2012-09-07, 11:46
Bannlyst
Tycker dem flesta thai o wok hak är värdelösa om man jämför med i deras länder, och sen verkar allt likna ngn halvdassig soppa med saker i.
Citera
2012-09-07, 11:46
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Du får nog precisera dig lite. Det finns två större rondeller i Höör och båda har snabbmatställen.

Den vid väg 13/23 är Hardys och de har väldigt bra mat för att vara snabbmatställe. Flera hem/kiosklagade rätter, pannbiff, schnitzlar m.m. De har även fått priser och goda recensioner i tidningar etc.

Sen finns det en vid Preem, Lidl och polishuset som heter Eddis. Det måste vara den du menar då den är gatukök av "normal" standard. D.v.s. dålig.
Båda ställena drivs (vad jag vet) av svenskar eller europeer och de som jobbar där är detsamma.

Det som förvirrar mig är att rondellen där Hardys ligger är väl den som anses som "den stora".

Om det är Hardys du menar så kan jag påpeka att du måste haft otur för de serverar vanligtvis riktigt bra mat.
Precis! Hardys är ju ett gammalt fint hak från 70-talet med "amerikanskt" stuk. Deras käk har alltid varit bra, för att inte tala om deras mjukglass.
Från Höör månne?
Citera
2012-09-07, 12:57
Medlem
Potentatens avatar
Kommer inte ihåg vad stället hette men det var i Spanien. Vi var typ 10pers som beställde massa olika hamburgare sen efter 20 minuter kommer kärringen ut med en korv med bröd :S
Citera
2012-09-07, 13:11
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potentaten
Kommer inte ihåg vad stället hette men det var i Spanien. Vi var typ 10pers som beställde massa olika hamburgare sen efter 20 minuter kommer kärringen ut med en korv med bröd :S
Ok, då vet vi att vi inte skall äta där! Tack för tipset!
Citera
2012-09-07, 13:14
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Precis! Hardys är ju ett gammalt fint hak från 70-talet med "amerikanskt" stuk. Deras käk har alltid varit bra, för att inte tala om deras mjukglass.
Från Höör månne?

Nej! Har bott i de trakterna för 3-4 år sedan. Bor numer i sundets pärla
Citera
2012-09-07, 19:10
Medlem
Jelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
grillen i spånga vid busstationen, tunnbrödrullen där är det sämsta jag ätit i sverige. Annars valfri sylta serverandes äcklig oljig curry i myanmar, eller de ställena i kambodja som säljer fosterägg och mystiga bitar kött av tveksamt ursprung
Jag har bara käkat kebab där vid på kvällen när jag supit i närheten. Då tyckte jag att kebaben var äcklig, och då var ja t.om. full som ett as!

Offtopic: Bor du i närheten? Du borde isf besöka Ruccola som ligger i vinsta industriområde. Sjukt god pasta och kebab.
Citera
2012-09-07, 19:47
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Nej! Har bott i de trakterna för 3-4 år sedan. Bor numer i sundets pärla
Singapore? Isof så skall du självfallet ta och smita in på "Queen Tandoor Indian Cuisine" och käka Murghi Dopiaza om du inte redan har gjort det.
Citera
2012-09-07, 20:39
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genophobia
Jerusalem Kebab på södermalm i Stockholm. Liten lokal med små små bord, kebabkött som varit framme så länge att den e torr hela vägen in still spettet, sallad som legat framme minst lika länge som köttet. Sen att det står 5st svettiga män vid en liten disk och inte använder någon form av handskar eller tvättar händerna efter dem tagit sig själv på ansiktet eller skalpen.

Dock är de sak samma att dem bara tog kontanter i min mening.

-2/10 är mitt betyg.

// Genoph

De har väl annars den bästa kebaben? Med riktigt flottiga och härliga pommes till. Fyfan vad gott, försöker alltid att äta där om jag har vägarna förbi och tid.
Citera
2012-09-08, 00:30
Medlem
s-koops avatar
Det var en pizzeria i Gävle, riktigt äckligt inne på restaurangen. Samt maten va inte heller nån jättehöjdare.. Rostiga stolar, skitiga golv och skitiga bestick. Lämnade maten på bordet och gick ut därifrån medans jag turkjäveln en arg jävla blick och slängde igen dörren.

Fyfan vad äckligt det var!!!
Citera
2012-09-16, 18:08
Medlem
crystal42s avatar
Pråmen i Lysekil. Var dit i somras. Inte ens kvartsfullt. Fick vänta på maten i en timme och tjugo minuter. När den kommer är barnens mat kall. Min fisk (kummel som skulle vara ugnskokt) är fruktansvärt överkokt och när jag ska ta tredje tuggan så upptäcker jag ett tjockt svart hårstrå.
Citera
2012-09-16, 18:33
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-koop
Det var en pizzeria i Gävle, riktigt äckligt inne på restaurangen. Samt maten va inte heller nån jättehöjdare.. Rostiga stolar, skitiga golv och skitiga bestick. Lämnade maten på bordet och gick ut därifrån medans jag turkjäveln en arg jävla blick och slängde igen dörren.

Fyfan vad äckligt det var!!!

"en arg jävla blick" och "slängde igen dörren" var allt du förmådde? Men kom igen för fan, du har Hitler och hakkorset som avatar och kör arga leken....Pinsamt!
Citera
2012-09-24, 00:21
Medlem
Spliffmeisters avatar
Maten på IKEA..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in