2018-01-13, 22:12
Citat:
Ursprungligen postat av Kattriarken
Svarade du någonting? Det verkar ju inte speciellt seriöst... Är mäklaren en "vän till familjen" tro?
Har inte svarat än....men jag återkommer
Citera
2018-01-13, 22:19
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Residenset kostar 48 000 000:-

Det stod ju 6.3 miljoner på sidan jag tittade på men jag kanske läste fel.
Nåväl det hade mer bilder än Annas våning och det var väl egentligen det som min undran handlade om. Varför visar de inte några bra bilder runt om i våningen? Hon säger själv i artikeln att Arga snickaren har förstört bostaden men han kan ju inte ha demolerat den så pass att man inte kan visa upp den när man ska sälja den.
Citera
2018-01-13, 22:39
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Jag har nog aldrig sett en liknande annons på Hemnet och speciellt inte för en lägenhet i den prisklassen. Mäklaren skämmer ju ut sig själv och vem vill anlita honom som har så dåligt omdöme. Eller vad är det som gör att man visar ett gäng cyklar och ett förråd samt hemska fönster med ännu värre prydnadsföremål? Mäklaren är en större gåta än Book själv just nu och man undrar ju om lägenheten är i så risigt skick att den inte bör visas på bild? Alla som sålt en lägenhet vet att bilderna är A och O.

Nu läste jag kommentaren innan men blir i alla fall inte klok på hur man tänker. Mäklaren är inte gratis och ska göra sitt bästa för att få lägenheten såld. Är det något nytt försäljningstrick att locka folk för att dom blir så nyfikna av bristen på bilder?

Sen undrar jag om mäklaren endast får betalt för att han säljer den? I vilket fall så kostar tjänsten ändå då fotografering, marknadsföring och allt annat arbete måste utföras. Han borde knyta näven i fickan för att han ens tog uppdraget och svarade när familjen Tolelado ringde.
Man betalar bara OM mäklaren lyckas sälja lägenheten. Om inte, har det nedlagda arbetet varit förgäves. Oftast handlar det om en viss procentsats av försäljningspriset.

Självklart kan de ha avtalat om något annat här, men det är i a f det vanligaste.
Citera
2018-01-13, 22:47
Medlem
Flor-Idas avatar
Jag hittade ett protokoll från föreningsstämma den 2016-04-28. Där tar en medlem upp att han misstänker att det pågår olaglig verksamhet hos en föreningsmedlem.

Var det inte precis under den perioden Antonio hamnade under luppen hos soc pga langning?

Att det bedrivs kriminell aktivitet är en grund för uppsägning och tvångsförsäljning enligt stadgarna.

Kan ej länka, men sidan är www.brfpomona.se

Tillägg: På andra ställen framkommer också att föreningen tvingats byta från kodlås till taglås i alla ingångar, pga att obehöriga sprungit i trappuppgångarna. Behöver ju inte ha med Took-Stolle att göra, men skulle kunna vara skäl till uppsägning.
Senast redigerad av Flor-Ida 2018-01-13 kl. 22:55.
Citera
2018-01-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det stod ju 6.3 miljoner på sidan jag tittade på men jag kanske läste fel.
Nåväl det hade mer bilder än Annas våning och det var väl egentligen det som min undran handlade om. Varför visar de inte några bra bilder runt om i våningen? Hon säger själv i artikeln att Arga snickaren har förstört bostaden men han kan ju inte ha demolerat den så pass att man inte kan visa upp den när man ska sälja den.

Den där apan gör ju allt för att få synas i TV och press. Att Arga snickaren förstört hennes lgh, kändisbakningen hon var med i var ju fusk och skitförbannad när hon blev 2:a i Let´s Dance när hon åkte ut och skällde på Tilde i 4:ans morron tv där hon var sminkad som om hon skulle på galakväll...hon trodde väl att hon skulle få en 1/2 timmes intervju för att hon var världens första att vinna BL vip...

Hon borde fanimej skämmas!!
Citera
2018-01-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluenail
Den där apan gör ju allt för att få synas i TV och press. Att Arga snickaren förstört hennes lgh, kändisbakningen hon var med i var ju fusk och skitförbannad när hon blev 2:a i Let´s Dance när hon åkte ut och skällde på Tilde i 4:ans morron tv där hon var sminkad som om hon skulle på galakväll...hon trodde väl att hon skulle få en 1/2 timmes intervju för att hon var världens första att vinna BL vip...

Hon borde fanimej skämmas!!

Det känns alltigenom sorgligt när hon själv ser vinsten (!) i biggest *jävla* looser som något stort. Som ett avstamp till något större, som något som ska öppna massa fler dörrar in i teveproduktioner. Så är det ju inte. Alls. Att hon blev så lack på Tilde (läste originalinlägget på insta) handlar bara om att hon blev ledsen och kränkt över att inte få idel beröm över hennes fantastiska bedrift.
Det har ju hörts ett flertal kritiska röster emot Biggest Looser, det är inte ett hållbart koncept, man svälter sig, det är idioti, man plågar kroppen etc.
All kritik mot programmet tar hon personligt för hur skulle det se ut om man tatuerade in någonting meningslöst värdelöst på ...var det foten? ... pinsamt.

Hon kan inte seriöst sitta och prata om hälsa med dom där tänderna och fem kilo BUS i ansiktet när alla vet att hon bara är nöjd över att vara smal.
Men hur hållbart är det för henne? Är det någon människa med ett normalt jobb och tar hand om hem och familj (he...hehe) som har tid att promenera en timme per dag, rida en häst och gå på gymmet på samma dag. Nej. Och vem fan orkar hålla på så dag ut och dag in året runt och inte äta något annat än ångad broccoli? Ingen.
Det är därför Anna det inte är ett hållbart koncept, att leva som vanligt och äta som vanligt utan att trilla ned i samma mönster är det väl knappt någon som klarar som varit med i de där programmen.
Citera
2018-01-14, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag hittade ett protokoll från föreningsstämma den 2016-04-28. Där tar en medlem upp att han misstänker att det pågår olaglig verksamhet hos en föreningsmedlem.

Var det inte precis under den perioden Antonio hamnade under luppen hos soc pga langning?

Att det bedrivs kriminell aktivitet är en grund för uppsägning och tvångsförsäljning enligt stadgarna.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA det är ju bara FÖR bra detta!

2018 verkar leverera lika mkt karmakomedi som 2017 avslutades med.

Det klaffar ju helt ok att det där var strike one och sen har Haklösingens upprepade sexbrottslighet fixat tvåan och trean.......

Lägg till det en massa hög musik när Anna är manisk och säkerligen diverse regelbundna högljudda gräl av olika karaktär mellan makarna eller Haklös mot föräldrarna så är avhysningen ett faktum. Sen kan Anna åberopa Micro113s skruvade besittningsteorier hur mkt hon vill. Ut åker dom.
Senast redigerad av Smokes-Lets-go 2018-01-14 kl. 00:22.
Citera
2018-01-14, 04:47
Medlem
nickomyras avatar
Tror inte ett skit på att en mäklare har svarat sådär .
Citera
2018-01-14, 05:19
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Tror inte ett skit på att en mäklare har svarat sådär .
Varför? Det här är ingen vanlig mäklare och det räcker med att titta på annonsen. Jämför med övriga som har liknande storlek i Solna. Hade min mäklare satt ut nåt liknande skulle jag fortfarande bott kvar. Då kan man nog svara Tja i telefon. Om cykelstallet åtminstonde sett lite städat och fint ut. Eller om alla krukor, blommor, vaser och lampor varit bortplockade från fönstret så hade han i alla fall gjort ett tafatt försök? Vad tror du själv att han svarade?
Citera
2018-01-14, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Så långt verkar det stämma. Fråga om det är en dvärg utan haka.

Frågade inte om hakan. Hakan var inget som spontant kom upp som kännetecken. Det var kläder och mössan. Den här Godiskungen i Kallhäll säljer allt från vapen till stulna smycken och knark. Det finns inget snubben inte kan fixa.
Citera
2018-01-14, 11:05
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Enskilda visningar för särskilt utvalda potentiella köpare, att en förortslägenhet på bottenvåningen med insyn från flera håll skulle säljas på det sättet är fullständigt uteslutet.
Den här typen av lägenheter säljs på det sättet:

http://www.wrede.se/objekt/813635#.Wloyh-ZwGhA

Helt klart är att Tookan vill att försäljningen skall ta så lång tid som möjligt.
Anna ser nog ingen större skillnad på den du länkade och hennes egna. Hon föredrar nog det lite mindre och mysigare i Solna, om du skulle fråga henne. Eller så är det hon som ska köpa det du länkade

Jag tror att anledningen till flytten är så pass enkel att svärfar som äger den har gjort det som en investering, och samtidigt underlätta för sin son, och nu när priserna börjar sjunka vill han sälja i tid. Nog inte svårare än så.

För övrigt är det så förbanat roligt att en person som är känd som, ursäkta ordvalet, ett riksfetto tatuerar in "biggest loser" efter att ha lyckats hetsbanta sig ned ett par kilo, som hon med all sannolikhet kommer gå upp inom kort. Herregud vad roligt

Och att det kanske är så att det är pga sonens överraskningssex de blir vräkta är också komiskt.. Karma är vad du brukar tjata om va, Anna?
Senast redigerad av CoopCola 2018-01-14 kl. 11:23.
Citera
2018-01-14, 11:48
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Hon har gått upp i vikt, hon börjar bli fet.

Angående försäljningen så kommer Anna och familjen att flytta. Anna och hennes familj trakasseras av nästan alla grannar och vänner till flickorna som blivit utsatta. Hon måste flytta. Jag har hört att Antonio dessutom börjar umgås i värre bekantskapskretsar där knark säljs.

Jag själv är ofta ute vid järvafälter och det snackas om att det går runt en snorunge som skryter om att han är Books son.
Ja, det har kanske börjat brännas lite för StolleTANDofamiljen. Antonio är ju säkert så korkad att han just kan få för sig att skryta om att han är Tunnans son. Jag hade garanterat hållit käft om den saken. Men dom den kriminella apa som Antonio är så begriper han ju inte det.

Citat:
Jag är inte förvånad över att människor är arga. Som sagt tar inte familjen något som helst ansvar för något som de ställer till med vilket givetvis gör de drabbade upprörda och kräver ansvar och ursäkter mm. Antonio är på god väg att bli yrkeskriminell och det är bara att hoppas att han åker in i fängelse innan han dör av en överdos eller blir misshandlad till oigenkännlighet pga skulder till langare mfl.
Denna idiotunge romantiserar ju det kriminella livet och precis som alla gatu-kriminella så tror han att han är så smart. Sannolikheten att åker in i finkan är stor --> kommer ut gör en volta --> åker in igen --> kommer ut --> ådrar sig feta skulder till fel personer och blir först duktigt misshandlad innan någon som han lurat lackar ur totalt och löser bekymret slutgiltigt. Jag menar faktiskt inte att vara rå, men det är precis så här det kan gå till. Personer i den kriminella värden är ju inte direkt stabila i kynnet och avsaknaden av tålamod är stor. Framförallt brukar de ju inte ha tålamod med folk på den kriminella botten där Antonio befinner sig. Jag dessutom svårt att tro att han kommer komma upp sig i den världen.

Citat:
Jag vill minnas att Fredrik Reinfeldts son gjorde likadant och vips var han misshandlad av folk som tröttnade på hans skryt. Ingen hjälpte honom eller ställde upp som vittnen eftersom alla ansåg att han förtjänade stryk.
Detta kan hända Antonio också om han inte tar det lugnt, speciellt bland nojiga pundare osv.
Han har säkert redan fått den del däng, och mer lär det bli.
Citat:
Ursprungligen postat av Missdex
Nu ligger lägenheten ute även på Hemnet.
https://www.hemnet.se/bostad/bostads...tan-4-13286320
Vilken jävla skitannons! INGA bilder på själva objektet som skall säljas. Utav åtta bilder så är en en planskiss vilket dock är relevant. Men CYKELRUMMET och FÖRRÅDSKORRIDOREN och fotot på något meningslöst torg. De övriga bilderna är ju helt meningslösa! Lite som om man ska sälja en bil och bara tar en bild på däcket. "Förbokade" visningar kommer ske 21:e o 22:e Januari. Tror nog detta objekt inte blir så lättsålt. Dels ligger den på bottenplan. Skulle ALDRIG bosätta mig på botten i ett lägenhetshus. På detta en Tunna som alltid ska krångla till allt. Kan bara tänka mig att denna affär kommer bli en av de struligaste i hela denna mäklarens liv. Kommer säkert vara krångel om flytt och gud vet allt.
Citat:
Stackars mäklaren som måste hantera Tookan och resten av idiotklanen, han får slita för provisionen.
Ja, han har inte gjort sin hemläxa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in