2008-07-20, 16:09
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackeagle238
Tyvärr var jag tvungen att äta där två kvällar i rad då jag inte riktigt hade råd med buffén. Det bästa dom hade var ost/skinkpizza (värmd i micron såklart). Den var seg och smakade inte särskilt mycket. Till och med deras ostbaguetter var hemska.

Pizzan vågade jag mig inte ens på.
Citera
2008-07-20, 23:36
Medlem
Ph0nys avatar
Något truck-stopp halvvägs till Västerås som var dygnetruntöppet och vi var där sent sent en natt på väg hem från Sälen.

Fy fan, vilken dynga. Man äter bättre på korvståndet utanför Laroy en sen Lördag.
Citera
2008-07-21, 20:07
Medlem
Absolut sämsta maten kan jag för tillfället inte komma på men sämsta servicen....
Hamnade av någon dålig anledning på en hotellrestaurang i Stockholm, närmare bestämt hotell Terminus mittemot Centralen. Restaurangen heter visst Kasper (googlade upp det nu).
Nåväl......maten är inte direkt någon höjdare men det som är rätt förvånansvärt sker när vinet kommer in. Jag hade beställt husets vita och undrar lite fint:
"Vad är det för vin?" varvid servitrisen, som är i 50-årsåldern och ser rätt rejält depraverad ut, med en ruskigt sur min snäsigt svarar:
"Inte vet jag! Vitt vin!!! Ska du ha?"
Fel person på fel plats. Definitivt.
Senast redigerad av Cafergot 2008-07-21 kl. 20:09.
Citera
2008-07-21, 20:33
Medlem
barkeepers avatar
Stavanger

Det ligger en "fiskrestaurant" pa hundvag utanfor Stavanger, dar jag atit en par ganger. Sist jag var dar utspelade sig foljande (oversatt till svenska)

Jag: "Vad ar dagens fisk?"
Kvasiservitrisen: "Det ar olika varje dag"
(Redan har borde jag ha anat ugglor i mossen)
J "Ok, och vad har vi for speciellt idag?"
KS "Inte sa speciellt egentligen, det ar panerad rodspatta med ris och rak-och-ortsas"
J "Ok, da provar vi den tack"
KS "Alltsa om du bestaller sa maste du betala for hela portionen, vi serverar inte smakprov"
(Nej, hon skamtade inte, och nej, det var inte bara sprakforbistring)
J "Tack, jag tar en dagens fisk, och en Sprite tack"
Pa gnekande skor forflyttar hon sig mot koket i parkeringsboterfart.
Efter c:a 20 minuter kommer hon ut med en tallrik, som inneholl foljande:
2 st kokta potatisar som sag ut som om dom var buljong-kokta, helt javligt, en "panerad" rodspatta som i sjalva verket var friterad, och en liten sassnipa med smalt smor, inte ens skirat.
J "Ursakta, men det har var inte vad jag bestallde"
KS "Nej, jag vet. Kocken hade fatt fel instruktioner av dagkocken"
J "Ok, sant hander, men jag vill inte ha den har maten. "
KS" Varfor inte? Det dar ar ocksa gott. "
J "Nja, det ar alldeles for fett, det rinner flott av alltihop, och jag sag fram emot ortsasen"
KS "Men da maste hon ju gora om maten?"
J "Eeeeh...ja?"
KS (suckar) "Jaha. "
Varpa hon tar min tallrik, "snor" pa klacken, och reumatismar sig tillbaks till koket.
Ytterliggare 20 minuter gar, sen kommer min sprite (den hade ni glomt va? Hon ocksa). Det var en coca cola. Jag lat den saken vara, dumt att stressa koket for mycket...
Sa kom "maten". Samma fisk. Pa samma tallrik. Sparen fran potatisen dom hade hallt av tallriken var fortfarande kvar. Sa lag det en stor klick ris dar istallet. Jag ar nastan saker att dom anvant grotris istallet. Nar jag satte kniven i den blev det alldeles slatt, inte ett spar av nagon konsistens alls, helt sonderkokt, och ruskigt ackligt. Och sa det basta av allt..."sasen".
Dom hade tgit samma smalta smor, slangt i nagra rakor, och skakat en burk salladskrydda over den, med sa dalig precision att det faktiskt lag salladskrydda pa tallriken...sa otroligt dumt.

Sa dit lar jag inte ga tillbaks nagot mer....

Priset: 398 kronor.....norska...
Citera
2008-07-21, 21:29
Medlem
mufflonfårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper

vafan?
Citera
2008-07-21, 21:36
Medlem
barkeepers avatar
Det...

Citat:
Ursprungligen postat av mufflonfår
vafan?
....var det jag tankte ocksa.
Citera
2008-07-21, 21:53
Medlem
mufflonfårs avatar
Citat:
....var det jag tankte ocksa.
Lät som lite nytt Seinfeld material
Citera
2008-07-21, 22:18
Medlem
barkeepers avatar
Ja faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av mufflonfår
Lät som lite nytt Seinfeld material
Eller fawlty towers kanske .
Citera
2008-07-21, 22:23
Medlem
dakires avatar
Restaurangen "Helsingborg" i Ayia Napa.

Vi var 15 personer, nästan de enda gästerna på restaurangen. Det tog 2h innan vi fick mat. Kyparen som var svensk missade beställningarna och fick fråga var och en ytterligare 2 ggr vad de beställt. Trots det fick vi fel mat.

När vi väntat 2h hörde vi "pling" "pling" innifrån köket. "Nu är maten klart, han har kört oxfilén i micron" sa jag skämtsamt. Strax därefter blir vi serverade den segaste köttbit jag ätit.

Husets vin var inte drickbart.
FYFAN
Citera
2008-07-22, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dakire
Restaurangen "Helsingborg" i Ayia Napa.

Vi var 15 personer, nästan de enda gästerna på restaurangen. Det tog 2h innan vi fick mat. Kyparen som var svensk missade beställningarna och fick fråga var och en ytterligare 2 ggr vad de beställt. Trots det fick vi fel mat.

När vi väntat 2h hörde vi "pling" "pling" innifrån köket. "Nu är maten klart, han har kört oxfilén i micron" sa jag skämtsamt. Strax därefter blir vi serverade den segaste köttbit jag ätit.

Husets vin var inte drickbart.
FYFAN

Hoppas verkligen ni tog en springnota
Citera
2008-07-22, 04:30
Medlem
Citat:
Holy shit!

Jag hade vägrat att betala för den där skiten.
Citera
2008-07-22, 10:26
Medlem
barkeepers avatar
Sant.

Citat:
Ursprungligen postat av namram
Holy shit!

Jag hade vägrat att betala för den där skiten.
...men jag hatr lite svart for det. Speciellt som jag ar gast i deras land, och svenskar inte har det basta ryktet i varlden har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in