2007-12-27, 00:47
Medlem
DjinQuijotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natan Röd
Etage i Falun,

Jag, min fru, min svärmor och lillgrabben (4år) alla åt olika rätter
från lunchmenyn alla blev vi missnöjda.

Samtidigt vet jag bekanta som har varit jättenöjda med stället så vi kanske
hade stor otur?

//NR

Där har jag också ätit - utan att lämna dricks.

Pizzeria Montenegro i Hässleholm, samt Pizzeria Golden West i Åkersberga serverar Sveriges äckligaste pizzor.

Bistrot i Norrtälje serverar även dom oätlig mat. Sirtaki, en grekisk resturang i Gbg. Gröna Tuppen i Västervik. Järnvägsresturangen vid Östra Station och Michelangelo i Gamla Stan. Oätligt alltihopa!
Citera
2007-12-27, 01:10
Medlem
Om maten är så totalt oätlig som ni beskriver vad har man för rättighet som kund att vägra betala för den?

enligt Konsumentlagen kan man som kund kräva
Fel på varan
Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen ha rätt att:

* kräva att felet avhjälps,
* kräva omleverans av en ny, felfri vara,
* få prisavdrag,
* få ersättning för reparation,
* häva köpet och få pengar tillbaka,
* hålla inne betalning,
* få skadestånd.

Innebär detta att om min biff som beställs rare men kommer well done så kan jag kräva en ny felfri vara. Och om detta inte uppfylls helt enkelt hålla inne med betalningen?

eller om jag skulle bli matförgiftad har jag då rätt att kräva ersättning enligt KO.

# utlägg, som resor och transporter till och från sjukhus
# inkomstförluster, exempelvis på grund av att du måste ta ledigt från arbetet
Citera
2007-12-27, 01:56
Medlem
Pös Gurras avatar
2. KFC i Pathong Thailand..friterade kycklingbitar som innehöll både ben, brosk och fjädrar serverades med potatismos + lavemang sås a´la DDR

Jag har också käkat vid KFC i pathong. Jag tycker att maten där var guld. Skit gott med friterad kyckling.
Citera
2007-12-27, 01:58
Medlem
frankie16s avatar
Vid ett hak precis vid Gullmarsplan serverades jag den vidrigaste planksteken jag ätit.
Citera
2007-12-27, 03:14
Medlem
man_över_bords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pös Gurra
2. KFC i Pathong Thailand..friterade kycklingbitar som innehöll både ben, brosk och fjädrar serverades med potatismos + lavemang sås a´la DDR

Jag har också käkat vid KFC i pathong. Jag tycker att maten där var guld. Skit gott med friterad kyckling.
Man får ju vad man betalar för.
Citera
2007-12-27, 04:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Käkade på Pizzeria Musketör i Malmö. När jag gick från stället stog bagaren bakom disken och klämde finnar mot spegeln bakom kassan. Vart finns spysmileyn när man behöver den?

Behöver jag ens nämna att jag aldrig gått ditt igen, samt varnat alla jag känner från att gå dit!

Ett ställe här i trakterna kring Köpenhamnsvägen/Major Nilssons gatan handlar jag aldrig mer hos. Hade beställt en pizza och stod å väntade i en av alla dessa pizzeria-kombo-snabbköps-ställen och när han trodde ingen såg noterade jag att han tappade något, tittade sig omkring, böjde sig ner och plockade upp en burgare och la på järnet igen.. HAHAHA, Handlar ALDRIG där mer.. Jag satt å tittade på den där pizzan länge och väl när jag kommit hem innan jag tog en tugga.

Arab var det.
Citera
2007-12-27, 09:33
Medlem
Andrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie
Mcdonalds i lidköping är ett kul ställe =)

till skillnad från andra mcdonalds behöver man inte svära över att personalen måste vara utvecklingsstörda, för det är de (!)

Ganska skum känsla när man trycker en qp samtidigt som 4 mongoloider med sopkvastar kutar omkring i lokalerna

gissar att de har en deal med kommunens lss snubbar...

Hahahaha, åkte förbi det stället härom dagen, och du har ta mig fan helt rätt.
Var tvungen att beställa en mcmongo, men det hade de inte sa de samtidigt som de tittade argt på mig...
Har aldrig sett så många mongoloider samlade i en och samma resturang....
Citera
2007-12-27, 10:21
Medlem
McDonalds.
Citera
2008-01-26, 19:19
Medlem
Pr0ppEs avatar
Mcdonalds - Mongon

Har plöjt igenom tråden & sett att flera säger att det springer mongon lösa på Donken & jag kan inte annat än hålla med. På dom ställen jag varit på så brukar detfinnas minst 1 mongo i personalen. Så min gissning är ju att det handlar om nåt avtal med samhall eller kommunen.

Men ett ställe som inte förtjänar nån form av uppskattning är väl X-baren i Mariestad. Finner inga ord för hur groteskt äckligt det var, Riset jag fick till min korvstroganoff såg ut som myrägg & korvröran smakade ja.. äckligt som sagt. Sen att det satt 20 svettluktande lastbilschaffisar där inne gjorde väl inte saken bättre.
Citera
2008-01-26, 23:06
Bannlyst
Kebab på pizzaställen brukar inte vara nån höjdare.
Citera
2008-01-26, 23:44
Medlem
la empanada på möllan i malmö. hundmat...
Citera
2008-01-27, 06:09
Medlem
Var iofs 5-6 år sedan, men tyckte inte om maten på hamburgerrestaurangen i liseberg, kommer inte ihåg vad de kallade den men det är mängder med seriefigurer runt om i hela stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in