Citat:
Ursprungligen postat av
Engeal-Seqo-Verae.
Har du ingen eller låg tolerans så buprenorfin.
Har du tolerans så är det nog H som gäller. Varför? På grund av att det är lättillgängligt och förhållandevis billigt.
Kombinera med hög dos mirtazapin + venlafaxin om du har det liggande hemma. Båda är smärtlindrande.
Har ingen av de föreslagna medicinerna hemma. Tyvärr. Smärtan går att hålla på i schack med ganska låga doser Heroin. Tror jag funnit ut att intramuskulärt funkar bäst även om det är hur ooptimalt som helst att hamna i en sån här sits.
Har problem med att den lilla eufori som man kan få från opiater vissa dagar ute blir och det är den som jag kan leva på bättre dagar för att vara lite aktiv i hjälpsökandet för hälsan.
Gick på för hårt med heroinet i början. När man tar det i medicinskt syfte så gäller det ju att hitta rätt dos, adminstreningsväg jag och så. I går hade jag mina mått mätt en skaplig dag på 2x40mg intramuskulär inj.
Som mest har jag inder min sjukdomstid stått på 240mg oxycontin per dygn men den dosen är jag osäker på om jag ens skulle klara av ren organiskt nu. Det var 2016.
Hade varit så glad om det bara vore smärta. Ska om alla saker fungerar vara hos husläkaren kl 14 i morgon och få reda på vad deras nästa steg blir.
Buprenorfin, ketamin och röka cannabis förvärrar mitt tillstånd. Ketaminet som jag hade hoppats på som lågdoskomplement gav samma effekt som när man tar sub för nära på andra opiater. Trodde jag skulle dö. Har några skevheter i börstkorgen som ställer till det för hjärtat eller något som är nära och jobbar tillsammans med hjärta.
Min vilopuls jag hade som frisk låg på 62-63 och nu är den ofta nere på 40. Borde vara tvärtom då man av sjukdom blivit så invalidiserad att man som denna dag och i förrgår inte kommer ur sängen bildligt talat. 99,9% tvingas man bli till den och så får man kämpa sig upp och fixa nåt ätbart. Inte för att man har någon aptit med det är som ett hälso-/läkemedel det med. Att tillföra kroppen näring.
Har du med någon sjukdom som ställer till det? De smärtor du har -känner du att du har rätt saker att ta till mot det? Har du bra läkare?
Tack för ett bra svar. mvh
Jo, måste kolla i almenackan om jag gått två el tre v på heroin nu för när det har gått fyra jar jag tänkt kliva över på oxy igen.