Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Konstigt att du skulle vara inblandad i ett verkligt drama - med dina mikrodoser och panik. Du tror att du var nära döden, det var vad du upplevde.
Problemet med dig och Nemesis är erat prat om bruk av Heroin. Det är ett j-t destruktivt prat (doch du är ju så feg så att du inte ens kan omnämnas som brukare), det är det att folk tror att man kan bruka denna substans. Ytterst få kan det. Och det har inte ens med "karaktär" att göra som Nemesis verkar tro. Att inte bli hooked har med antalet d2-dopamid-receptorer att göra: man har ett överflöd. Då är det t o m svårt att bli hooked, eftersom hjärnan motarbetar såna processer. Men detta handlar bara om någon enstaka procenter av de som provar. Och de glömmer den karaktärfasta Nemesis att säga.... han vet inget annat.
Du. Du är skyddad av din feghet och dina panikattacker, skräck för nålar, och rövpillande. Du kommer aldrig våga bruka narkotika i den meningen vi andra knarkare menar. Så var god använd "experimenterande" eller annat ord.
Så du ioch Nemesis inte sprider vanföreställningen att de flesta kan "bruka" h.
Jag inte bara tror att de flesta kan bruka H utan att fastna, jag
vet att
alla kan göra det! Och ja, det handlar om karaktär... Precis som alla har ett val att ta eller inte ta heroin väljer alla hur ofta de skall ta drogen, och tar man det för ofta blir beroende... Hur pass bra ens dopaminerga nervaktivitet fungerar avgör inte, jag har själv ADHD och således underskott snarare än överflöd när det gäller mitt nervsystem... Visst, olika männskor har nervystem som gör det olika svårt, och lätt är det nog inte för någon när det gäller en så pass tung drog, men det är inte omöjligt för
någon!
Och att kalla
Ovcharka feg, det är pubertalt! Stora, stygga grupptryckspojken! Om "fega" doser funkar för honom - var glad för hans skull! Om han sen inte noddar kan jag tala om för dig att heroin kan användas på många olika sätt... Alla anser inte att nodden är det bästa med drogen, du kan också ta en näsa H innan du går ut på nattklubb och dansar och tar ett par öl... Även om man tycker om att ligga någonstans mellan sömn och vakande så rinner tiden iväg mycket snabbare om man noddrar, så vill man ha så mycket roligt som möjligt under ruset är det bättre att vara aktiv... Och helt och hållet skippa allt vad bensodiazepiner heter! De må ge ruset större kvantitet, men kvaliteten minskar avsevärt!
Tips till
Ovcharka: Precis som många internettuffingar här på Flashback för fel i att döma dig för sättet du tänker bör du ta dig en funderare över på hur du ser din tjejs sätt att tänka! Du beskrev i en tråd hur hon hoppas från tanke till tanke och undrade om det var något fel på henne, men jag kan tala om för dig att hon helt enkelt har en kreativ hjärna med god associativ förmåga (utifrån hur du beskriver henne)... Det gör henne till en smart och kreativ människa!