2010-10-03, 13:33
  #9529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
att helsingborgarna blev bortjagade må stämma under några tillfällen, jag dock vid minst ett tillfälle undrade jag vad fan GAIS grabbarna sysslade med, det kom 30-40 man uppe vid Olympia Pub/Pizzeria där vi stannat upp, snuten satte en mur emellan oss, 4-5 frontline grabbar sprang fram och smällde 2-3 GAISare i gatan.. sen la resten av GAIS benen på ryggen och sprang gatlopp?`för 4-5 grabbar? snälla.. visst stod vi en 50-60 man på andra sidan snutväggen.. men vi var inte ens i närheten.

samma sak nere på stortorget. 5-10 Helsingborgsgrabbar rundar snuten och rusar en hop med ca 50 Gais.

Gais sprang även där.

så jag tror det var lika mkt springande från båda håll.

dock finns rapporter att HIFare som inte ens var katC blev misshandlade under natten emot matchdag


Jovisst, igår-natt körde Gais över er när ni hade dubbla nummer.. Sedan så sprang dem när de var 50 och ni 5.. haha! ingen kommer ta dig seriöst här.

ÖVERKÖRNING ÖVERALLT.. Matchdag och dagen innan.
Polisen fick också en del blessyrer.

http://hd.se/helsingborg/2010/10/02/har-gar-huliganerna-barsarkagang/

0:09 in i klippet.. Polisen ligger och chippar efter luft.
__________________
Senast redigerad av thefirm 2010-10-03 kl. 13:39.
Citera
2010-10-03, 13:52
  #9530
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_c
För att utveckla lite;
Började direkt efter arenan, vid bron till tunnelbanan(?). Jag beräknade det till mer än 15 mot 15. Mycket sten och flaskor kastades från båda sidor, med polisen i mitten. Bajarna drivs tillbaka mot ena änden av bron, varpå syrianerna samlar ihop sig och bildar en 50manna mobb och försöker rusha nerifrån bilvägen och sedan upp mot bron. Någon bajare blir knockad ganska fort, innan polisen inom loppet av 10 sekunder bildar en ny barriär för att skydda bajarna, som bara syntes vara tuffa med polisen som skydd.

Av det jag såg så fanns det ingen som helst "gentlemens agreement" mellan de båda lägren, varken från Syrianska eller Bajen.

Hammarbyfansen hade redan planerat hela skiten innan matchen. Och dessutom gick hammarbyarna på barnfamiljer och små barn/kvinnor. Om ni vill ha bråk får ni åtminstonde se till att båda parterna är redo innan matchen..

Från Hammarbys sida flög även en krycka på en av Syrianskas fans och en blev förd till sjukhus p.g.a skadorna. 2 eller 3 gripna, beror på vart man läser..
__________________
Senast redigerad av Rommelstein 2010-10-03 kl. 13:56.
Citera
2010-10-03, 14:38
  #9531
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefirm
Jovisst, igår-natt körde Gais över er när ni hade dubbla nummer.. Sedan så sprang dem när de var 50 och ni 5.. haha! ingen kommer ta dig seriöst här.

ÖVERKÖRNING ÖVERALLT.. Matchdag och dagen innan.
Polisen fick också en del blessyrer.

http://hd.se/helsingborg/2010/10/02/har-gar-huliganerna-barsarkagang/

0:09 in i klippet.. Polisen ligger och chippar efter luft.

som jag sa så under natten så attackerades gäng som inte ens var kat C, och jag vet även att frontline var inblandade i ett bråk under natten där ca 20 man la benen på ryggen och lämnade 2 hbg grabbar ensamma.. fegt som fan.. men tyvärr så såg väl natten mest ut så.. några få riktiga kat c, sen mest wannabies..

nej om folk tar mig seriöst eller inte skiter jag i, men det var iallafall min reflektion av marschen från Olearys upp till olympia där 4-5 sammanstötningar inträffade, vad som hände vid de andra händelserna som jag inte stod bredvid lämnar jag till någon som kunde närvara och berätta om förloppet. sen OM det var era kat C grabbar eller ett gäng 12 åriga kickers som skulle hetsa och sen valde att springa när det väl small låter jag även det vara osagt. men det låter ju mest troligt då jag inte alls förstod varför ett så stort nummer lämnar retret mot några få grabbar som enbart hinner lägga ett par snubbar i gatan. likväl som vi har småpojkar som är tuffa fram tills det smäller så har ni det också? eller era supportrar är enbart kat c som alltid står upp?
__________________
Senast redigerad av -=Damian=- 2010-10-03 kl. 14:40.
Citera
2010-10-03, 14:43
  #9532
Medlem
techmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Hammarbyfansen hade redan planerat hela skiten innan matchen. Och dessutom gick hammarbyarna på barnfamiljer och små barn/kvinnor. Om ni vill ha bråk får ni åtminstonde se till att båda parterna är redo innan matchen..

Från Hammarbys sida flög även en krycka på en av Syrianskas fans och en blev förd till sjukhus p.g.a skadorna. 2 eller 3 gripna, beror på vart man läser..

Jag såg random påhopp av syrianska fans på vanliga hammarby fans också, så försök inte.

Det var ingen krycka som flög. Jag såg vad som hände, han med kryckorna hoppade ner från trappan där syrianska stod, då kom det 3 st nerför trappan efter och en av försökte sno en krycka. Som han antagligen försökte försvara genom att motta ett slag med den andra kryckan. Härligt att se. Men det var ingen som flög. Jag stod en bit bort med snutar och träd ivägen så det kanske var ngn från syrianska som kasta den mot hammabyarna efteråt? FÖ, gå på ngn med kryckor, det om ngt är ju fett övertramp. Eller har jag fel?
__________________
Senast redigerad av techman 2010-10-03 kl. 14:57.
Citera
2010-10-03, 14:54
  #9533
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techman
Jag såg random påhopp av syrianska fans på vanliga hammarby fans också, så försök inte.

Det var ingen krycka som flög. Jag såg vad som hände, han med kryckorna hoppade ner från trappan där syrianska stod, då kom det 3 st nerför trappan efter och en av försökte sno en krycka. Som han antagligen försökte försvara genom att motta ett slag med den andra kryckan. Härligt att se. Men det var ingen som flög. Jag stod en bit bort med snutar och träd ivägen så det kanske var ngn från syrianska som kasta den mot hammabyarna efteråt? FÖ, gå på ngn med kryckor, det om ngt är ju fett övertramp. Eller har jag fel?

Antagligen så provocerade bajarna först, det är bilden jag fick.

Hade hört andra uppgifter, men tack för att du gav mig den rätta bilden då!
Citera
2010-10-03, 15:09
  #9534
Medlem
Vad perverst det är med allt snack om "kategorier". Alla slåss under samma jävla färger blir bara töntigt att skylla på "NEEJ dom var inte kat-C" eller "NEMEN Dom var bara ultras" etc.
Citera
2010-10-03, 15:25
  #9535
Medlem
Mr.Vrnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soloshow
Vad perverst det är med allt snack om "kategorier". Alla slåss under samma jävla färger blir bara töntigt att skylla på "NEEJ dom var inte kat-C" eller "NEMEN Dom var bara ultras" etc.

Alla slåss inte...
Citera
2010-10-03, 16:13
  #9536
Medlem
mahasukas avatar
Är det vanligt med de vita maskerna som gm använde? var en del gaisfolk ute på krogen i gbg i lördags och maskerna hängde med..
Citera
2010-10-03, 16:14
  #9537
Medlem
AshCharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahasuka
Är det vanligt med de vita maskerna som gm använde? var en del gaisfolk ute på krogen i gbg i lördags och maskerna hängde med..

Vad menar du?
Citera
2010-10-03, 16:17
  #9538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahasuka
Är det vanligt med de vita maskerna som gm använde? var en del gaisfolk ute på krogen i gbg i lördags och maskerna hängde med..

I princip alla gaisare hade en sån mask i helsingborg.
Citera
2010-10-03, 16:17
  #9539
Medlem
mahasukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshChark
Vad menar du?


http://hd.se/helsingborg/2010/10/02/har-gar-huliganerna-barsarkagang/

kolla videon, de har masker på sig, jag har aldrig sett det förut och undrade om det är något nytt bara
Citera
2010-10-03, 16:23
  #9540
Medlem
AshCharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahasuka
http://hd.se/helsingborg/2010/10/02/har-gar-huliganerna-barsarkagang/

kolla videon, de har masker på sig, jag har aldrig sett det förut och undrade om det är något nytt bara

Haha, jo alla hade masker på sig, efter uppmaningar från supporter föreningen. Så ja, det va planerat och maskarna du såg i Göteborg under lördagsnatten va antagligen goa GAISare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in