2022-07-13, 15:53
Medlem
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Förstår det!

Håller du fortfarande på?
Citera
2022-07-13, 17:27
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Håller du fortfarande på?
Ja men dock inte på varor utan primärt metadon..
Citera
2022-07-13, 17:47
Medlem
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Ja men dock inte på varor utan primärt metadon..

För rusets skull eller är du i programmet?

edit: rusets skull menar jag inte, snarare välmående.
Citera
2022-07-13, 22:57
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
För rusets skull eller är du i programmet?

edit: rusets skull menar jag inte, snarare välmående.

För att kunna fungera som jag är värd, jag står i kö till programmet däremot.
Citera
2022-07-14, 18:18
Medlem
Muppetys avatar
Jag använder inte illegala droger längre (särskilt ofta i.a.f.), men var det inte vanligare med heroin på 00-talet o tidigare? Jag tycker aldrig jag hör om nån som använder det längre? Alla i "gänget på stan" har metadon eller buprenorfin numera. Eller är det för att det är lättare att komma med i substitutionsprogrammet numera? Kanske vanligare i storstäder (jag bor i en liten stad)?

Men det är ju ganska dåligt drag i denna tråd också...

Jag har alltid passat mig för heroin p.g.a. ryktet o dess fara, men har givetvis provat för många år sen. Men det är ju likadant som morfin, som ju är enklare att dosera som tabletter, o det har jag varit beroende av (även oxykodon, ketobemidon, m.m.). Det sägs att heroin slår bättre intravenöst, p.g.a. lättare passage genom blod-/hjärnbarriären?

Hur ligger det egentligen till med heroin nuförtiden?
Citera
2022-07-16, 12:57
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Om man ska testa IV första gången,hur mycket ska man ta ?
Citera
2022-07-16, 17:13
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Om man ska testa IV första gången,hur mycket ska man ta ?

Det blir ju lite "hur långt är ett snöre" i och med att det är så otroligt stor skillnad på kvalitet och tollerans, men tar du för mycket dör du. Normalt sätt brukat man väl säga 0,05g för en nybörjare utan tollerans.

Men ska du köra IV första gången så kan jag rekommendera att inte vara ensam, ta det helst med någon som har erfarenhet av såväl IV som dosering. Om det inte är möjligt så skulle jag börja med att ta ca 0,05g och sen skjuta i en tredjedel, vänta en minuter eller så och sen ta en tredjedel om du inte känner dig ordentligt påverkad och sen den sista tredjelen efter ytterligare någon minut.

Och mitt bästa råd är väl, GÖR DET INTE! Det är inte för intet heroin har fått sin stämpel, du tänker väl precis som jag och alla andra gjorde att vi inte kommer fastna. För mig tog det flera år innan jag faktiskt fastnade ordentligt, men problemet var att det spelade ingen roll att jag hade jobb, tjej, bostad, var rätt städad för det mesta och kunde hålla upp i många månader från heroin, tanken på att få återuppleva det där sorglösa ruset försvinner liksom aldrig. Min gamle vän WSB beskriver det på ett utomordentligt sätt i den här tråden: (FB) Den längsta vägen mot ingenting (heroin iv od)
Citera
2022-07-16, 17:54
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Det blir ju lite "hur långt är ett snöre" i och med att det är så otroligt stor skillnad på kvalitet och tollerans, men tar du för mycket dör du. Normalt sätt brukat man väl säga 0,05g för en nybörjare utan tollerans.

Men ska du köra IV första gången så kan jag rekommendera att inte vara ensam, ta det helst med någon som har erfarenhet av såväl IV som dosering. Om det inte är möjligt så skulle jag börja med att ta ca 0,05g och sen skjuta i en tredjedel, vänta en minuter eller så och sen ta en tredjedel om du inte känner dig ordentligt påverkad och sen den sista tredjelen efter ytterligare någon minut.

Och mitt bästa råd är väl, GÖR DET INTE! Det är inte för intet heroin har fått sin stämpel, du tänker väl precis som jag och alla andra gjorde att vi inte kommer fastna. För mig tog det flera år innan jag faktiskt fastnade ordentligt, men problemet var att det spelade ingen roll att jag hade jobb, tjej, bostad, var rätt städad för det mesta och kunde hålla upp i många månader från heroin, tanken på att få återuppleva det där sorglösa ruset försvinner liksom aldrig. Min gamle vän WSB beskriver det på ett utomordentligt sätt i den här tråden: (FB) Den längsta vägen mot ingenting (heroin iv od)

Mjo förstör att det är lite olika för alla. Ja jag sitter mellan att vilja testa för jag är så sjukt nyfiken på ruset som ska vara då bra så man skiter i allt. Men ändå livrädd för det. Allt i mig säger testa inte ,men ändå vill jag.
Citera
2022-07-16, 21:56
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Mjo förstör att det är lite olika för alla. Ja jag sitter mellan att vilja testa för jag är så sjukt nyfiken på ruset som ska vara då bra så man skiter i allt. Men ändå livrädd för det. Allt i mig säger testa inte ,men ändå vill jag.

Jadu, knarkaren i en vinner ju (nästan) alltid till sist tyvärr, men för guds skull skit i det. Tror att det är en extraordinärt dålig idé att prova om det är så att man inte mår helt bra heller, det kommer inte lösa ett skit och kommer med ett pris som för väldigt många är döden. Av alla jag känner som testat heroin är väl ungefär hälften redan döda..
Citera
2022-07-17, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Någon som har testar det där som det står är från pakistan och finns och köpa på fs?

Vad har nioch säga on det? Det funka ju som det skulle men smaken, konstistensen och det rann liknade inte något jag provat förut. Vad tyckte ni?

Rökheroin, en helt annan grej jämfört med heroin på gatan i Stockholm. Båda ska vara klass 3 men jag vet inte varför dom skiljer sig så mycket i smak och lukt.
Citera
2022-07-25, 12:58
Medlem
pastregretss avatar
Sluta med hero, kommer testot bli normalt igen?

Kommer det? Opi sänker ju testo.
Citera
2022-07-25, 14:13
Medlem
Citat:
Kommer det? Opi sänker ju testo.
Jadå kroppen återhämtar sig 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto