2020-01-24, 12:06
Medlem
Hur stor skillnad tror ni det är 800:- grammet och 1300:- grammet? Testat jonk två gånger totalt och beställt från nätet av en vendor med mycket bra omdömen. Har tidigare enbart köpt det billiga, för 800 grammet och ska nu testa det andra ikväll.
Citera
2020-01-25, 01:44
Medlem
Herregud så sanslöst mycket klåda man får utav heroin, helt galet!
Citera
2020-01-25, 10:07
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Hur stor skillnad tror ni det är 800:- grammet och 1300:- grammet? Testat jonk två gånger totalt och beställt från nätet av en vendor med mycket bra omdömen. Har tidigare enbart köpt det billiga, för 800 grammet och ska nu testa det andra ikväll.
Det är omöjligt att säga. Kan skilja hur mycket som helst. Det dyra kan vara skit, jämfört med en billigare sort från ett annat ställe. Man får testa sig fram och se kvaliteten helt enkelt =)

Men är det från samma person/vendor så brukar de dyra vara mycket starkare, men exakt hur mycket starkare får man testa sig fram. Iaf från min erfarenhet ^^
Citera
2020-01-26, 11:45
Medlem
En kompis har fixat lite vitt heroin. Jag är inte så jättebevandrad i drogträsket. Har testat lite cs (kokain och amfetamin). I opiat/opioidväg har jag dock bara testat tramadol tidigare. Är fullt medveten om att heroin ligger på en helt annan nivå.

Tanken var att snorta en liten dos. Skulle aldrig få för mig att injicera. Röka låter krångligt.

Gällande dosering. Vad kan vara lämpligt för en förstagångsanvändare utan opiatvana? 0,1g? Hur är det med avtändning? Antar att man borde få minimal/ingen at av en liten engångsdos?

Medveten om att det bästa hade vart att inte prova alls. Har inte bestämt mig ännu. Har inte tillgång till heroin annars så kommer inte kunna fixa mer även om jag skulle vilja. Detta blir alltså en engångsgrej.
Citera
2020-01-26, 12:18
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
En kompis har fixat lite vitt heroin. Jag är inte så jättebevandrad i drogträsket. Har testat lite cs (kokain och amfetamin). I opiat/opioidväg har jag dock bara testat tramadol tidigare. Är fullt medveten om att heroin ligger på en helt annan nivå.

Tanken var att snorta en liten dos. Skulle aldrig få för mig att injicera. Röka låter krångligt.

Gällande dosering. Vad kan vara lämpligt för en förstagångsanvändare utan opiatvana? 0,1g? Hur är det med avtändning? Antar att man borde få minimal/ingen at av en liten engångsdos?

Medveten om att det bästa hade vart att inte prova alls. Har inte bestämt mig ännu. Har inte tillgång till heroin annars så kommer inte kunna fixa mer även om jag skulle vilja. Detta blir alltså en engångsgrej.

Akta så du inte mår för bra, om du blir kär i henne... jag skulle nog röka det om du inte ska skjuta... börja 0,1 och sen trappa uppåt....
Citera
2020-01-27, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Akta så du inte mår för bra, om du blir kär i henne... jag skulle nog röka det om du inte ska skjuta... börja 0,1 och sen trappa uppåt....

Nej nej, förstör det vita med att röka.

Är det potent skulle jag rekommendera max 20mg (0,02) med verktyg för att känna efter - vad det blir i näsan vet jag ej.
Citera
2020-01-27, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastarien
Nej nej, förstör det vita med att röka.

Ok, efter lite efterforskning ska det fungera, men du tappar nog mycket.
Citera
2020-01-30, 06:23
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve

Börja lägre än 0,1 gram. 0,02 som någon skrev är bättre. Det går alltid att fylla på men ej ta bort s.a.s. .
Vi vet ju inte vilken kvalitet du får. Vitt är generellt sett starkare än brunt men inte alltid. Det kan vara bankat med oavsett #4 = vitt alt #3 = brunt. 0,02 alltså sedan känna efter.

Kör IV själv och testar alltid med en minidos när jag kommer över en okänd batch. Har hållit på att stryka med en gång pga att det var bankat med fentanyl. Var rädd om dig själv.
Citera
2020-02-03, 01:27
Medlem
Kör alltid mini linor nasalt om du är färsk, tänk tandpetare till att börja med. Lättare att dö av OD nasalt kontra rökning. Bara fylla på om du inte är nöjd.

Blanda absolut inte med pix eller alkohol första gången.

Postafen mot illamående, på mig funkar theralen droppar mot illamående samt klåda, själv uppskattar jag klådan men det är ju jag det.

Ta det lugnt heroin är lurigt.
Senast redigerad av vke 2020-02-03 kl. 01:30.
Citera
2020-02-03, 11:28
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicketsomgorenglad
Börja lägre än 0,1 gram. 0,02 som någon skrev är bättre. Det går alltid att fylla på men ej ta bort s.a.s. .
Vi vet ju inte vilken kvalitet du får. Vitt är generellt sett starkare än brunt men inte alltid. Det kan vara bankat med oavsett #4 = vitt alt #3 = brunt. 0,02 alltså sedan känna efter.

Kör IV själv och testar alltid med en minidos när jag kommer över en okänd batch. Har hållit på att stryka med en gång pga att det var bankat med fentanyl. Var rädd om dig själv.
Vanligt med ljusbeigt #4 i Stockholmstrakten som ofta är bättre än det vita. Angående fentanylbankat så innehåller någonstans över 90% av allt beslagtaget heroin i Stockholm fentanyl.
Citera
2020-02-05, 11:34
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Vanligt med ljusbeigt #4 i Stockholmstrakten som ofta är bättre än det vita. Angående fentanylbankat så innehåller någonstans över 90% av allt beslagtaget heroin i Stockholm fentanyl.

Skrämmande siffror det med fentanyl. Usch.

I fall man skulle skriva in sig på sprututbytet kommer det då att synas i ens journaler så att varenda vårdpersonal med tillgång till journalssystemet kan se det? Man skulle ju helst vilja att det fanns någon spärr som gjorde att inte övrig sjukvårdspersonal kan få vetskap om att man använder pump och kanyl.
Citera
2020-02-06, 03:27
Medlem
Badassmfokas avatar
Heroin överskattat/hypat?

Hej!
Har sen CA 6 år tillbaka tagit olika opiater till och från som tramadol, sub och oxy. Tram och sub oftast och jag tar det med cannabis då det är en fantastisk blandning.

Nu hade jag varit ren ett år och pga anledningar tänkte jag FUCK IT jag testar heroin, har aldrig tänkt skjuta det och att röka det blir lätt o slösa en hel del som nybörjare så jag har snortat det lätt inandat som man ska.
Visst känns det av och man kan nodda rätt bra även utan cannabis som i vanliga fall boostar hela grejen o gör den bättre. Men det är så kort tid med H halveringstiden också..
Nu har jag oftast inte haft Cannabis till med H och när jag hade det käkade jag för mycket av det och sneade.

Jag vet inte känns som att heroin inte är så otroligt mycket starkare o bättre än de andra. Självklart starkare än tram T. ex men då tar man ju bara mer av det så funkar de med och räcker längre. (Fast kanske inte så hälsosamt, finner det lustigt att så många tror att tramadol är den lätta säkrare opiaten men alla tar ju asmånga av dem och lär ju va massa annat skit i dem samt en hemsk avtändning efter en vecka i jämförelse med sub eller heroin skulle jag påstå).

Alla andra opiater har ju längre halveringstid än H såvitt jag vet så förstår inte riktigt grejen, aningen besviken faktiskt. Rätt säker jag fått bra kvalitet grejer då andra på FS intygat detta osv men aja ska väl testa den som anses vara the top of the top också kanske och med en mer normal dos cannabis till.

Jag gillar det, det är ett rent opirus men trodde på något mer samt tråkigt med så kort rus.

Tankar?

EDIT: du måste ju röka eller skjuta det är inget argument, det är fullt tillräckligt biotillgängligt i näsan och man får ju tillräckligt full effekt tar bara lite längre tid från vad jag läst. Känns säkert goare att skjuta men nej tack. Rökning är dåligt för mig personligen dessutom.
Senast redigerad av Badassmfoka 2020-02-06 kl. 04:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in