Vad gjorde jag fel? Provade och gjorde ett litet test igår. Gick inte bra så något gör jag fel.
Har inskaffat:
Sterilt vatten, Askorbinsyra(vanlig Santa Maria antar jag går), Heroin, Bomull, Bomullspinnar, Insulinsprutor(
https://www.med24.se/sjukskoeterskeartiklar/kanyler/bd-micro-fine-plus-insulinspruta-1-ml-100-st) - dessa ska vara optimala för just H IV av det jag läst och hört.
Fick inte tag i en kokare så använde en djup slev. Som en sked fast djupare. Skulle vilja ha en riktig kokare men vettefan vart.
Såhär gjorde jag:
1. Vägde upp 10 mg Heroin och hällde i "kokaren". Sög upp hela pumpen med vatten och sprutade och sedan tillsatte lite Askorbinsyra. På ett ungefär hur mycket behövs? En nypa bara?
2. Använde Tändaren och försökte värma och koka lösningen, men jag måste ha hållt den för nära för det är svart under sleven. Gör detta något för framtidens användning av den som kokare? DEt ära v samma material som en vanlig bestickssked.
3. Lösningen kokade, men antar att jag brände Heroinet för det var små svarta korn som var oupplösta, ett par bara.
4. Placerade en liten bit bomull i som omedelbart sög upp lösningen. När jag sedan ska suga upp lösningen i pumpen från bomullen får jag inte i närheten av en full pump som jag borde, Ska man trycka på nåt speciellt sätt mot bomullen eller hur gör ni?
Givetvis sköt jag inte i mig den lösningen, var bara ett prov. Tyckte mängden H kändes väldigt lite jämfört med mängden vatten men följde delvis rekommendationerna och sen var det bara för att öva.
Vad gjorde jag fel och kan ni hjälpa mig med några tips på så jag gör rätt nästa gång?