2008-11-14, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Haha, och vem hänvisade till att övervåld skulle förekomma? Nu förefaller det ju så att det uppstod en diskussion huruvida skånepolisen agerar i samband med speciellt fotboll. Tycker du att polisens agerande är rättfärdigat?

Här ser man en debattör som satt sej på höga hästar utan att vare sej ha fakta på vem han debatterar med samt bakgrunden till videosnutten.
Ingenting i videosnutten tyder på något felaktigt begåtts, inget visar heller på bakgrunden till gripandet.
Du får gärna ange tidsangivelser bäste herr skribent var och när sådant framkommit.

Citat:
Hur många stockholmare som hänger i denna forumdel vet jag inte. Men speciellt i samband med derbyn använder sig polisen av sina piketbussar som svin och taktiken att splittra grupperingar genom att komma körandes i 40 km/h borde starkt ifrågasättas.

Jag såg ingen pikét rulla fram i videosnutten, hur kom du in på det spåret?

Sedan undrar jag hur farbror blå skulle kunna rulla fram i sina pikéter på Frösundaleden eller Solnavägen och knuffa omkull gamla kärringar eller vanligt folk. Hur har du tänkt nu? Var i filmen drar du dessa paralleller?

Men herr skribent, beskriv för oss som inte förstår, vad var så jävla sjukt med den länkade youtube filmen?
Citera
2008-11-14, 17:35
Medlem
TheHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Du må kalla mej überkorkad om du vill men jag såg ingen inkompetens eller annat skit. Inget våld, inget tjafs, inte från någon av parterna.
Såg några blårockar ta hand om några valpar, det var allt, som en fredagkväll på stan.

En sak är i alla fall klar och det är att du inte läst någon juridik över huvud taget.

Läs på paragrafen kring användning av handfängsel och därefter fråga dig om hans aggerande kring den lilla biten var rätt aggerat. Därefter kan du dra slutsatser kring hans övriga aggerande.
Citera
2008-11-14, 18:50
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Här ser man en debattör som satt sej på höga hästar utan att vare sej ha fakta på vem han debatterar med samt bakgrunden till videosnutten.
Ingenting i videosnutten tyder på något felaktigt begåtts, inget visar heller på bakgrunden till gripandet.
Du får gärna ange tidsangivelser bäste herr skribent var och när sådant framkommit.

Jag såg ingen pikét rulla fram i videosnutten, hur kom du in på det spåret?

Sedan undrar jag hur farbror blå skulle kunna rulla fram i sina pikéter på Frösundaleden eller Solnavägen och knuffa omkull gamla kärringar eller vanligt folk. Hur har du tänkt nu? Var i filmen drar du dessa paralleller?

Men herr skribent, beskriv för oss som inte förstår, vad var så jävla sjukt med den länkade youtube filmen?

Här har vi en kille som satt sig på Eiffeltornet. Är du dum i huvudet? Han blir gripen för att ha klappat på en polisbil. Vilken lag och paragraf olagligförklarar den handlingen? När får du använda handfängsel exempelvis?
Du är en simpel idiot. Men för att förklara för din knappt existerande hjärna förefaller det så att jag ville ha en diskussion kring huruvida polisens taktik i samband med är bra/dålig eller till och med kanske rent av olaglig. Men släng dig inte in i ämnen du inte behärskar.

Herregud, släpp filmen för en stund, nytt ämne. Undrar du hur polisen rullar fram sina piketer på Frösundaleden? Var du seriös eller är du bara ett troll som aldrig i hela livet besökt Råsunda i samband med en derbyafton?
Citera
2008-11-14, 19:47
Bannlyst
Citat:
Här har vi en kille som satt sig på Eiffeltornet. Är du dum i huvudet? Han blir gripen för att ha klappat på en polisbil.

Eeeh, och hur fan vet du det?

Citat:
Du är en simpel idiot. Men för att förklara för din knappt existerande hjärna förefaller det så att jag ville ha en diskussion kring huruvida polisens taktik i samband med är bra/dålig eller till och med kanske rent av olaglig. Men släng dig inte in i ämnen du inte behärskar.

Men käre lille vän, ta inte i så du spricker nu
Om du går tillbaks till början av det hela så kommenterade jag bara en larvig youtube länk där man ser farbror blå ta hand om en snorig liten parvel. Det var allt man såg. Jag kommenterade att det var en lam jävla videosnutt utan övervåld, våld eller what so ever. Det är ju du som börjar gorma om polisens felaktiga taktik och arrestering. Frågan jag ställer dej lille vän är då: I förhållande till vad? Man ser ju inte ett skit där på länken.

Jadu, du kan inte ha det lätt som lider av ett sådant storebrors komplex och förakt gentemot dina med/mot debattörer på FB. Du har för evigt gjort bort dej i mina ögon när du inte klarar av en saklig diskussion på ett forum ens, än mindre kan du klassas som vare sej A, B eller C.

Vad gäller frågan Råsunda så kan jag ge dej en guidad tur kring gator och prång om....... ska vi säga 20 minuter?

Ps. Ta med dej pappa, det är mörkt ute nu
Citera
2008-11-14, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheHawks
En sak är i alla fall klar och det är att du inte läst någon juridik över huvud taget.

Läs på paragrafen kring användning av handfängsel och därefter fråga dig om hans aggerande kring den lilla biten var rätt aggerat. Därefter kan du dra slutsatser kring hans övriga aggerande.

Ler, bara ler
Tjurar du lika mycket när du får en örfil av flickorna på krogen också?
Citera
2008-11-14, 20:06
Bannlyst
Citat:
Här har vi en kille som satt sig på Eiffeltornet. Är du dum i huvudet? Han blir gripen för att ha klappat på en polisbil. Vilken lag och paragraf olagligförklarar den handlingen? När får du använda handfängsel exempelvis?

Herregud, släpp filmen för en stund, nytt ämne. Undrar du hur polisen rullar fram sina piketer på Frösundaleden? Var du seriös eller är du bara ett troll som aldrig i hela livet besökt Råsunda i samband med en derbyafton?

Du tillhör inte sveriges begåvningsreserv va?

Jag undrar precis som mia vad allt ditt skitsnack har med youtube länken att göra?

Jag har säsongskort på Råsunda, stod på norra på slutet av 70-talet till slutet på 80-talet, sitter nu på övre östra och har nog varit på 80% av alla derbyna de senaste 25 åren men aldrig sett några polisbilar som kört in i folkmassor. Snutar med havremoppar har jag sett rida in i folkmassor efter matcherna, men det är allt. (Vad nu det har att göra med den där snubben som blev frihetsberövad på filmklippet).

Seriöst, vad har du för problem egentligen, du sabbar bara den här tråden och förpestar tillvaron för de flesta, kamma dej nu för fan.
Citera
2008-11-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ler, bara ler
Tjurar du lika mycket när du får en örfil av flickorna på krogen också?

Nu håller du en fruktansvärt låg nivå på dina inlägg. Om du inte har något konstruktivt att komma med är det lika bra du ger upp.
Citera
2008-11-14, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaccot
Nu håller du en fruktansvärt låg nivå på dina inlägg. Om du inte har något konstruktivt att komma med är det lika bra du ger upp.

@Jaccot, nu har jag inte heller något med den där fejden att göra så jag borde nog som du hålla käften, men The Hawks kom ju inte med ett jävla skit i början heller så vad skulle MIA svara på menar du? Ingen verkar ju veta vad som skedde innan den där arresteringen med (hör och häpna) handfängsel !!!skedde.

Ger man sej in i leken får man leken tåla, om nu snubben som blev fängslad hade varit så korkad (som jag läste här i tråden) att han klappa till bängens bil så får han ju för fan skylla sej själv. Hade det varit min bil han klappat till så hade inte jag nöjt mej med att bara snacka med honom, skulle du det?
Citera
2008-11-14, 22:38
Bannlyst
erect - han bankade alltså inte på bilen, han la handen hyfsat löst på rutan. mer tics-liknande än något våldsamt
Citera
2008-11-14, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
erect - han bankade alltså inte på bilen, han la handen hyfsat löst på rutan. mer tics-liknande än något våldsamt

Ok, det framgick inte, jag förstod det så som att han klappat på kärran.
Hur fan skulle man kunna veta det då?
Citera
2008-11-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erect
@Jaccot, nu har jag inte heller något med den där fejden att göra så jag borde nog som du hålla käften, men The Hawks kom ju inte med ett jävla skit i början heller så vad skulle MIA svara på menar du? Ingen verkar ju veta vad som skedde innan den där arresteringen med (hör och häpna) handfängsel !!!skedde.

Ger man sej in i leken får man leken tåla, om nu snubben som blev fängslad hade varit så korkad (som jag läste här i tråden) att han klappa till bängens bil så får han ju för fan skylla sej själv. Hade det varit min bil han klappat till så hade inte jag nöjt mej med att bara snacka med honom, skulle du det?

Jag syftade inte på just det inlägget utan rent allmänt hans sätt att bemöta kritik. Han debatterar som en 14-åring.
Citera
2008-11-15, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaccot
Jag syftade inte på just det inlägget utan rent allmänt hans sätt att bemöta kritik. Han debatterar som en 14-åring.

Det gör iofs du också nu när du snackar skit om andra utan att komma med sakargument.
Men det gör jag också titt som tätt när jag lackar ur på folk här

Dom flesta i den här tråden kommer bara med skit och verkar göra allt för att få den låst, det är himla trist.
Jävla Casual wannabees som på sin höjd sett ett derby sitter och spelar allan istället för att komma med lite nya härliga grejer, jag vet, jag är varken B eller C men aspirerar inte heller på att vara det, men gillar att läsa om lite box och annat skit.
Idioter som bara sitter och skriver hur jävla korkade och intelligensbefriade andra är gör ju bara bort sej själva, typ den där rohyp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in