2010-10-03, 16:41
Medlem
mahasukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshChark
Haha, jo alla hade masker på sig, efter uppmaningar från supporter föreningen. Så ja, det va planerat och maskarna du såg i Göteborg under lördagsnatten va antagligen goa GAISare

Där ser man! Då fattar jag varför de var så glada Alltså jag är verkligen inte insatt i huligan/firmakultur öht, men en grej som slog mig igår var att inte många av de i gm jag såg verkade inte vara särkilt vältränade? om man nu slåss för ett lag vill man inte se till att man är i form så att säga? Eller det kanske inte behövs iomed att man är i grupp hela tiden?
Citera
2010-10-03, 16:43
Medlem
AshCharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahasuka
Där ser man! Då fattar jag varför de var så glada Alltså jag är verkligen inte insatt i huligan/firmakultur öht, har en ytlig bekant som är med i gm, men en grej som slog mig igår var att inte många av de i gm jag såg verkade vara särkilt vältränade? om man nu slåss för ett lag vill man inte se till att man är i form så att säga? Eller det kanske inte behövs iomed att man är i grupp hela tiden?

Alla med masker är inte med i GM, det var även "vanliga" supportrar.

Dessutom så var majoriteten av upphovsmakarna nere i Helsingborg GY (=GAIS Yngre) alltså kids i åldrarna 13-17
Citera
2010-10-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Jag har inte speciellt stor insyn, jag har enbart stött ihop med några av West ham´s grabbar vid ett par tillfällen och vet att det inte alls är som du påstår att dom knappt finns kvar längre. (för det var så du fick det att låta) Antar att du undrar om jag "är med" i nån firma? Det känns inte nödvändigt att svara på det. Skulle jag vara med så finns det ingen som helst anledning att skylta med det på FB. Det överlämnar jag åt dom som behöver bekräftelse i sin ensamhet bakom skärmen.
bra svar.där slutar vi.
Senast redigerad av BLLX 2010-10-03 kl. 17:33.
Citera
2010-10-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AshChark
Alla med masker är inte med i GM, det var även "vanliga" supportrar.

Dessutom så var majoriteten av upphovsmakarna nere i Helsingborg GY (=GAIS Yngre) alltså kids i åldrarna 13-17

Dem åldrarna du syftar på är GB (Gais Babys)
Citera
2010-10-03, 19:15
Medlem
AshCharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefirm
Dem åldrarna du syftar på är GB (Gais Babys)

My bad!
Citera
2010-10-03, 19:22
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Hammarbyfansen hade redan planerat hela skiten innan matchen. Och dessutom gick hammarbyarna på barnfamiljer och små barn/kvinnor. Om ni vill ha bråk får ni åtminstonde se till att båda parterna är redo innan matchen..

Från Hammarbys sida flög även en krycka på en av Syrianskas fans och en blev förd till sjukhus p.g.a skadorna. 2 eller 3 gripna, beror på vart man läser..

Rök inte supportrar till Syrianska och Hammarby ihop nere i Södertälje för några år sedan? Syrianerna jagade ned ett gäng Hammarbyare i någon å eller liknande. Om det stämmer att bråket var planerat från början så kanske det var en hämndaktion för detta.
Citera
2010-10-03, 19:27
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Rök inte supportrar till Syrianska och Hammarby ihop nere i Södertälje för några år sedan? Syrianerna jagade ned ett gäng Hammarbyare i någon å eller liknande. Om det stämmer att bråket var planerat från början så kanske det var en hämndaktion för detta.

Jo tror det var 2008 i Svenska Cupen när vi möttes.
Citera
2010-10-03, 19:54
Medlem
Nyss hemkommen från ett av de absolut lugnaste derbyna jag varit med om. Inte bara för att publiksiffran va sisådär, polisen hade stenkoll på läget. Från början då djurgårdssupportrarna tågade från pendeln till södra läktaren blev det inget mer än lite hets. Poliserna hade med bilar och kedja blockerat eventuella sammandrabbningar mellan supportrarna.

Därefter la de slinga runt södra läktaren och hindrade eventuella stökigheter även där. Efter matchen hade polisen splittrat flera grupper som börjat samla sig för eventuella box och lyckade även där avstyra det som aldrig påbörjades.

Det man kan konstatera är helt enkelt att polisen numer har rutin och stenkoll på läget kring stockholmsderbyna. De använde sig av den "lugnande principen" då de vandrade kring vasaparken och strösnackade med supportrarna. Även i Solna hade majoriteten av poliskåren ganska chill attityd och lyckades hålla hetsandet på avstånd.

Lite tråkigt kanske, men de vet vad de gör...den saken är klar.
Citera
2010-10-03, 20:10
Medlem
Dr_Dollars avatar
Med tanke på Kalla Fakta inslaget som gick ikväll har jag en stilla undran, och nån av "grabbarna" får gärna svara;

Dessa hot, trakasserier och allt vad som händer och sker utanför planen, vad tror ni egentligen kommer att hända om ni hotar, bränner ner, gör hål i planen?! Och i stort sett uppför er som primater.
Spelar verkligen erat lag bättre om spelarna for en hotbild över sig?

Jag tycker absolut att supportrar ska få göra sin röst hörd, att få sitta med på styrelsemöte och vara delaktig i klubbens vissa beslut, men ni måste väl hålla med om att detta är verkligen att gå över gränsen?
Citera
2010-10-03, 20:24
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nissekula

http://hd.se/helsingborg/2010/10/02/lasarfilm-polisen-ingriper-i/

Vad fan håller dom på med? Ser ut som mellanstadiekillar, intar karatepositioner och sparkar varandra på benen
Citera
2010-10-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Vad fan håller dom på med? Ser ut som mellanstadiekillar, intar karatepositioner och sparkar varandra på benen

Några jabbar, halvdana sparkar och sen kommer batong, inget upphetsade, men så kan det se ut när ett "box" är 5 sekunder långt... men du hade kommit dit och rensat upp i leden själv antar jag?
Citera
2010-10-03, 21:08
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av young_george
Några jabbar, halvdana sparkar och sen kommer batong, inget upphetsade, men så kan det se ut när ett "box" är 5 sekunder långt... men du hade kommit dit och rensat upp i leden själv antar jag?

Ser du inte det humoristiska med hela inslaget..?
"Polisen ingriper i våldsamt huliganbråk"

3-4 "kickar" i knähöjd med jättecoola masker sen är spektaklet...över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in