Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-10-02, 00:48
  #1
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Vilket är det sämsta stället du ätit på? Bidrar med följande:

* Mitt emot lågprisparadiset GeKås i Ullared, ligger ett riktigt sunkigt ställe. Glasskivor på borden, plastdekorationer i form av vindruvor på borden och maten var totalt under isen. Ja, det hela var så patetiskt att vi inte kunde bli förbannade på det utan satt och garvade åt stället och skiten de serverade.
Citera
2003-10-02, 09:03
  #2
Medlem
Ghostriders avatar
Grindstugan i Laxå

Jag brukar inte vara kräsen men på Grindstugan i Laxå, var det värsta i matväg jag har ätit,(Kebab denna gång) köttet såg konstigt ut och smakade ännu värre, så både jag och flickvännen kastade eländet och letade på ett nytt ställe.
Hela sträckan mellan Örebro och Mariestad är fulla v sådana ställen som det är varning för.
Citera
2003-10-02, 13:35
  #3
Medlem
irrblosss avatar
Sunkigaste stället jag har ätit på var på en liten pizzeria på Hornsgatan i Stockholm. Smaklös pizza och smaklös inredning.
Citera
2003-10-02, 18:21
  #4
Medlem
Raggarbonds avatar
...

När jag såg rubriken på tråden så tänkte jag att nu måste jag bidra med kebaben jag köpte utanför ge-kås. Och det var det visst fler som hade köpt Den smakade ingenting och efter åt så var man lika hungrig som när man beställde den.
Citera
2003-10-02, 18:38
  #5
Medlem
oGGos avatar
Självklart räknas inte bara maten när man är ute och käkar.
Sällskap, atmosfär, service och maten är de tre faktorer som skapar en bra upplevelse.
Så man kan antingen bara skriva sämsta käk jag ätit ute eller sämsta krog.
Jag tänker då inte besvara den första eftersom det inte var den som efterfrågades.

Sämsta ställe då: Vetifan exakt, jag är inte heller speciellt kräsen men det måste väl vara någon av de otaliga Lunchställen man ätit på!
Jo, nu vet jag nog.

Jag lunchade i Haninge Restaurangskola häromdagen för det ligger vägg i vägg med KTH där jag går!
Jag har själv gått kockutbildning, men den maten dom serverade var riktigt usel.

Det var någon Stark pasta med fläskkött, lite grönsaker och räkor.
För det första fick man 3 (färdigskalade räkor), 4 fläskbitar som var ca. 4x4x4 cm stora och torrare än det torraste fnöske.
Dessutom var det brosk i dom allihop. Pastan var fö. överkokt och Alldeles för stark.

Sedan osm grädde på moset så var salladen till maten gammal (mosiga tomater osv.) och brödet var torrt.

Miljön var ju ganska kul iaf. med klasspolarna men det kunde inte uppväga matens uselhet.

Servicen var också riktigt rutten, man fick köa i kanske 10 minuter och fick sedan en alldeles för liten portion (fast jag inte kunde äta upp är det ju en ren principsak) och en grinig liten fjortis-brud i bespisningen!

Jävla ungdomar säger jag bara!!! :mad: :mad: :mad:

men satan vad långt detta inlägg blev nu då!
Citera
2003-10-03, 01:43
  #6
Medlem
GreenManalishis avatar
Minns tyvärr inte namnet
men det var ett pizzahak i ett industriområde i
Öjebyn utanför Piteå. (Ej att förväxla med den närbelägna paltserian)

Det var sunkigt, dåliga pizzor samt
vedervärdigt usel service.
Citera
2003-10-03, 01:56
  #7
Medlem
24-Hour.Tc.Dr.s avatar
Har tyvärr hamnat flera gånger på ställen (mestadels pizza- och kebabhak) som varit så otroligt sunkiga och vidriga att man knappast vågat sätta sig på stolarna eller äta på tallrik, men jag minns tyvärr inga namn. Det handlar ju inte direkt om Operakällaren eller Berns, om man säger så! Hehe. Vissa vägkrogar kan också vara rejält mediokra. Sönderstekt pyttipanna - givetvis till över nittio procent bestående av potatis - med kallt ägg och mosiga rödbetor för knappa hundralappen är ingen jättesuccé.
Citera
2003-10-03, 11:02
  #8
Medlem
Flubbes avatar
Enligt mitt tycke så är sveriges i särklass sämsta lunchhak "Bällsta bro värdshus" i sundbyberg. Jag har jobbat ett antal år (5-6) i sumpan, och dom har inte ändrat sin meny en enda gång.... Jag tror att dom ligger inne med en 4-5 menyer som byts ut på vecko basis. Super trist!
Citera
2003-10-03, 17:36
  #9
Medlem
skrikande_griss avatar
Jag var på en Burger king i New york för ett X antal år sedan. Det såg ut som en jävla krigszon där... Som en bonus smakade min sprite klor. Annars är väl McD besöket i Malmö en klassiker. Det hela slutade med att man sprutlackerade toaletten på båten över sundet typ 5gr.
Citera
2003-10-03, 18:39
  #10
Medlem
oGGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrikande_gris
Jag var på en Burger king i New york för ett X antal år sedan. Det såg ut som en jävla krigszon där...

Du har inte vart på BK på Stureplan runt 4-5 fredag/lördag natt märker jag!
Iofs så var det MYCKET värre där förr, men ser likförbannat ut som en krigszon där fortfarande!
Sen alla MikeyD's som kan se ut som slagfält lite då & då också förstås!

-oGGo
Citera
2003-10-05, 00:14
  #11
Medlem
Vi var 3 pers som skulle luncha vid en grill i Flen:
En Cheseburgare i Flen vill man inte betala tillägg för ost.
Citera
2003-10-05, 00:31
  #12
Medlem
Ralfons avatar
Det där stället vid GeKås har väl alla käkat på?=) Tycker inte det är så farligt..nu är det förvisso ett tag sedan jag besökte Ullared, men iaf...nä, det värsta jag varit med om är nog nån sunkig pizzeria med oförskämd personal...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback