2007-03-15, 19:38
Medlem
sämsta stället jag ätit på är i falun jag beställde en kebab med bröd.så kollade jag hur hon gjorde hon tog ut kebab ur frysen värmde det i mikron sen stoppa hon ner de i ett pita bröd! å så äcklig sallad med den värsta kebabsåsen jag smakat nej fyyfan!
Citera
2007-03-15, 19:46
Medlem
ett place i holland där mina pommer frittes kom från frys och tog vägen genom micron i typ tre minuter å sen ner i handen på mig å det värsta var att det kostade ca 50 spänn
Citera
2007-03-15, 19:48
Medlem
Grillen vid stationen i Töreboda för några år sedan... Var då sunkigt som fan. Mörk lokal och i den fanns ett akvarium som såg ut som en algodling. En fet käring stod vid ett stort äckligt stekbord och gav mig en korv som måste ha rullat på grillen hela jävla dagen med tanke på hur sjukt äcklig den var. När jag gick (var den enda i lokalen) släckte käringen ned lokalen och låste.

Värsta käket jag någonsin köpt kom från Orient Pizzeria Göteborg. Tyvärr åt jag hemma så jag hade inte möjlighet att skälla ut kocken:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=452464
Citera
2007-03-15, 20:29
Medlem
Josts avatar
I Cuzco, Peru (minns ej namnet på restaurangen).. Jag fick för mig att jag skulle äta Alpacka när jag ändå är där. Kyparen kollade på mig med en besynnerlig frågande min, men godtogbeställningen. Serveringen var väldigt slö. Ett amerikanskt par vid ett annat bord och vi turades om att skämta och banna om den slöa personalen. De hade väntat 45 minuter på sin mat.

Troligen fick dom äntligen slaktat djuret och kom in med ett fat med bara en stor biff på och en liten hög grönsaker. Tog modigt en tugga av och började fräsa. Min törst var oändlig. Maken till saltare ting finns inte. Okej, biffen var konserverad med salt, troligen från någon bergsby, ytterst lite tillagad. Det blev bara en tugga. Nuförtiden heter all äcklig mat "Alpacka" för mig

För övrigt var maten himmelskt god och billig där i övrigt...smakade inte alls alpacka.
Citera
2007-03-17, 20:13
Medlem
korvgobbens avatar
La Gondola i Göteborg, ät inte pizza eller pasta dä. m.o. ingenting på deras meny. Fy fan
Citera
2007-03-18, 15:34
Medlem
davidoffs avatar
Oliven i Boras
Citera
2007-03-18, 15:45
Medlem
Balkongståarns avatar
Jag såg att Jacob Dubbe fanns med på varningslistan här ovan. Kan bara instämma. Usel, rent äcklig mat. Dryg och värdelös service. Jag smakade på maten, klagade och vägrade betala. Blatten blev galen. Vi gick. Blatten skulle ringa polisen. Gå aldrig dit.
Citera
2007-03-18, 16:43
Medlem
nollans avatar
Något litet hak på en bakgata kring Åsö Gymnasium på söder.

Åt en inte helt vedervärdig lasagne men själva miljön var helt vederstygglig. Sunkiga möbler, solblekta tavlor (sannolikt det motiv som kom med tavelramen) och slapp personal.

Det jag reagerade mest på, vid salladsbuffén(öh...lite rivna morötter), så var det en handplitad skylt sägande "Ta bara så mycket du orkar" Vafan?!! Jaja, okej...servetterna då..."Ta bara så många du behöver" VAFAN?!! Så här fortsatte det, och den här drickan som ingick fick man servera sig själv från det sunkiga buffébordet ur importerade 2l-flaskor. Självfallet med anmaningen: "Bara ett glas".
Citera
2007-03-19, 17:39
Medlem
Valhallagrillen. Gå aldrig dit!!! I sen timmes desperat stund gick vi dit i jakt på föda och det slutade med en weekend med koprofonen för alla tre.

Kategori normal resturang Aubergine, har visserligen ätit fantastiskt gott där tidigare men kokt får med mungbönor och savoykål... Bokstavligen en smak från andra sidan graven. Fattar inte hur de lyckades.
Citera
2007-03-20, 13:16
Medlem
Diamantinas avatar
Den sunkiga obefolkade restaurangen på Tofta strand på Gotland, som ligger bakom vattenrutchbanan (minns inte vad den heter!). I somras blev vi så hungriga efter stranden att vi bestämde oss för att äta där trots deras rykte och trots att deras s k After Beach-band lät så illa att vi borde ha förstått bättre. Vi tänkte att vi kunde sätta oss inomhus för att slippa höra. Där inne såg det värre ut än på en gammal avdankad estlandsbåt. Brunaktiga heltäckningsmattor med ett litet "dansgolv" mitt i. Möbler som såg ut att vara köpta på överskottsbolaget på 70-talet. Plastiga dukar.

Vi beställde någon fisk med potatis, tror att det var det enda som fanns kvar av lunchen. In kommer två tallrikar överbelamrade med VINTERPOTATIS (de måste ha köpt in ett ton billigt till förra årets julbord), en pytteliten bit friterad fisk och en klick med den fetaste sås man kan tänka sig. Och ett blad med isbergssallad.

Men är man hungrig så är man.... Det blev i alla fall tokvarmt att sitta inomhus (ingen AC hade de heller), och flyttade oss ut och tänkte att vi fick stå ut med bandet helt enkelt. (Publiken bestod av ca 15 fulla gäster i 35-40 årsåldern) Då börjar de två trubadurerna ha RAP-tävling i mic:en och ber gästerna svepa öl och komma fram och dra sin äckligaste rap!!!! Jag är inte känslig, men där satt vi och åt vår äckliga gamla potatis till ljudet av två sunkiga, småfeta trubadurer i övre medelåldern. Snacka om hysteriskt skrattanfall.

Det var det absolut värsta restaurangbesöket, ever!
Citera
2007-03-20, 13:26
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvgobben
La Gondola i Göteborg, ät inte pizza eller pasta dä. m.o. ingenting på deras meny. Fy fan
Där åt jag på 70-80 talet och det var OK på den tiden. Antagligen har stället förändrats en del.

~Paul~
Citera
2007-03-20, 14:11
Medlem
En fruktpizzas avatar
Ännu ett ställe...

Jag blev lite inspirerad av allt negativt prat om La gondola, så jag bifogar ett inlägg som handlade om dricks eller inte. Och! Stället som det handlade om var inte mindre än: La Gondola... Det kanske till och med är ett av de "sämstaste ock värstaste" ställen jag upp(genom)levt under mina dagar?

Tråden: http://www.flashback.org/showthread.php?t=258660

Inlägget: http://www.flashback.org/showpost.php?p=6430565&postcount=198

"Jag ger ALDRIG dricks per automatik. Alltså inte när somliga förväntar sig att få en slant, bara därför att "det skall vara så".. Varför liksom? Intressant att inga dricksanhängare kan svara på Cineastens fråga om andra serviceyrken också skall ha dricks, alltså de övriga yrkesgrupperna utöver bullechaffisarna och brickspringarna. Har ni inga bra argument eller?!

Det bästa var när jag skulle äta tillsammans med ett större sällskap på La Gondola nere på Avenyn - Göteborg - för några år sedan. Detta ställe är en ganska tragisk sylta (överprissatt pasta och pizza) som råkat hamna på ett A-läge på Göteborgs paradgata nummer ett. Stället fungerar ungefär som en halvshaskig lunchrestaurang där gästerna behandlas som boskap - typ ett nödvändigt ont... Särskilt under sommartid då anströmningen av gäster är fullkomligt makalös. Fullt med turister som inte vet bättre. Man slussas in i parti och minut. Det är säkert lika trångt som inne i påvens rôv på uteserveringen. Man har sina bordsgrannar så nära att man måste använda tandtråd för att kunna lyfta gaffeln! Allt för att La Gondola skall dra in så mycket pengar som bara möjligt...

Jag anlände till restaurangen som gud glömde i ett sällskap på ungefär tio personer. Vi möttes i dörren av en entrévärd, visades till bordet av en annan person, fick menyerna av en tredje, fick vår dryck av en fjärde, blev serverade salladsbuffén av en femte (puh så många va?), blev serverade maten av den sjätte, fick glasen påfyllda av en sjunde, fick bordet avdukat av en åttonde, fick slutligen notan av den nionde personen som verkade vara "äldstemannen" på stället (högst status bland personalen månn tro?).. Det var en smal liten tunnhårig - med en illa överkammad flint - man i sextioårsåldern som smilade så falskt att löständerna höll på att ramla ur gommen på honom...

Vi delade på notan och betalade var för sig. Visst, kanske lite osmidigt, men så var det i allafall. De av oss (inte jag..) som gav honom en riklig dricks då? Jo, då bockade han djupt och såg sådär genomfalskt vänlig ut emot... Oss andra som gav mindre - eller ingen - dricks fick en helt annan "behandling". Han fnös ljudligt, såg genomförorättad ut, muttrade något otrevligt på okänt språk och slet upp pengarna (alltså samma summa pengar som maten betingade i deras egna menyer..) från bordet ungefär som om vi hade lagt våra gamla strumpor som varit nyanvända under Vasaloppet, och lagt dem på bordet under Nobelmiddagen... Bara detta fick mig att bli ännu mera övertygad om att somliga verkligen inte gör skäl för att få någon dricks.

Gynna alltså INGA falska kräk som förväntar sig pengar. Gynna aldrig dem som skulle spotta i maten eller vara otrevliga nästa gång, bara för att de inte skulle få mina "blodspengar" - för absolut ingenting! Nu kanske någon vill påpeka att den gamiga servitören säkert skulle dela pengarna med den resterande personalen. Det tror jag inte ett ögonblick på! Visst, han skulle säkert pliktskyldigt slänga åt sina åtta kollegor några guldtior efter arbetspasset, men resten skulle fjanten stoppa i egen ficka!

Jag visar gärna min uppskattning, och ger även gärna dricks - när jag är nöjd över förväntan OCH till vilken yrkesgrupp som helst. Alltså inte bara till de förstnämnda grupperna..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in