2012-09-26, 22:41
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathpierceme
Ovcharka: skjut i dig en 0.1a och få skiten överstökat, eller fixa oxycontin så kan du fullt ut hålla koll på ditt tantknarkande. Känns så jävla lamt att använda heroin på det sättet du gör, påminner mig om en snubbe som behövde sina dagliga linor MXE för att hålla sig "normal". Hur har du ens kommit in i kretsar där det cirkulerar h? No offence men 20mg är ingenting, inte ens med en näve xanor i truten.

Citat:
Ursprungligen postat av En-Kopp-Kaffe
Ja, det känns som man missar själva grejen med heroin om man gör scheman när man får använda det, tar doser som knappt ger ett rus samt nojjar upp sig som fan och fråga massor konstiga frågor på flashback... Själv poängen med att ta så starka droger som heroin är ju att glömma bort omvärlden och inte behöva bry sig om något.

Äh, låt människan knarka hurfan han/hon finner behagligast. 20mg kan väl ändå vara en relativt stadig dos om man inte har tolerans...? (vet inget om hur ovcharkas tolerans ser ut) Jag slog iaf i mig 50mg då jag hade rätt hög opiattolerans, och det svängde på fint, var väldigt bra kvalite dock.
Citera
2012-09-27, 08:17
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Skulle jag "skjuta i mig en 0.1:a" skulle jag antagligen dö. Lite MXE eller Ketamin om dagen hade gjort mig normal också, med dess antidepressiva effekt. Men nu är vi inne på medicinering. Eller som du kallar det; "tantknarkande".
Ja, du har ju alltid besnodiazepiner i kroppen, och detta gör dig doser som annars skulle vara normala kan vara för mycket för dig... Och att doser som annars är för små, kan vara normala för dig... =)

Stå på dig! Ta de doser som gör just dig glad och lyssna inte på de andras destruktiva råd! Kom ihåg att de flesta människorna här på FB's opioidforum är beroende, och finns det någon tanke en opioidberoende människa inte vill tänka så är det att det finns folk som tar opioider i små doser regelbundet, utan att bli beroende eller toleranta...

Varför är ni andra på honom som hökar, egentligen?! Är det för att döva era egna misslyckade försök till ett måttligt brukande?? Detta är en av orsakerna till att heroinscenen ser ut som den gör! Folk kan inte acceptera bruk, de kan peppa varandra till att lägga av helt och de kan peppa varandra till ett hämningslöst missbruk, men aldrig att de skulle uppmuntra varandra till ett måttligt veckoslutsbruk...
Citera
2012-09-27, 08:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ja, du har ju alltid besnodiazepiner i kroppen, och detta gör dig doser som annars skulle vara normala kan vara för mycket för dig... Och att doser som annars är för små, kan vara normala för dig... =)

Stå på dig! Ta de doser som gör just dig glad och lyssna inte på de andras destruktiva råd! Kom ihåg att de flesta människorna här på FB's opioidforum är beroende, och finns det någon tanke en opioidberoende människa inte vill tänka så är det att det finns folk som tar opioider i små doser regelbundet, utan att bli beroende eller toleranta...

Varför är ni andra på honom som hökar, egentligen?! Är det för att döva era egna misslyckade försök till ett måttligt brukande?? Detta är en av orsakerna till att heroinscenen ser ut som den gör! Folk kan inte acceptera bruk, de kan peppa varandra till att lägga av helt och de kan peppa varandra till ett hämningslöst missbruk, men aldrig att de skulle uppmuntra varandra till ett måttligt veckoslutsbruk...

Snacka ine skit, och speciellt inte om din egna skuld, din självgode fan.
Du vet att han kommer att trilla dit ändå med sina mikrodoser - som du har förespråkat i Bup-tråden om bup (vilket är en omöjlighet för de flesta). Det går absolut inte heller att bruka h på det viset för 98%, därför är det destruktivt just att som du tala om det - i dessa båda sammanhang. Så ytterst är du medansvarig till att folk dör och har säkert gjort för dit uppmuntrande av "brukande". Undra hur många?

Anledningen till att man retar sig på honom är han är en fegis. Sen är det klart att alla fegisar vill tala sig om sig som "försiktiga". Men feg är han. Feghet går inte att ta miste på.
Citera
2012-09-27, 10:59
Medlem
deathpiercemes avatar
Citat:
Skulle jag "skjuta i mig en 0.1:a" skulle jag antagligen dö. Lite MXE eller Ketamin om dagen hade gjort mig normal också, med dess antidepressiva effekt. Men nu är vi inne på medicinering. Eller som du kallar det; "tantknarkande".

Du skulle antagligen inte dö nej, utan få ett tungt rus och möjligtvis somna. Och det du tror att en normal människa känner är inte normalt, tror du "vanliga" människor går runt och är sederade/blockerade för yttre/inre känslor och bara glider runt på en räkmacka? Att vara en uttryckslös åskådare som ser världen ur en objektiv synvinkel? Njaa, släng av dig din jävla offerkofta. Blev du plötsligt "frisk" skulle du lik förbannat hitta fel i annat och vara lika missnöjd för det.

Nemesis: "och lyssna inte på de andras destruktiva råd? blablabla" Vem fan är det som gett destruktiva råd här på flashback om inte självaste du? Tragiskt dem som trott på en knarkprofet och dennes scheman och halkat ner i skiten.

Heroinscenen ser ut som den gör för att 1+1 blir 2, och givetvis finns där ett undantag, dvs ett ynka fåtal personer som faktiskt klarar av ett sansat bruk av heroin. Du kan ju jämföra det med att spela på odds
Citera
2012-09-27, 11:21
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathpierceme
Nemesis: "och lyssna inte på de andras destruktiva råd? blablabla" Vem fan är det som gett destruktiva råd här på flashback om inte självaste du? Tragiskt dem som trott på en knarkprofet och dennes scheman och halkat ner i skiten.
Mina råd är destruktiva då de inte följs... Klart jag fattar att många inte har självdisciplin nog att följa mina råd, men det är ju inte så att jag säger att någon skall ta exempelvis heroin! Däremot säger jag såhär: OM du skall ta heroin skall du inte ta det så ofta att du fastnar...

Andra människor säger däremot såhär: Om du tar heroin kan du lika gärna köra på för fullt - onödigt att ta det på något annat sätt än IV, lönlöst att ens fundera på att försöka hålla det på en hanterbar nivå, etc, etc... Det finns en massa människor som skapar en heroinidentitet där man tar drogen för att stänga av känslor, fly från livet, strunta i alla konsekvenser, etc, etc... Och många människor blir väldigt provocerade för att jag har ett annat synsätt...
Citera
2012-09-27, 11:50
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Och så kan jag konstatera att jag sover mycket dåligt när jag tagit. Det blir på sin höjd nån slags lång noddning/ytlig sömn, sen vaknar jag. "Somnar om" och eh... Ja, osv.

Vanlig biverkning utav opiater/opioder.
Citera
2012-09-27, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Vanlig biverkning utav opiater/opioder.

Det är ju skönt att vara i gränslandet dröm, vaken och euforisk och gärna lite musik på. Sen får man somna "på riktigt" - långt senare. Ingen biverkning alltså. Det är meningen att försätta sig i det tillståndet. Övrigt knarkande är "för att klara sig" med doser för att fungera. Det euforiska sker på det sättet jag säger, för min del.

Men det är klart vissa vill åka till rymden på förmiddagen. Men grejen är att man inte kan hålla på så hela dagarna och i hela veckan. Har man stålar, så kan man på sin höjd ha två tillstånd: "fungera", och "euforiskt sömnig". Det går inte att vara euforiskt sömnig hela tiden. Alltså rent fysiologiskt ens, men framför allt inte praktiskt.

Men alla fördelar sin eufori på sitt sätt. Jag reserverar kvällen/tidig natt, med eller utan tjej. Men aldríg med kompisar, det är slöseri med rus.
Citera
2012-09-27, 12:17
Medlem
Ovcharkas avatar
Tack alla. Jag vet att jag inte knarkar så hårt och coolt som man kan, men det är inte riktigt mitt mål heller. Jag tar bara den dos som behövs för att jag ska må bra. Och jag är ledsen, men jag vill gärna ha livet i behåll.

F.ö. tror jag ni underskattar mina "mängder". 20mg av "mitt" är förmodligen ganska mycket bättre än det man vanligtvis får tag i. Och jag brukar ta 50mg.

Vidare! Har märkt att jag får spänningar i magen av detta. Magmusklerna spänner sig. Till råga på allt bildas gas i tarmarna. Månne en biverkning det med.

Ah det är roooligt att lära känna nya droger tycker jag.

På tal om buprenorfin så brukade (not. "brukade") jag det i 15 månader utan att trilla dit.
Citera
2012-09-27, 13:36
Medlem
masterior26s avatar
Nu blir det iväg och hämta en boll har inte tagit på 2 år nu för jag varit i sub programmet men jag blev utkastad så det kommer bli så jävla skönt att slå i sig en feting om en stund.
Citera
2012-09-27, 17:12
Medlem
Somethingroyals avatar
Jag tror att det är få som klarar att bara ta lite ibland och stanna där. De jag känner som håller på, inklusive jag själv började ju med små mängder på helgerna men sedan blev det mer och mer. Men jag undrar om det ändå inte är att föredra framför alkohol, åtminstone för mig. Jag blir fullständigt tokig i huvudet när jag dricker.
Citera
2012-09-27, 21:36
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Citat:
Tack alla. Jag vet att jag inte knarkar så hårt och coolt som man kan, men det är inte riktigt mitt mål heller. Jag tar bara den dos som behövs för att jag ska må bra. Och jag är ledsen, men jag vill gärna ha livet i behåll.

Det är just detta som är problemet. Du verkar ju inte direkt må bra när du hela tiden ska nojja över saker som andningsdepression, sömnproblem, panikattacker mm.
Citera
2012-09-27, 21:49
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En-Kopp-Kaffe
Det är just detta som är problemet. Du verkar ju inte direkt må bra när du hela tiden ska nojja över saker som andningsdepression, sömnproblem, panikattacker mm.
Jag nojar. That's it. Dock inte över sömnproblem, så släpp det. Jag var nära döden och sen dess har jag tagit det väääldigt försiktigt med allt knark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in