2018-01-13, 18:33
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Ja det är bråttom, Antonios vän (om det stämmer att Antonio är Godiskungen) Hamza blev skjuten och Anna är nog lite stressad nu.

Aha så han lever under hot? Ja nu får de lära sig den hårda vägen att den kriminella banan är stenhård och farlig om man inte gör rätt för sig och betalar sina skulder vilket troligen ligger bakom skjutningen. Frågan är bara vart de ska flytta. Har någon satt ett pris på Antonios huvud finns bara en utväg: att betala eller fly landet.
Citera
2018-01-13, 18:37
Medlem
chibibottos avatar
När hon liveade i fredags tror jag det var, så stod hon och plockade i sitt porslin, var någon som frågade då om hon flyttatädade, men hon sa att hon bara plocka undan lite för att hon hade så mycket, men tänk om det kanske är så att de är på gång att flytta alldeles snart,
Tror inte det är en tillfällighet att hon "städar" porslin samtidigt som lägenheten ligger ute till försäljning.
Citera
2018-01-13, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
eller blir misshandlad till oigenkännlighet pga skulder.

Fast i just Antonio Toledano Books fall så skulle det ju bli en positiv förändring.... 🤗

Jag tror ni får reda ut det där med godiskungen lite noggrannare dessutom. Det är inte säkert att han är den som var polare med Hamza, finns ju en godiskung i varje by liksom....

Men jämför gärna er info ni som bor i närheten!!
Citera
2018-01-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Han kanske står i trappuppgången och möter upp kunder som han säljer sprit och "godis" till. Han går f ö under namnet Godiskungen hemma i Solna..

Det där får du gärna förklara lite närmare. Vet du det eller har du bara kanske hört det någonstans någon gång?
Citera
2018-01-13, 19:51
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Är det Antonio som är Godiskungen? Godiskungen är ju känd även här i Kallhäll. Det kan inte vara samma?
Han kallas så, ja. Men vet inte om det är han i Kallhäll. Det kanske finns lokala godiskungar i varje håla 🤔
Senast redigerad av Flor-Ida 2018-01-13 kl. 19:53.
Citera
2018-01-13, 20:05
Medlem
nickomyras avatar
VIP-visning .., är det att man innan måste bevisa på nåt vis att man Kan köpa lägenheten ?
De riktigt fina husen , lägenheterna behöver nog inte marknadsföras så värst på hemnet .. .
Men att försöka vara hemlig och svår när man vill sälja en rätt iofs stor men ordinär lägenhet i Solna i dessa tider när bostadsmarknaden i Sthlm känns väldigt kall tror jag inte är rätt strategi .

Hon är ingen megakändis ... direkt . och har ändå redan fläkt ut hela lägenheten i TV så förstår inte alls smusslet .
Citera
2018-01-13, 20:06
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Ha ha stor humor, nu finns även bild på cykelrummet och fötrrådet men nada bilder på själva lägenheten.

Ja, det är ju helt otroligt. Bild på uteplatsen, fönster utåt...Men inte ett skit på det väsentliga - Kök, vardagsrum, badrum, sovrum med mera.

Hur kunde mäklaren låta det här passera? En normal bostadsannons visar alltid rum.
Citera
2018-01-13, 20:22
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag förstår inte, hur kan residenset vara billigare är hennes våning?
För övrigt verkar ett av mötena igår troligen varit med Hemnet eftersom de lägger upp den idag.
Varför finns inga mer ingående bilder av hennes våning? Har de förstört den?
Residenset kostar 48 000 000:-
Citera
2018-01-13, 20:29
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Ja, det är ju helt otroligt. Bild på uteplatsen, fönster utåt...Men inte ett skit på det väsentliga - Kök, vardagsrum, badrum, sovrum med mera.

Hur kunde mäklaren låta det här passera? En normal bostadsannons visar alltid rum.
Jag tror att det är Took som vägrat låta mäklaren komma in och fotografera.

Föreningens stadgar finns att läsa i annonsen. In och läs så kanske vi kan få fram vad som gäller angående andrahandsuthyrning etc.

Av särskilt intresse är paragraf 50, som beskriver när en brf-innehavare kan sägas upp, och bostaden tvångsförsäljas.
Senast redigerad av Flor-Ida 2018-01-13 kl. 20:35.
Citera
2018-01-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Han kallas så, ja. Men vet inte om det är han i Kallhäll. Det kanske finns lokala godiskungar i varje håla 🤔

Jag har under kvällen ringt runt till några vänner som har kontakter som berättade att Godiskungen här i Kallhäll är en tunn sak som knallar runt med svart luva/mössa och fejkade märkeskläder.
Citera
2018-01-13, 20:57
Mailade mäklaren och efterfrågade fler bilder och ifrågasatte vitsen med noll bilder av värde från bostaden och bilder på källargång och cykelrum.
Fick detta till svar.....en lördagskväll

Tja

Säljaren önskar anonymitet pga av olika anledningar och omständigheter det finns inga andra bilder än dem som är upplagda på hemnet. Bostaden är i ett standard skick med en stor potential att ändra/flytta väggar för att få tex en stor Walk in closet osv, ej skador eller annan påverkan på bostaden. Tillträdet är inte disskuterat än men säljaren har inte köpt nytt så det är nog ej möjligt med ”snabbt” tillträdde.

Obs Om du vill komma på visningen så anmäler du dig till mig och sen bekräftar jag din anmälan, det är ej öppna visningar. Visningstider och datum ser du på hemnet
Citera
2018-01-13, 20:58
Medlem
Zoom008s avatar
Jag har nog aldrig sett en liknande annons på Hemnet och speciellt inte för en lägenhet i den prisklassen. Mäklaren skämmer ju ut sig själv och vem vill anlita honom som har så dåligt omdöme. Eller vad är det som gör att man visar ett gäng cyklar och ett förråd samt hemska fönster med ännu värre prydnadsföremål? Mäklaren är en större gåta än Book själv just nu och man undrar ju om lägenheten är i så risigt skick att den inte bör visas på bild? Alla som sålt en lägenhet vet att bilderna är A och O.

Nu läste jag kommentaren innan men blir i alla fall inte klok på hur man tänker. Mäklaren är inte gratis och ska göra sitt bästa för att få lägenheten såld. Är det något nytt försäljningstrick att locka folk för att dom blir så nyfikna av bristen på bilder?

Sen undrar jag om mäklaren endast får betalt för att han säljer den? I vilket fall så kostar tjänsten ändå då fotografering, marknadsföring och allt annat arbete måste utföras. Han borde knyta näven i fickan för att han ens tog uppdraget och svarade när familjen Tolelado ringde.
Senast redigerad av Zoom008 2018-01-13 kl. 21:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in