2018-01-02, 21:46
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setj
Tippat på att Halmpyntetets farsa tycker det är dags och cacha in bostadsrätterna har börjat dippa. Ja vad fan återstår för löjliga familjen? Kronofogden är på dem mao ingen hyresvärd skriver kontrakt lån till ny bostadsrätt bara att glömma. Chansen är ett socialt kontrakt som Soc står för.

Är hon fortfarande hos fogden?
Citera
2018-01-02, 22:00
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Varför står det att den legat ute i 63 dagar och inte förrän nu säger hon det?
Troligen har som sagt skulderna plus sonens kriminalitet kommit ikapp familjen. Kanske rent av bostadsföreningen tvingar dem att flytta pga sonens brott?
Men vart kan de flytta oavsett om de har råd eller inte med hus eller ny lägenhet? Det är väl bostadsbrist i hela Storstockholmsområdet som jag begriper det? Möjligen kan det finnas något i Uppsala eller också ner mot Strängnäs

Finns inte mycket här i Uppsala heller. De flesta privata hyresvärdar har ganska höga inkomstkrav och att man inte ska ha betalningsanmärkningar så där ryker hon direkt. Svårt att få lägenheter även i slummen. Hon och familjen får nog flytta till en lägenhet i en mindre stad. Jag röstar på Falun, då kan hon hålla karaoken och quizen på fredagarna som puben kings arms håller. När jag åker hem till Falun kan jag då gå dit och njuta av lite kaos.
Citera
2018-01-02, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av setj
Tippat på att Halmpyntetets farsa tycker det är dags och cacha in bostadsrätterna har börjat dippa. Ja vad fan återstår för löjliga familjen? Kronofogden är på dem mao ingen hyresvärd skriver kontrakt lån till ny bostadsrätt bara att glömma. Chansen är ett socialt kontrakt som Soc står för.

Socialt kontrakt som socialen står för? Så Anna ska slåss med alla tusentals invandrare som fått uppehållstillstånd ca 4000 som migrationsverket har placerat i Stockholm. Jo men visst, Anna får slåss med alla somalier, syrier och ensamkommanden från Afghanistan som står i kö hos socialen för att få bostad. Det får väl bli andrahandskontrakt för familjen. Vad kan en 5:a kosta? 30-40 000kr i andra hand?

Hon kan ju flytta hit till Termovägen. Darrarklanen skulle få händerna fulla.
Senast redigerad av Darrar 2018-01-02 kl. 22:22.
Citera
2018-01-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Det är inte Booken och Halmpyntet som äger bostadsrätten - det är svärfar.
De får inte en spänn från försäljningen!

Finns det någon källa på det? Eller är det bara rykten?
Citera
2018-01-02, 22:46
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mababy123
Anna fortsätter liven med att förklara att saker är missvisande. Att folk INTE har en aning om hur många jobberbjudande som Anna har fått tacka nej till. Hon har nyligen tackat nej till fler jobberbjudande som kommer att vara succé i tv-rutan. Men eftersom Anna är så mäktig och eftertraktad så får hon snällt tacka nej till en hel del jobb.

Under hela Annas live spelar hon en ledsam låt om och om och pm igen och igen och igen. Låten har hon på väldigt högt och Anna kraxar sig fram med sin whiskey-röst. Hon poängterar om hur viktigt det är för henne att vara ÄRLIG och SANN mot sig själv och andra.

Gud vad hon ljuger. Fyfan så falsk.
Ja hon tackade säkert nej till en massa TV-program till förmån att vara Quiz-Ledare på Harrys😄

Hon är så jävla egoistisk och dum i huvudet så hade hon betalat räkningarna istället för att köpa tänder och lägga ner en massa pengar på sitt utseende som ändå aldrig kan bli bra så hade familjen kanske kunnat bo kvar. Nu tvingas familjen flytta och den ryggradslösa toffeln Roberto har givetvis inte vågat sagt ifrån för han är ju lika korkad han.

Familjen är så trötta på Anna att dom inte ens bryr sig om att fråga varför hon gråter, dom skiter i det nu.
Citera
2018-01-02, 22:56
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Bäst på liven idag var ändå när Tunnan berättar att ett flertal skivbolag vill göra nya skivor med henne, men - och nu sprutar tårarna som hos Lille Skutt när hon hulkande återger att hon inte längre kommer att göra musik som hon inte känner för och kan stå bakom. Hellre sjunger hon endast hemma för familjen i framtiden.

Jo tjeeena liksom

Nu vet jag att hon ljuger.
Men hör hon inte sig själv? Varför ska man göra musik man inte vill, det hade folk gladeligen tackat nej till utan att gråta.

Det är bara att göra den musiken man vill istället, om man nu har några musikaliska skills, men det vet tunnan att hon inte har så därför gråter hon över det.
Citera
2018-01-02, 23:14
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
varför skulle svärfar vara försiktig? Det är väl Tunnans man som borde ligga lågt. Bostaden är ute till försäljning, så det är väl tårAnnas familj som ligger illa till. Porslinständerna kostade nog mer än bajs och tonfisk. Betala hyran innan förnya fula tänder

Jag tror han syftade på att Anna kanske får för sig att mörda honom så Roberto får ut sitt arv.
Skulle inte förvåna mig ett dugg om hon gjorde det.
Citera
2018-01-02, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nu vet jag att hon ljuger.
Men hör hon inte sig själv? Varför ska man göra musik man inte vill, det hade folk gladeligen tackat nej till utan att gråta.

Det är bara att göra den musiken man vill istället, om man nu har några musikaliska skills, men det vet tunnan att hon inte har så därför gråter hon över det.

Jag är nyfiken på vilka låtar hon tycker om och kan stå bakom som hon sjunger för familjen.
Citera
2018-01-02, 23:27
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jag tror han syftade på att Anna kanske får för sig att mörda honom så Roberto får ut sitt arv.
Skulle inte förvåna mig ett dugg om hon gjorde det.
Precis. Farfar kan bli riktigt "sjuk" efter en middag och några drinkar hos Took. Är väl därför han aldrig sätter sin fot där.

Gubben är 79 år. Hoppas han sätter sprätt på allt och njuter ordentligt de år han har kvar.

Vet någon förresten hur Toffelns mamma dog. Hon gick i a f bort efter Tooks morsa. Kanske Took tyckte att det var orättvist att Toffelns mamma var i livet, och inte hennes...
Senast redigerad av Flor-Ida 2018-01-02 kl. 23:32.
Citera
2018-01-02, 23:35
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jag är nyfiken på vilka låtar hon tycker om och kan stå bakom som hon sjunger för familjen.

Killsnack kanske?
Citera
2018-01-02, 23:41
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Precis. Farfar kan bli riktigt "sjuk" efter en middag och några drinkar hos Took. Är väl därför han aldrig sätter sin fot där.

Gubben är 79 år. Hoppas han sätter sprätt på allt och njuter ordentligt de år han har kvar.

Vet någon förresten hur Toffelns mamma dog. Hon gick i a f bort efter Tooks morsa. Kanske Took tyckte att det var orättvist att Toffelns mamma var i livet, och inte hennes...

Tunnan är helt klart iskall nog för att begå ett sådant mord. Hon är otäckt obehaglig och narcissismen hon lider av gör inte det hela bättre. När hon åker fast grter hon ut och säger att det var för familjen och att det är synd om henne, och att hon är missförstådd, Såklart.
Citera
2018-01-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Bäst på liven idag var ändå när Tunnan berättar att ett flertal skivbolag vill göra nya skivor med henne, men - och nu sprutar tårarna som hos Lille Skutt när hon hulkande återger att hon inte längre kommer att göra musik som hon inte känner för och kan stå bakom. Hellre sjunger hon endast hemma för familjen i framtiden.

Jo tjeeena liksom

Säääkert, allt snack om att vara sann och uppriktig mot sig själv och andra o.s.v. är "tjurbajs". Hon ljuger som en häst travar både för sig själv och andra.....inte är det några skivbolag som har ringt henne! Hade någon hört av sig hade hon gladeligen sjungit in "Helan går" eller vad som helst bara hon får vara med på skiva... Den musik hon "känner för" (och som familjen förmodligen plågas med) är antagligen Celine Dions, som hon helt säkert ylar hemma precis som hon gör i bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in