2008-07-22, 12:50
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
...men jag hatr lite svart for det. Speciellt som jag ar gast i deras land, och svenskar inte har det basta ryktet i varlden har.
*asg* Men norsk mat och norska priser har inte heller det bästa ryktet. Jag har fan aldrig gått ner i vikt så fort som när jag var i Norge, de har absolut den äckligaste maten i världen. Jag tror man äter bättre i Somalia...
Citera
2008-07-22, 12:53
Medlem
barkeepers avatar
Det ar helt sant.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
*asg* Men norsk mat och norska priser har inte heller det bästa ryktet. Jag har fan aldrig gått ner i vikt så fort som när jag var i Norge, de har absolut den äckligaste maten i världen. Jag tror man äter bättre i Somalia...

Fan, jag tror dom lever pa brodskivor har. Har nastan helt slutat ga ut, vilket resulterat i att jag maste lara mig att laga sushi sjalv .
Citera
2008-07-22, 13:12
Medlem
Isnatts avatar
Kära vänner, det tro fan att maten på gemene vägkrog är "sådär". Maggans pytt, fläsknoisetter, hamburgare, köttbullar med brunsås, räksallad med rhode island och nån pasta bolognese är ju standard på dess menyer av ett par enkla anledningar:
Gästarna som kommer vill äta billigt, få maten snabbbt, samt äta sånt dom känner igen. Särskilt när dom har med sig sina skitiga glasskletiga ungar som tjuter och lever fan pga trötthet. Inte är humöret bättre då Pappa Ronny fortfarande är förbannad över att han tvångades ut i väggrenen av en lite nyare volvo med ett lite nyare husvagnssläp i trakterna av Ödeshög för 2 timmar sedan!
Lågtempad hjortfilé med bulgursallad skulle alldrig gå att sälja på dylika ställen, och dess klientel skull ej heller vara villiga och hosta upp 80-90:- mer per portion.

Lägg dessutom till att motorvägssyltor ibland får 3 busslaster med ovannämnda personligheter inlallande samtidigt, då är det nog bäst att rätterna på menyn är snabbtillagade.
Citera
2008-07-22, 14:10
Medlem
fenylalanins avatar
Sämsta måste varit i polen. Det var fenylalanin, superdupernavi och fenylalanins bror som letade efter något att äta i kazimierz dolny. Brodern hittar något ställe bakom det stora torget. Borde ha sagt nej redan där men de utlovade vegitariska burgare (eftersom superdupernavi är vegitarian så valde vi ruklet). Hamburgaren bestod av en bit kött med ketchup och en bit sallad i en fralla. Veg burgaren var exakt samma sak men utan köttet. Priset var överkomligt men magsjukan jag fick några timmar efteråt var inte det.

Som tur var fick jag en polsk super medicin någon dag senare och allt blev bra.
Citera
2008-07-22, 19:58
Medlem
dakires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nator
Hoppas verkligen ni tog en springnota

Sammanlagt la vi ungefär hälften mot vad vi skulle betalt. Ägaren hotade med polisen men vi gick.
Citera
2008-07-25, 20:09
Medlem
jocke_me_knivens avatar
McDonalds överhuvudtaget.
Men McDonalds i Umeå tar nog alla pris.
Var där 10.00 just när dom öppnade. Var ungefär 20 grader ute.
Och säkert samma temperatur inuti korvkiosken.
Grädden på moset var när man hade gått igenom "väggen" av värme, och sedan känner lukten vid kassan.
Luktade exakt som när man kissade på bastu-aggregatet när man var ung.

Som sagt, Statoil låg 10 meter ifrån. Blev en korv där istället som frukost..
Citera
2008-07-25, 22:08
Medlem
Skvalleristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Örjan Sniis
Vi var 3 pers som skulle luncha vid en grill i Flen:
En Cheseburgare i Flen vill man inte betala tillägg för ost.

OffT: Ööööh refererar du till förekomsten av ...fl{e/ä}nsost

OnT: öhhh en ostburgare jag åt i Flen smakade ...
Citera
2008-07-25, 22:17
Medlem
carebears avatar
Ett litet skithak kallat "Gränna värdshus" eller nåt liknande...
2 grillade korvar med litet pommes för 69:-, sen tillkommer priset för dricka till det. Maten i sig var det väl iofs inget jättefel på, sonens pannkakor var helt okej, men priserna var ju helt absurda...
Är ni i närheten, stanna på Gyllene Uttern istället. Mycket dyrare, men o så mycket bättre...
Citera
2008-07-25, 23:50
Medlem
Bill Cliffs avatar
Sämsta 'stället' jag har käkat på var när jag skulle beställa lite föda åt mig och min lillebror (som var 3,5h vid den tiden) från Pizza Express. Jag ringer och beställer en pizza åt honom och en kebab till mig. "Tio minuter en kvart!" Efter 30 minuter ringer jag upp stället och frågar vart fan våran mat är, eftersom min lillebror är riktigt hungrig och det börjar bli sent. Jag får svaret att de har mycket att göra men den är på väg. Tre samtal (läs utskällningar) och 1h 45m senare dyker det upp någon vilsen snubbe och ska ta betalt. Killen förstår inte vad jag menar när jag skriker på honom att jag fan inte tänker pröjsa en spänn, så jag slänger en hundring på honom och drämmer igen dörren. När jag senare öppnar min kebab så är det kvadratformade kebab-bitar som påminner om den grytan jag serverades i högstadiet. Microvärmd såklart!

Aldrig mer!
Citera
2008-07-26, 00:03
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Det ligger en "fiskrestaurant" pa hundvag utanfor Stavanger, dar jag atit en par ganger. Sist jag var dar utspelade sig foljande (oversatt till svenska)

Jag: "Vad ar dagens fisk?"
Kvasiservitrisen: "Det ar olika varje dag"
(Redan har borde jag ha anat ugglor i mossen)
J "Ok, och vad har vi for speciellt idag?"
KS "Inte sa speciellt egentligen, det ar panerad rodspatta med ris och rak-och-ortsas"
J "Ok, da provar vi den tack"
KS "Alltsa om du bestaller sa maste du betala for hela portionen, vi serverar inte smakprov"
(Nej, hon skamtade inte, och nej, det var inte bara sprakforbistring)
J "Tack, jag tar en dagens fisk, och en Sprite tack"
Pa gnekande skor forflyttar hon sig mot koket i parkeringsboterfart.
Efter c:a 20 minuter kommer hon ut med en tallrik, som inneholl foljande:
2 st kokta potatisar som sag ut som om dom var buljong-kokta, helt javligt, en "panerad" rodspatta som i sjalva verket var friterad, och en liten sassnipa med smalt smor, inte ens skirat.
J "Ursakta, men det har var inte vad jag bestallde"
KS "Nej, jag vet. Kocken hade fatt fel instruktioner av dagkocken"
J "Ok, sant hander, men jag vill inte ha den har maten. "
KS" Varfor inte? Det dar ar ocksa gott. "
J "Nja, det ar alldeles for fett, det rinner flott av alltihop, och jag sag fram emot ortsasen"
KS "Men da maste hon ju gora om maten?"
J "Eeeeh...ja?"
KS (suckar) "Jaha. "
Varpa hon tar min tallrik, "snor" pa klacken, och reumatismar sig tillbaks till koket.
Ytterliggare 20 minuter gar, sen kommer min sprite (den hade ni glomt va? Hon ocksa). Det var en coca cola. Jag lat den saken vara, dumt att stressa koket for mycket...
Sa kom "maten". Samma fisk. Pa samma tallrik. Sparen fran potatisen dom hade hallt av tallriken var fortfarande kvar. Sa lag det en stor klick ris dar istallet. Jag ar nastan saker att dom anvant grotris istallet. Nar jag satte kniven i den blev det alldeles slatt, inte ett spar av nagon konsistens alls, helt sonderkokt, och ruskigt ackligt. Och sa det basta av allt..."sasen".
Dom hade tgit samma smalta smor, slangt i nagra rakor, och skakat en burk salladskrydda over den, med sa dalig precision att det faktiskt lag salladskrydda pa tallriken...sa otroligt dumt.

Sa dit lar jag inte ga tillbaks nagot mer....

Priset: 398 kronor.....norska...

Vet i fan om jag tror på det där priset. kollade up några resturanger i stavanger o inte en enda hade maträtter för över 300 spänn
Citera
2008-07-26, 01:26
Medlem
På fyllan åt jag på något lokalt kinahak i norrort. Blev matförgiftad och spydde. Annars tycker jag den mesta maten är god och det mesta inte är att klaga på.
Citera
2008-07-26, 09:55
Medlem
belaruss avatar
Othello i Göteborg. Fy fan va uselt det var. Det värsta var att jag åkt förbi med bussen hela min barndom och varit riktigt sugen. Italienskt är ju aldrig fel. Men så när man pallrade sig dit så var det bar fruktansvärt vidrigt. Det blir bara ett besök där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in