(i hennes värld).
Vilka utomstående står ut med det i längden?
Det gjorde ju inte ett antal fd vänner,som gick ut med ett
Öppet brev till Anna.

Va! Vart finns det brevet!?
Citera
2019-03-18, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Va! Vart finns det brevet!?

(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book! Skrolla ner så ser du nån som kopierat in texten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in