2018-01-13, 21:04
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Mailade mäklaren och efterfrågade fler bilder och ifrågasatte vitsen med noll bilder av värde från bostaden och bilder på källargång och cykelrum.
Fick detta till svar.....en lördagskväll

Tja

Säljaren önskar anonymitet pga av olika anledningar och omständigheter det finns inga andra bilder än dem som är upplagda på hemnet. Bostaden är i ett standard skick med en stor potential att ändra/flytta väggar för att få tex en stor Walk in closet osv, ej skador eller annan påverkan på bostaden. Tillträdet är inte disskuterat än men säljaren har inte köpt nytt så det är nog ej möjligt med ”snabbt” tillträdde.

Obs Om du vill komma på visningen så anmäler du dig till mig och sen bekräftar jag din anmälan, det är ej öppna visningar. Visningstider och datum ser du på hemnet
Tack för det. Inte kan man säga att mäklaren verkar speciellt vass heller, kanske stans billigaste?
Han borde ju i alla fall talat om att familjen Annorlunda följer med på köpet.
Blir intressant att se hur det går.
Citera
2018-01-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missdex
Nu ligger lägenheten ute även på Hemnet.
https://www.hemnet.se/bostad/bostads...tan-4-13286320

Inte en enda bild inne från lägenheten.
Konstigt men säkert Anna som vill ha det så.

Hade varit intressant att se hur det ser ut i lägenheten.
Citera
2018-01-13, 21:09
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tack för det. Inte kan man säga att mäklaren verkar speciellt vass heller, kanske stans billigaste?
Han borde ju i alla fall talat om att familjen Annorlunda följer med på köpet.
Blir intressant att se hur det går.
Ligger nåt i vad du skriver. Enligt Micro 113 kan eventuellt hela familjen ingå i köpet.
Citera
2018-01-13, 21:12
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Inte en enda bild inne från lägenheten.
Konstigt men säkert Anna som vill ha det så.

Hade varit intressant att se hur det ser ut i lägenheten.
Hon kanske är smartare än vi tror? Om alla är lika nyfikna som du kan det bli kilometerlång kö och därmed tror alla att objektet är hett. Kan trissa upp priset några extra sköna miljoner?
Citera
2018-01-13, 21:15
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Mailade mäklaren och efterfrågade fler bilder och ifrågasatte vitsen med noll bilder av värde från bostaden och bilder på källargång och cykelrum.

Tja....

Började mäklaren med ett ”Tja” i början?
Låter ju.. seriöst.. 😕
Citera
2018-01-13, 21:18
Medlem
Citat:

Tja

Säljaren önskar anonymitet pga av olika anledningar och omständigheter det finns inga andra bilder än dem som är upplagda på hemnet. Bostaden är i ett standard skick med en stor potential att ändra/flytta väggar för att få tex en stor Walk in closet osv, ej skador eller annan påverkan på bostaden. Tillträdet är inte disskuterat än men säljaren har inte köpt nytt så det är nog ej möjligt med ”snabbt” tillträdde.

Obs Om du vill komma på visningen så anmäler du dig till mig och sen bekräftar jag din anmälan, det är ej öppna visningar. Visningstider och datum ser du på hemnet
Intressant! Allt verkar ju väldigt skumt och jag anar ugglor i mossen. Alla som vill sälja vet att bra bilder är a och o, och hon önskar anonymitet?! Vad fasiken är det hon döljer. Sen det där Tja i början, seriöst?
Citera
2018-01-13, 21:19
Medlem
Citat:

Tja

Vilken seriös mäklare börjar sitt mejl till en potentiell kund med "Tja". Nä Tack
Om det inte är skador eller annan åverkan på bostaden gjorde arga snickaren inga fel då såsom Anna påstår?
Citera
2018-01-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Började mäklaren med ett ”Tja” i början?
Låter ju.. seriöst.. 😕

Nu lär ju mäklaren få det hett om öronen då Anna Book kommer få ett spel på honom, dels att han började mailet med Tja och därmed visar att han inte har klass, och sen gav han information om att hon faktiskt inte köpt en ny bostad. Stackars mäklare. Tror han blir utbytt strax.
Citera
2018-01-13, 21:35
Medlem
Kattriarkens avatar
Citat:

Tja

Svarade du någonting? Det verkar ju inte speciellt seriöst... Är mäklaren en "vän till familjen" tro?
Citera
2018-01-13, 21:53
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jag har under kvällen ringt runt till några vänner som har kontakter som berättade att Godiskungen här i Kallhäll är en tunn sak som knallar runt med svart luva/mössa och fejkade märkeskläder.
Så långt verkar det stämma. Fråga om det är en dvärg utan haka.
Citera
2018-01-13, 22:01
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattriarken
Svarade du någonting? Det verkar ju inte speciellt seriöst... Är mäklaren en "vän till familjen" tro?
Han kanske vill lura Tolelado och köpa lägenheten själv? Ingen lär köpa ett cykelrum och 2 fönster för det priset. När ingen kommer ger han ett skampris och som plåster slipper dom betala mäklararvodet? Här har Oxblod chans att gräva och göra ett bra reportage. Sveriges sämsta journalist och mäklare. Den ena har fastnat i Books magproblem och den andra gör inte sitt jobb. Bilder = A och O.
Citera
2018-01-13, 22:01
Medlem
colberttts avatar
Hahahhaha. Alltså. Mejlet från mäklaren är ju en tidig julklapp. Julen kom bisarrt tidigt i år! Fantastiskt!

Jag scrollade igenom Fru Shreks instagramkonto och jag blev icke besviken! Ni vet den där bilden där hon i svartvitt som hon lade upp häromdagen, med uttycket ”firyfsrsnt”? Den är återanvänd. Notera den formidabla hashtagen ”alltförungibranchen”.

Teorin:
Fru Shrek har gått upp i vikt och vill inte posta nya bilder av sig själv (det har för övrigt varit skralt med detta den senaste tiden) så hon återanvänder bilder där kindbenen är tydliga och ansiktsuttrycket dystert.
Senast redigerad av colberttt 2018-01-13 kl. 22:05. Anledning: Länkstrul :(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in