Jag har nog aldrig sett en liknande annons på Hemnet och speciellt inte för en lägenhet i den prisklassen. Mäklaren skämmer ju ut sig själv och vem vill anlita honom som har så dåligt omdöme. Eller vad är det som gör att man visar ett gäng cyklar och ett förråd samt hemska fönster med ännu värre prydnadsföremål? Mäklaren är en större gåta än Book själv just nu och man undrar ju om lägenheten är i så risigt skick att den inte bör visas på bild? Alla som sålt en lägenhet vet att bilderna är A och O.
Nu läste jag kommentaren innan men blir i alla fall inte klok på hur man tänker. Mäklaren är inte gratis och ska göra sitt bästa för att få lägenheten såld. Är det något nytt försäljningstrick att locka folk för att dom blir så nyfikna av bristen på bilder?
Sen undrar jag om mäklaren endast får betalt för att han säljer den? I vilket fall så kostar tjänsten ändå då fotografering, marknadsföring och allt annat arbete måste utföras. Han borde knyta näven i fickan för att han ens tog uppdraget och svarade när familjen Tolelado ringde.