2018-01-02, 19:54
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto
hon livesänder nu, laggar mat, biffar med potatisstomp
visar upp Robertos tatuering..
och live sändningen pausades perfekt när de pussades i köket.
pratar bebisröst
Doktorn kanske har återvänt? Eller langaren?
Citera
2018-01-02, 19:56
Medlem
FrkHögers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Det är inte Booken och Halmpyntet som äger bostadsrätten - det är svärfar.
De får inte en spänn från försäljningen!

Kan det inte vara så att svärfar säljer lägenheten och köper ett hus till Tooken med familj, för att han gör allt för att barnbarnet ska komma ifrån kriminaliteten?
Citera
2018-01-02, 20:13
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrkHöger
Kan det inte vara så att svärfar säljer lägenheten och köper ett hus till Tooken med familj, för att han gör allt för att barnbarnet ska komma ifrån kriminaliteten?

Problemet är ju att ungen inte vill komma ifrån kriminaliteten, han skrattar ju bara åt det. Nåväl om så är fallet är ju åtminstone svärfadern den enda vettiga personen i hela den här löjliga familjen. Frågan är bara hur det går med den yngsta dotterns skolgång om de flyttar ifrån Stockholm. Jag är osäker på vilken klass hon går i, är det mellanstadiet?
Citera
2018-01-02, 20:18
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Vad jag förstår äger Toffeln halva och hans far den andra halvan. Vet att Took på nån live sa att det var Robertos bostad, inte hennes. (Tungan slant nog där när hon var drogad och speedad).

Took hade väl hoppats på att svärfar skulle hinna dö så att hon och Toffeln kunde ta över både bostadsrätten och Secunda casa. Eller har Toffeln några syskon? Ingen har synts på Tooks insta i alla fall.
Citera
2018-01-02, 20:20
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Problemet är ju att ungen inte vill komma ifrån kriminaliteten, han skrattar ju bara åt det. Nåväl om så är fallet är ju åtminstone svärfadern den enda vettiga personen i hela den här löjliga familjen. Frågan är bara hur det går med den yngsta dotterns skolgång om de flyttar ifrån Stockholm. Jag är osäker på vilken klass hon går i, är det mellanstadiet?

Om det vore så , så borde de väl ändå göra allt för att få ut så mkt som möjligt , dvs bättre bilder och annons på hemnet .. men vissa har ” kommande försäljningar ” och som inväntar rätt bud , eller hitta annat boende själv först .

Han är väl snart 18? Känns lite sent att försöka få han att skaffa nya vänner .. blir han väl myndig så kommer han väl ändå hänga i Sthlm på helgerna .
Hon går väl i 6an / 7an skulle jag tro .
Citera
2018-01-02, 20:22
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrkHöger
Då borde Took vara tacksam istället för att böla. Men jag hoppas att svärfar vill flytta Tooksonen riktigt långt bort från sin kriminella miljö. Typ till Korpilombolo. Där har de råd att köpa ett rejält hus :-D

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hon är 15 (blir 16 i år), så det blir ju ändå att byta skola till hösten.
Senast redigerad av Flor-Ida 2018-01-02 kl. 20:25.
Citera
2018-01-02, 20:23
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vad jag förstår äger Toffeln halva och hans far den andra halvan. Vet att Took på nån live sa att det var Robertos bostad, inte hennes. (Tungan slant nog där när hon var drogad och speedad).

Took hade väl hoppats på att svärfar skulle hinna dö så att hon och Toffeln kunde ta över både bostadsrätten och Secunda casa. Eller har Toffeln några syskon? Ingen har synts på Tooks insta i alla fall.
Vill minnas att jag kollade upp det en dag och Roberto är enda "barnet". Jag skulle alltså vara ytterst försiktig om jag var Tunnans svärfar.

Tycker Köping skulle kunna passa som Books nästa bostadsort.
Citera
2018-01-02, 20:56
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Nja, jag har sett uppgifter om att Halmpyntet äger 5% och pappan 95%.
Ska bli intressant och se om det blir några fler resor till "deras" lägenhet i Spanien. Svärfar kanske har sålt den också
Citera
2018-01-02, 21:03
Medlem
Citat:
Kanske när gubben dör, men han kan ju leva 30 år till. Blir många många år i förnedring i Bookfamiljen. Förstår farfar i detta läge, en svärdotter som strör pengar en sonson som kostar pengar i böter. Njut på dina pengar gamle man och sälj lägenheten. Varför ska sonen med familj utnyttja dina pengar.
Citera
2018-01-02, 21:06
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ovanligt hög avgift? eller beror det på de fina kvarteret?
Nja, ganska normal för att varit byggd 2002.

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Helst i en annan del då...
Citera
2018-01-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Vill minnas att jag kollade upp det en dag och Roberto är enda "barnet". Jag skulle alltså vara ytterst försiktig om jag var Tunnans svärfar.

varför skulle svärfar vara försiktig? Det är väl Tunnans man som borde ligga lågt. Bostaden är ute till försäljning, så det är väl tårAnnas familj som ligger illa till. Porslinständerna kostade nog mer än bajs och tonfisk. Betala hyran innan förnya fula tänder
Citera
2018-01-02, 21:44
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Det var ju inte mycket man fick se av lägenheten så jag tycker att vi som har ett väldigt stort nöje av ABCmonstret och den dysfunktionella familjen tar och bokar oss för visningar. Det vore väl kul för henne att få träffa oss

Undrar just hur många som kommer boka in sig på visning enbart just för att det är tookans lägenhet. Eller ja hennes är det ju inte men hon huserar över den för tillfället kan man väl säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in