Även om TS agerande kan diskuteras är det ett problem att ta ut en avgift för en sallad UTAN att nämna det på menyn. Argumentet "det står ingenstans" låter närmast som en turistfälla för min del, detta då jag erfarit liknande saker inom det segmentet. D.v.s konceptet att ta extra betalt utan att ange att det just handlar om extra tillval. Andra exempel jag upplevt är restauranter som "bjuder på bröd" utan att ange att det kostar extra då man äter en dagens. Att brödet kostar lär man sig då notan kommer.....
Om nu salladen INTE ingår bör det ju anges, t.ex "Kebabrulle 39 kronor, Kebabrulle inkl sallad 42 kronor" eller "sallad 3 kronor, inkluderat med pizza" o.dyl. Då är saken klar.
Men att INTE någonstans ange att den kostar 3 kronor extra eller ej ingår och slänga ur sig vansinniga kommentarer som "heter det kebabsallad?" o.dyl tyder mer på obefintlig servicenivå än allt annat. För min del har jag alltid tolkat "pizzasallad" som en salladstyp, inte som en "sallad som hör till en pizza".
Jag protesterar helt klart om man försöker lägga på "dolda extrakostnader" som inte tydligt framgår på menyn.