2018-01-29, 16:15
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choopchoop
Möjligtvis så, då är ju hon ett bra exempel eftersom hon varit överviktig hela sitt liv

Exakt. I samband med att hennes mamma misshandlade henne som barn har vi nu sett resultatet av de båda kombinationerna
Citera
2018-01-29, 16:21
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Genom KBT kan man ändra sitt beteendemönster.
Matmissbruk leder till psykisk ohälsa, och även övriga missbruk.

Så nu vet du det också

Ja det vet jag och tro mig jag anser att Book behöver någon form av hjälp. en vinst i bl hjälper henne inte på lång sikt. Sen behöver ju inte missbruk och psykisk ohälsa höra samman. Lider själv av psykisk ohälsa och jag har inte nå missbruk...eller det skulle vara anna book då och hennes liv.
Citera
2018-01-29, 16:52
Medlem
Citat:
Jo det har det. Folk med lägre IQ har sämre förmåga att förstå och kunna ta hand om sig själva.

Jaha? Är det så? Jag som trodde att man brukar vara ganska intelligent för att bli professor och ändå finns det rätt många alkoholiserade professorer...Även tjocka professorer. Sen tänker jag på skräckförfattaren, Stephen King som jag nog trott att är rätt intelligent men han är ju också alkis och har därmed en dålig förmåga att ta hand om sig själv....Men då vet jag det. Tar man inte hand om sig själv så är man dum i huvudet?

Att Anna inte verkar särskilt smart håller jag med om, men tror att det beror på personlighetsstörning och missbruk. Att hur ofta tjatar hon inte om vilken renlevnadsmänniska hon är och alltid varit och ändå så förekommer hon t.ex. i "Anna Books drinkskola" på youtube. Men det är ju typiskt missbrukare att förneka sitt leverne. Det märks på hennes prioriteringar, att hon ter sig som en elvaårig liten flicka och att hon blir hemskt arg så fort hon får mothugg att hon förmodligen missbrukar mer än alkohol. Synd att tre barn behövt växa upp med henne, för att ha en elvaårig mamma med lynnesutbrott kan inte vara gagnande.

Är det någon som vet vart Antonio "drog"? Skulle han in på behandlingshem eller åkte han hem till farfar i Spanien?

Var finns förresten Felicias pappa? Bor han kvar i Sverige och vad gör han? Eller flydde han och skaffade ny identitet för att slippa Anna Book? Eller har hon mördat honom? Av någon anledning så tänker jag på Norman Bates och hans mamma...Antonio kanske blir en ny Norman? Eller inte, för hon verkade ju strunta fullständigt i att han hade något på hjärtat och ville prata om att han skulle resa iväg, för Anna Book hade ju viktigare saker för sig, nämligen att visa upp alla sina trosor och försöka se söt ut i kameran.
Citera
2018-01-29, 17:19
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Okidock. OOm det är så illa ber jag om ursäkt. Var nog det sista jag kunde tro men får väl hoppas på information. Lite märkligt med tanke på att han sökt sig till Moderaterna och har sånt i bagaget.
Off T
Men jisses - så länge inte konkreta bevis finns vägrar jag tro på "karlsson".
Att RH skulle gå in i politiken med den ryggsäcken är inte troligt. Han blev ju anklagad för att vara rasist, drev det stenhårt och vann målet.
Så "karlsson" ge oss mer (konkret) info - koppla den till Booken - så ska jag gärna backa och be om ursäkt!
Citera
2018-01-29, 17:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Apropå spekulationerna om skilsmässa: är ansökan om skilsmässa offentlig handling hos tingsrätten?
Citera
2018-01-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
bra sagt! jag ska nämna domarna för Loui nästa gång. För då
jag nämnt innan att jag inte gillar Book har han försvarat henne, typ
att hon är liten o svag

[i]Liten och svag? Han kanske menar att hon är liten som människa d.v.s. oempatisk m.m. Svag - Han kanske också tycker att hon verkar svagbegåvad. [' /I]
Citera
2018-01-29, 18:25
Medlem
Är det någon som vet? I Mys blogg i ett inlägg som handlar om rea på Inreda lyfter en följare upp om My sällskap med Tunna i Mys svar skriver hon att domen ska omprövas då nya saker framkommit?! Vet någon något om detta eller är det som vanligt med Tunnans en av alla hennes lögner?
Är det isåfall den sista domen då den första domen gällande våldtäkt på barn är ju överklagad och de förlorade i hovrätten.
Citera
2018-01-29, 18:49
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Är det någon som vet? I Mys blogg i ett inlägg som handlar om rea på Inreda lyfter en följare upp om My sällskap med Tunna i Mys svar skriver hon att domen ska omprövas då nya saker framkommit?! Vet någon något om detta eller är det som vanligt med Tunnans en av alla hennes lögner?
Är det isåfall den sista domen då den första domen gällande våldtäkt på barn är ju överklagad och de förlorade i hovrätten.

Såg också denna fråga i Mys blogg med efterföljande svar, och konstaterar nu att både fråga och svar är raderade från bloggen. Man kan ju undra varför?
Citera
2018-01-29, 19:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Såg också denna fråga i Mys blogg med efterföljande svar, och konstaterar nu att både fråga och svar är raderade från bloggen. Man kan ju undra varför?
Kanske för att HD blankt vägrade befatta sig med saken? Bara en gissning.
Citera
2018-01-29, 19:24
Medlem
Citat:
Hon gör det för att hon tycker att hon är så himla snygg och urläcker och folk ska sitta och beundra hennes utseende.

Tycker inte finn/blatte-blandningen är särskilt snygg. Speciellt inte med vita kakelplattor i munnen, 1,53 cm ovan markytan och med en platt röv...tjock eller inte. Ful på insidan och utsidan.
Citera
2018-01-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Nej det är inte borttaget, men du måste skrolla till 26/1. My skriver väl för brinnande livet nu för att "dölja Anna-spåren",hehe! Sidan 2 tror jag det var.
Citera
2018-01-29, 20:04
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Nej det är inte borttaget, men du måste skrolla till 26/1. My skriver väl för brinnande livet nu för att "dölja Anna-spåren",hehe! Sidan 2 tror jag det var.

Ojoj. My bad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in