2007-02-17, 14:58
  #181
Medlem
Litet gult djurs avatar
Jo, drick aldrig, aldrig, ALDRIG! kaffe på det där stället i Pilgrimstad.
Citera
2007-02-17, 15:35
  #182
Medlem
En pizza på hornsgatan köpte kebabtallrik fick snik pommes (sånna man brukar ha själv hemma) + att dom va "mjuka" samt kebaben va ljummen tummen ner.
Citera
2007-02-17, 16:31
  #183
Medlem
klumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obsolas
Vartenda matställe i Bandhagens centrum. Okej, det finns inte överdrivet många ställen att välja mellan där, men alla ställena lyckas på nåt sätt att få allting helt oätligt.
Lite sent kanske men jag håller nog fan med om det..
Fick fan pizza sallad i kebaben..
Ska man käka skräpmat i bandahagen så får det fan vara en hamburgare på den nya grillen nere i industriområdet..
Citera
2007-02-17, 16:43
  #184
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klump
Lite sent kanske men jag håller nog fan med om det..
Fick fan pizza sallad i kebaben..
Ska man käka skräpmat i bandahagen så får det fan vara en hamburgare på den nya grillen nere i industriområdet..
Ja, Bandhagen gör ingen glad. Kan vara Stockholms sämsta pizzeria här nere. Fast hemma hos mig äter man mycket bra!
Citera
2007-02-17, 22:14
  #185
Medlem
klumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Ja, Bandhagen gör ingen glad. Kan vara Stockholms sämsta pizzeria här nere. Fast hemma hos mig äter man mycket bra!
vad tar du för en lunch?
kanske kommer förbi igen nu när jag ska ha praktik..
Citera
2007-02-18, 01:18
  #186
Medlem
smiffens avatar
Motell VIP i Mullsjö!!
kopierar ett inlägg jag gjort i tråden "Vidrigaste måltid..." som motivering


Det vidrigaste jag ätit var en kålpudding på MOTELL VIP i MULLSJÖ!!
Puddinghelvetet var gjort på smällfet fläskfärs, ostekt vitkål och total avsaknad av kryddor, den serverades med en taskig brunsås och skalad kokt potatis med cm-tjockt skinn på. till råga på allt serverade dom skiten med nån typ av coleslaw som smakade härsken majonnäs.
Som ett brev på posten blev SMIFFEN riktigt dj...a magsjuk av eländet!

Det enda roliga i denna tragik var att "kocken" som tillagade detta var identiskt lik JANOS i barnprogrammet TÅRTAN!http://www.labyrint.nu/text.asp?id=3633
Citera
2007-02-18, 06:08
  #187
Medlem
En fruktpizzas avatar
Svar direkt!

En pizzeria i Uddevalla under mitten på 80-talet. Vi var där med hela min klass på avslutningen i 9:an. Pizzerian var en mellanlandning innan vi var framme vid målet - en klasskamrats sommarställe i Bohuslän. Vår klassföreståndare hade ringt till pizzerian ett par dagar innan vi kom dit och varskott dem. Väl där så blev precis ALLT fel. Vidbrända pizzor, äckliga pizzor, fel fyllning ja, ALLT var fel. Ovanpå allt så var personalen extremt otrevliga och snudd på elaka mot oss... Vi hade verkligen avnjutit måltiden från helvetet!

Efter denna pärs så samlade klassen ihop sig för att mötas upp på torget för att ta bussen vidare. Vår klassföreståndare frågade mig om inte jag kunde gå in och göra rätt för oss, medan han försökte att få en struktur på mina klasskamrater ute på torget. "Visst magistern! Det ordnar jag, lita på mig!" Jag gick in på pizzerian igen, men personalen hade gått ner till ett förråd i närheten. Jag såg hur bussen hade anlänt på torget redan, hmm, jag tvekade i någon sekund. Men... Jag lät pizzerian bli utan pengarna denna gången, och anslöt till mina klasskamrater istället... Väl på bussen så frågade magistern hur det gick inne på restaurangen. "Det gick alldeles utmärkt! De bad oss om ursäkt och lät oss slippa betala!!" Sade jag, och halade fram pengarna. Två dagar efter hemkomsten från Bohuslän så kunde vi gå på Liseberg för pengarna som jag "sparade" åt oss...
Citera
2007-02-19, 02:28
  #188
Medlem
gurkan???s avatar
Det absolut sämsta stället var i kapstaden (minns inte vad det hette), där åt min bror en hamburgare, med nån bizarr klumpig sås... min cesarsallad bestod av halvbrun sallad, mjuka brödbitar, fläskfile, och majonäs! det var sinnesjukt äckligt, men eftersom mat där nere i princip är gratis så garvade man åt eländet...
Det näst sämsta var på nån båtresturang i Umeå, där min pasta med pesto med lax för 100 spänn visade sig innehålle kanske en tesked pesto... när jag påpekade det så sa servetrisen lite arrogant, att jag får titta nogrannare... då såg man några små små bitar basilika typ... laxen var typ 5 strimlor... när jag skickade ut maten, blev jag kallad dryg stockholmare...
Citera
2007-02-19, 03:12
  #189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
En pizzeria i Uddevalla under mitten på 80-talet. Vi var där med hela min klass på avslutningen i 9:an. Pizzerian var en mellanlandning innan vi var framme vid målet - en klasskamrats sommarställe i Bohuslän. Vår klassföreståndare hade ringt till pizzerian ett par dagar innan vi kom dit och varskott dem. Väl där så blev precis ALLT fel. Vidbrända pizzor, äckliga pizzor, fel fyllning ja, ALLT var fel. Ovanpå allt så var personalen extremt otrevliga och snudd på elaka mot oss... Vi hade verkligen avnjutit måltiden från helvetet!

Efter denna pärs så samlade klassen ihop sig för att mötas upp på torget för att ta bussen vidare. Vår klassföreståndare frågade mig om inte jag kunde gå in och göra rätt för oss, medan han försökte att få en struktur på mina klasskamrater ute på torget. "Visst magistern! Det ordnar jag, lita på mig!" Jag gick in på pizzerian igen, men personalen hade gått ner till ett förråd i närheten. Jag såg hur bussen hade anlänt på torget redan, hmm, jag tvekade i någon sekund. Men... Jag lät pizzerian bli utan pengarna denna gången, och anslöt till mina klasskamrater istället... Väl på bussen så frågade magistern hur det gick inne på restaurangen. "Det gick alldeles utmärkt! De bad oss om ursäkt och lät oss slippa betala!!" Sade jag, och halade fram pengarna. Två dagar efter hemkomsten från Bohuslän så kunde vi gå på Liseberg för pengarna som jag "sparade" åt oss...

Så du öppnade kassan alltså? Hehe, vilken hjälte!
Citera
2007-02-19, 06:41
  #190
Medlem
En fruktpizzas avatar
Svar direkt!

Citat:
Ursprungligen postat av namram
Så du öppnade kassan alltså? Hehe, vilken hjälte!

Bara så att ALLA förstår: Jag fick pengarna av min magister för att kunna betala pizzerian för den undermåliga maten som klassen fick. Jag gick ensam in på den då icke bemannade pizzerian - personalen var ju nere i varulagret en bit bort. Jag rådgjorde snabbt med mig själv, skall jag betala de otrevliga människorna för vidbränd mat med vidhängande oförskämda kommentarer och också missa bussen. Eller skall jag fortsätta resan tillsammans med mina klasskamrater - och låta pizzerian vara utan våra pengar. Alltså INGEN uppbruten kassalåda, utan bara lite klassiskt bedrägligt beteende...

Det drabbade ingen oskyldig om vi säger så! Plus att vi kunde företa oss ett besök på Liseberg som en bonus...
Citera
2007-02-21, 17:16
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Bara så att ALLA förstår: Jag fick pengarna av min magister för att kunna betala pizzerian för den undermåliga maten som klassen fick. Jag gick ensam in på den då icke bemannade pizzerian - personalen var ju nere i varulagret en bit bort. Jag rådgjorde snabbt med mig själv, skall jag betala de otrevliga människorna för vidbränd mat med vidhängande oförskämda kommentarer och också missa bussen. Eller skall jag fortsätta resan tillsammans med mina klasskamrater - och låta pizzerian vara utan våra pengar. Alltså INGEN uppbruten kassalåda, utan bara lite klassiskt bedrägligt beteende...

Det drabbade ingen oskyldig om vi säger så! Plus att vi kunde företa oss ett besök på Liseberg som en bonus...

Det roligaste hade ju varit om du tagit pengarna själv Måste ju ha varit några tusen?
Nej, men du agerade rätt, helt klart.
Citera
2007-02-22, 13:47
  #192
Medlem
Dragonauts avatar
Det absolut värsta jag varit med om var kebabhaket på gamla brogatan (sthlm) vid hötorget. Gick in för att få mig en helt vanlig kebabtallrik med pommes. Beställer, betalar, får "maten" sätter mig och ska börja äta. Då märker jag att mina pommes inte är klara. Knappt gula i färgen och mjöliga och svala i mitten. Jag går ju självklart tillbaka med maten och påpekar att "du mina pommes är inte klara". "Vaddå, dom är visst klara" svarar han som står i kassan. "men de är dom ju inte" påpekar jag och bryter isär en för att visa honom. Då hämtas chefen. Jag får åter igen påpeka att jag inte vill ha pommes om e kalla i mitten utan jag vill att de ska ligga i fritösen 30sek till. "men dom är klara" tycker även chefen. Och så fortsätter det ett par minuter innan han äntligen går med på att ge mig nya pommes. Jag står kvar och väntar medans de meckar ihop min mat och när han som plockar ihop allt går fram till såsen väser chefen åt honom "Nej, ingen sås, han ska inte ha någon sås". Då känner jag att om jag ens öppnar munnen kommer det att sluta med mord och mig på kronoberg så jag gillar läget och tar min mat och går och sätter mig. Bara för att upptäcka att mina pommes är, surprise surprise! Inte klara!

Så härmed uppmanar jag er alla att inte spendera en jävla spänn på det stället. Men gärna en och annan spottloska om ni går förbi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in