Citat:
Ursprungligen postat av
SlappTjackBalle
Om man ska testa IV första gången,hur mycket ska man ta ?
Det blir ju lite "hur långt är ett snöre" i och med att det är så otroligt stor skillnad på kvalitet och tollerans, men tar du för mycket dör du. Normalt sätt brukat man väl säga 0,05g för en nybörjare utan tollerans.
Men ska du köra IV första gången så kan jag rekommendera att inte vara ensam, ta det helst med någon som har erfarenhet av såväl IV som dosering. Om det inte är möjligt så skulle jag börja med att ta ca 0,05g och sen skjuta i en tredjedel, vänta en minuter eller så och sen ta en tredjedel om du inte känner dig ordentligt påverkad och sen den sista tredjelen efter ytterligare någon minut.
Och mitt bästa råd är väl, GÖR DET INTE! Det är inte för intet heroin har fått sin stämpel, du tänker väl precis som jag och alla andra gjorde att vi inte kommer fastna. För mig tog det flera år innan jag faktiskt fastnade ordentligt, men problemet var att det spelade ingen roll att jag hade jobb, tjej, bostad, var rätt städad för det mesta och kunde hålla upp i många månader från heroin, tanken på att få återuppleva det där sorglösa ruset försvinner liksom aldrig. Min gamle vän WSB beskriver det på ett utomordentligt sätt i den här tråden:
(FB) Den längsta vägen mot ingenting (heroin iv od)