2004-01-08, 22:42
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
För er som brukar köra på 23:a i södra Sverige. (Det verkar vara några här) Gamla 23:an gick genom Killeberg, man brukade bl a stanna för att köpa ljus på någon gammal ljusfabrik där. Nåväl, mitte emot fabriken låg (ligger?) det sunkigaste hak jag varit inne på. Var präktigt hungrig och törstig då jag stannade till där för några år sedan.

Gick in där, det var skitigt, äckligt, ja, rent utsagt vidrigt! Ville inte ens köpa en dricka där med risk att bli magsjuk. Det var tamejfan det snuskigaste ställe jag sett. Hon som serverade var en tattare i mysbrallor och en skitig reklam t-shirt. White Trash!

Var i klass med en nerspydd toalett. Vände med kväljningar i munnen. I ett hörn satt en raggarfamilj och smörjde kråset.....

Akta er för Killeberg (söder om Älmhult)!
Citera
2004-01-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
För er som brukar köra på 23:a i södra Sverige. (Det verkar vara några här) Gamla 23:an gick genom Killeberg, man brukade bl a stanna för att köpa ljus på någon gammal ljusfabrik där. Nåväl, mitte emot fabriken låg (ligger?) det sunkigaste hak jag varit inne på. Var präktigt hungrig och törstig då jag stannade till där för några år sedan.

Gick in där, det var skitigt, äckligt, ja, rent utsagt vidrigt! Ville inte ens köpa en dricka där med risk att bli magsjuk. Det var tamejfan det snuskigaste ställe jag sett. Hon som serverade var en tattare i mysbrallor och en skitig reklam t-shirt. White Trash!

Var i klass med en nerspydd toalett. Vände med kväljningar i munnen. I ett hörn satt en raggarfamilj och smörjde kråset.....

Akta er för Killeberg (söder om Älmhult)!
Kanske litet i klass om den Bilistenmacken/matstället söder om Sösdala jag skrev om här tidigare.
Det är ju ny väg sen några år tillbaka mellan Osby o Älmhult och 23:an går nu litet öster om Killeberg. Och tur är väl det efter Din beskrivning. Sen kan man ju undra varför det är så taskiga "vägkrogar" just på 23:an i Skåne. Enda undantaget är det stället som ligger utanför Hästveda, det kan jag rekommendera.
Förresten skall det finnas ett bageri i Killeberg som har gott hembakat bröd. Har inte varit där själv, men bekanta till mig åker dit regelbundet.
Citera
2004-01-09, 18:54
Bannlyst
gallan kom upp!

Om man kör E4 ner mot Helsingborg ,så finns det en Q8 Bensinmack vid Åsljunga ,alldeles intill macken ligger det en "vägkrog" om man nu kan kalla det så...Är lite osäker på namnet ,men det går inte att missa det pga läget precis vid macken och E4án , Stanna INTE där utan trampa gasen i botten!
för sunkigare ställen får man leta efter! ,nergånget sjabbigt och mörkt ställe med en massa lokalfolk (penionärer) som satt där när jag var där ,"krubbet" serveras av en äldre asiatisk kvinna ,och det som serveras håller ytterst låg klass!

Det där bageriet i Killeberg Strand´s bageri(längs riksväg 23) lever kvar i högsta grad,och det kan jag verkligen rekomendera! Godare bullar får man leta efter.
Citera
2005-01-05, 10:18
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Fler förslag?
Citera
2005-01-05, 11:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flubbe
Enligt mitt tycke så är sveriges i särklass sämsta lunchhak "Bällsta bro värdshus" i sundbyberg. Jag har jobbat ett antal år (5-6) i sumpan, och dom har inte ändrat sin meny en enda gång.... Jag tror att dom ligger inne med en 4-5 menyer som byts ut på vecko basis. Super trist!
Har inte läst alla inlägg men vill ändå dementera detta.
När du kommer till Bällsta bro Värdshus som är en billig lunchrestaurang så räknar man ju med att det är lite skolmatsalsvarning på stället efter att ha varit där en gång. Dom har alltid mycket mat, trevlig personal osv.
Men visst finns det bättre ställen i Sundbyberg om man är kräsen och inte har bråttom.
Citera
2005-01-05, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
Minns tyvärr inte namnet
men det var ett pizzahak i ett industriområde i
Öjebyn utanför Piteå. (Ej att förväxla med den närbelägna paltserian)

Det var sunkigt, dåliga pizzor samt
vedervärdigt usel service.

På detta ställe har jag ätit mitt livs godaste kebabrulle (bor i sthlm, och konsumerar kebab ett par gånger i veckan, så jag vet vad jag pratar om).

Kan varna för Monique vid Gullmarsplan. Skulle beställa in en Kebabpizza. Efter 20 minuter kommer de med en Tropicana, när jag blir lite sur och säger att jag ska ha en Kebabpizza försvinner de. Två minuter senare dyker de upp igen och frågar om det är ok att jag får kebabpizzaingredienserna ovanpå Tropicanan... Mums, kebab, banan och räkor
Citera
2005-01-05, 20:26
Medlem
Vampyros Lesboss avatar
En liten outsider, Peppargrillad tonfisk på Sturehof. Vidrigt, en stor jävla rå fiskbit som smakade peppar.

Det var ett par år sedan och numer har man nått den mogna ålder där man har slutat leka tuff och världsvan utan beställer biff i alla lägen...
Citera
2005-01-05, 20:34
Medlem
Mysonoxens avatar
En restaurang på Fuerteventura vars namn jag förträngt.

Jag beställde en pizza som visade sig vara gjord på sconesdeg med ketchup som "tomatsås" och skinkan smakade fis.

Min fru (dåvarande sambo) beställde vitlöksgrillade scampi som enl. henne smakade som de legat i solen ett år och sedan tagits upp efter ytterligare tre år i soptunnan....

Vi lämnade stället efter en tugga var....drack i a f upp ölet som var på flaska tack och lov, ryser vid tanken på hur deras fatöl måste smakat om det var i paritet med det övriga som serverades...
Citera
2005-01-06, 20:48
Medlem
M Nordströms avatar
Pizzerian i Edsberg dåliga pizzor med liten fyllnig i samt att man fick betala för salladen som annarns nätan alltid ingår. Nu var det fem år sen så nu kanske dom har bättrat sig.
Citera
2005-01-07, 10:47
Medlem
Otto Gazs avatar
När vi var i Agadir på semester, besökte vi en kväll hotellets "Mexikanska" restaurang. Alla som någon gång gjort tacos med produkter ur Santa Marias sortiment, vet att det inte är så svårt. Man läser på påsen och gör som det står där. Men på det här stället klarade man inte ens det. Det kom in någon degig sörja som skulle föreställa Nachos. Sen blev det bara värrre...

Dessutom hade man "musikunderhållning" på stället, med 3 unga marockaner, som skulle ge lite mexikansk stämning. De hade bara två problem. De kunde inte någon engelska, och de kunde inte spela sina instrument. Dessa brister kompenserade de med ungdomlig entusiasm, och hög volym.

Mitt bestående minne av kvällen, är att jag äter iskalla tacos med diskmedelssmak, till tonerna av "My Way", framförd på mycket stapplande engelska.

/Otto
Citera
2005-01-07, 22:49
Bannlyst
Hmm, kom på en upplevelse som tar det mesta.

Tänk er Polen.
Tänk er en judisk restaurang i Polen (fråga inte hur jag hittade dit).

Förrätten har jag förträngt, men det var nån sopp av nått slag, smakade mest bara vatten. Huvudrätten var en köttbit, av smaken att dömma hade djuret självdött, och sen lämnats vind för våg på soptippen. Två år senare kommer nån och hittar den, och skär bort godbitarna på den, ytterligare år senare hittar vår kock den, och gör nån sorts grej av den. Det var alltså en kub av kött, som smakade ogott. Höjdaren var efterrätten, som smakade som snus inbakat i trolldeg, vilket det nästan var. Till detta har vi två äldre medelålders musiker som varken kan spela eller sjunga, men gör det ändå. Själv besökte jag Donken efter det, säga vad man vill om dem, men där vet man vad man får...
Citera
2005-01-08, 00:55
Medlem
He he, det här är lätt att svara på...

Jag och farsan skulle kolla på fotboll i Rom och var ruskigt hungriga nån timme innan match. Vi besökte något som liknande en korvkiosk. Här såldes vad som sades vara hamburgare. Mannen i kiosken tog en djupfryst biffliknande sak, la den mellan två hårda brödskivor och lät härligheten ligga i ett våffeljärn, nån minut på var sida. Sen la han något sjögräsliknande i "burgaren". Detta var helt oätbart. Bisarrt nog såldes även sockerbullar i kiosken, förmodligen för att få bort smaken av "burgaren". Det var i alla fall så vi använde dem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in