2017-09-20, 13:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Om nu inte empati hade något med Book att göra varför ens ta upp det? Din egen mening du citerade saknar total relevans om du inte åsyftade Books eventuella empatiska förmåga. Du påstår att hon både saknar empati och förmåga att läsa av andra till sin egen fördel. Vart vill du komma?
Läs inlägget jag besvarar så kanske du kopplar ....

(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!
Citera
2017-09-20, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Läs inlägget jag besvarar så kanske du kopplar ....

Tog det verkligen sju minuter att skriva den meningen? Slut på argument?

VARFÖR drar du upp empati om det inte är relevant i Annas fall? Du skriver att hon är känslostyrd och därefter nämner du empati och detta som ett motbelägg för att hon skulle vara psykopat.

Du påstår indirekt att hon är för empatisk för att vara psykopat. Annars får du skriva om ditt inlägg för du fattar väl själv vad du skriver? Eller ska vi behöva tolka vad du innerst inne menade bakom ditt pladder?
Citera
2017-09-20, 13:48
Medlem
Boopidoos avatar
Skulle vara intressant att be henne göra den här minen igen.
Varför hon ljuger om botox i pannan och fillers i läpparna har jag ingen aning om - men hon ljuger ju om allt så det kanske inte är så konstigt
http://imageshack.com/a/img922/4392/SjV72x.jpg
Citera
2017-09-20, 13:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Tog det verkligen sju minuter att skriva den meningen? Slut på argument?
????

Citat:
VARFÖR drar du upp empati om det inte är relevant i Annas fall? Du skriver att hon är känslostyrd och därefter nämner du empati och detta som ett motbelägg för att hon skulle vara psykopat.
Läs inlägget jag besvarar och läs hela mitt svar .. har du någon förmåga till läsförståelse så kommer tioöringen trilla ner hos dig också.

Citat:
Du påstår indirekt att hon är för empatisk för att vara psykopat. Annars får du skriva om ditt inlägg för du fattar väl själv vad du skriver? Eller ska vi behöva tolka vad du innerst inne menade bakom ditt pladder?
Nej, det påstår jag inte alls det. Jag berör överhuvudtaget inte hennes eventuella förmåga till empati -- jag konstaterar att hon inte ligger inom psykopati kriterierna.

Empatibrist, empatilöshet är för övrigt kopplat till ett antal personlighetsstörningar -- däremot inte alls det enda som krävs för att hamna inom begreppet psykopati, det krävs att långt fler kriterium är uppfyllda och att dessa tar sig uttryck i en form som faller utanför normalen och att flera av dessa samspelar/uppträder på ett visst sätt över tid.

Det går inte att som i fånartikeln du länkade till plocka ut någon liten detalj och tro att man kan göra en psykopatibedömning.
Anna B är inte psykopat.
Citera
2017-09-20, 13:57
Medlem
Citat:
????

Läs inlägget jag besvarar och läs hela mitt svar .. har du någon förmåga till läsförståelse så kommer tioöringen trilla ner hos dig också.

Nej, det påstår jag inte alls det. Jag berör överhuvudtaget inte hennes eventuella förmåga till empati -- jag konstaterar att hon inte ligger inom psykopati kriterierna.

Empatibrist, empatilöshet är för övrigt kopplat till ett antal personlighetsstörningar -- däremot inte alls det enda som krävs för att hamna inom begreppet psykopati, det krävs att långt fler kriterium är uppfyllda och att dessa tar sig uttryck i en form som faller utanför normalen och att flera av dessa samspelar/uppträder på ett visst sätt över tid.

Det går inte att som i fånartikeln du länkade till plocka ut någon liten detalj och tro att man kan göra en psykopatibedömning.
Anna B är inte psykopat.

Jag är inte intresserad av ditt övriga pladder. Jag frågade vart du ville komma med empati.

Nej, hon är inte psykopat eller ligger inom det spektrat, hon är alldeles för känslostyrd av det. En psykopat känner inte empati med andra och kan inte sätta sig in i andras känslor -- däremot är de farliga därför att de lär sig att läsa andra och att använda den kunskapen till sin egen fördel. Den kompetensen saknar Anna B.

Vad ville du ha sagt angående empati? Kan du förtydliga? Jag tror alla som läser denna tråd håller med mig om att du indirekt säger: Hon är ingen psykopat för hon är för känslostyrd och har empati som gör att hon kan sätta sig in i andras känslor.
Citera
2017-09-20, 13:59
Medlem
Citat:
????

Anna B är inte psykopat.
Någon diagnos har hon nog, kanske narcissistisk personlighetsstörning så som ABC sångerskan vill ha bekräftelse och livesänder och instagramar dygnet om nästan utom när hon sover.
Citera
2017-09-20, 14:02
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Skulle vara intressant att be henne göra den här minen igen.
Varför hon ljuger om botox i pannan och fillers i läpparna har jag ingen aning om - men hon ljuger ju om allt så det kanske inte är så konstigt
http://imageshack.com/a/img922/4392/SjV72x.jpg

Men usch och tvi hon var väldans lik Johanna Möller på det här kortet. Huvva!
Citera
2017-09-20, 14:25
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Någon diagnos har hon nog, kanske narcissistisk personlighetsstörning så som ABC sångerskan vill ha bekräftelse och livesänder och instagramar dygnet om nästan utom när hon sover.

Ja
Hon har uppblåst självbild .. tycker alltid synd om sig själv .. Gör aldrig något fel själv .. kan inte ta kritik .. måste ha uppmärksamhet /bekräftelse hela tiden .. Förhöjer sitt eget värde - ser sig själv som stjärna -artist ( fast att ha jobbat /fått betalt som just artist är väl inte många år)
Hon manipulerar ( bara fejkgråtten i BL där hon i själva verket såg ut att skratta ) att gråta och ta på offerkoftan är hennes sätt att få sin vilja igenom . Mat , hem , sex etc .. mkt av de grundläggande behoven är MKT starka hos A.
Hon ljuger om det mesta . Och verkar aldrig känna ånger .
Hon verkar inte känna riktig empati .. Gråter hon någonsin för nån annans skull trots så mkt känslor hela tiden , eller går hon på kändisbegravningar just bara för att få en extra bild på sig själv i tidningen .
Citera
2017-09-20, 14:53
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Hade hon tagit en paus fr all social media när domen mot sonen kom ut , så tror jag inte alls drevet hade blivit så stort .. folk hade kanske tom mer lr mindre glömt bort det .. och inte lika många hade fått reda på det .. istället som nu . . Just då visa de gladaste bilderna och lägga ut lives varje dag på hur fint de hade det .. och sedan försvara sin sons handlingar på det viset & kalla unga tjejer för smuts .
Jävligt provocerande .
Har hon inga runt sig som kan stoppa henne ?
Ingen tvingar henne att sända live var och varannan dag . Har man en familjekris och vet att man har svårt att svara på kritik utan stora känsloyttringar .. så bara stäng ned allt istället .
Tycker hennes beteende är så elakt mot familjen .. nu fick ju precis alla reda på vad Vanessas bror har gjort & att hennes mamma är helt psyko

Det där med att stänga insta är lite intressant, hon gjorde ju det ett bra tag efter arga snickaren. Antagligen kände hon nu att hon var tvungen att hålla skenet uppe?
Citera
2017-09-20, 14:59
Medlem
skämskudde fram...lyssnade lite på en live där anna o roberto skulle till ica maxi varvid roberto säger " från ica maxi kan man åka taxi" o det tycker folk är jättekul?!!! herreguuuud
Citera
2017-09-20, 15:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Ja de tror jag också hon har - och precis som du gissar jag att det finns inom den typen av diagnos (borderline,narcissism, etc) .

Jag tycker denna personlighetsstörning ligger nära till hands:

Histrionisk personlighetsstörning

Histrionisk personlighetsstörning är en personlighetsstörning som skiljer sig från andra sådana störningar genom att personen har problem med omgivningen för att vederbörande är överteatralisk, sexuellt utmanande och överdrivet mån om att tilldra sig andras uppmärksamhet. Det kallas också "hysterisk och psykoinfantil personlighetsstörning".Två slanguttryck för störningen, eller drag av den, är drama queen och attention whore;[..]

För diagnos kräver ICD-10 att personen uppfyller minst 4 av följande punkter:

Uppvisar ett teatraliskt, överdramatiserande beteende, eller uttrycker sina känslor på ett överdrivet sätt
Lättpåverkad
Känslolivet är instabilt och platt
Söker ständigt uppmärksamhet och spänningsfyllda situationer
Klär, uttrycker eller beter sig på ett överdrivet förföriskt sätt
Bryr sig oproportionerligt mycket om utseende

DSM-V nämner 8 drag, varav minst fem av dessa punkter måste uppfyllas för att diagnosen ska ställas enligt DSM:

Känner sig obekväm när hon inte får uppmärksamhet
Tendens till opassande sexuellt eller provokativt beteende när personen interagerar med andra
Instabilt känsloliv och ytliga känslouttryck
Överdriven användning av sitt eget utseende för att locka till sig uppmärksamhet
Talar överdrivet dramatiskt och detaljlöst
Överdriver sina känslouttryck, uppvisar ofta ett teatraliskt och överdramatiserande beteende
Lättpåverkad
Missuppfattar ofta icke-intima relationer som intima

https://sv.wikipedia.org/wiki/Histri...sst%C3%B6rning
Citera
2017-09-20, 15:24
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Det där med att stänga insta är lite intressant, hon gjorde ju det ett bra tag efter arga snickaren. Antagligen kände hon nu att hon var tvungen att hålla skenet uppe?

Dum ide .. det gjorde ju bara att precis ALLA fick reda på vad som hänt . Eftersom många började skriva om det på hennes IG och lives .

Och hade hon haft någon som hjälpt henne med vad hon borde svara på frågorna på ett ändå vuxet sätt , även om hon bara sagt att detta vill hon inte ta med främlingar på IG .. så hade det kanske oxå runnit ut i sanden rätt snart .. men som hon har betett sig , och valt att gå i strid med allt o alla så blir det ju bara värre . Så låtsas som ingenting är inte den bästa strategi om man vet med sig att man inte kan stoppa sin egen svada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in