Citat:
Ursprungligen postat av Al Gore
På Rådhusgatan i Östersund ligger (låg??) två pizzerior praktiskt taget vägg i väg med varandra.
Den "närmast" stan hamnade vi på, vi var sex pers och min tjej betalade för alla med kort.
Första pizzan som kom hade konstiga ingredienser som ingen beställt, efter 12-15 min. kom pizza nummer två, inte heller den hade ett innehåll som överensstämde med vår beställning.
När pizza nummer tre kom och inte heller liknade något vi beställt gav vi upp. Min flickvän skulle annullera kortköpet men då ville dom behålla 60:- i "serviceavgift".
Min flickvän fick ett utbrott som inte ens jag lyckats frammana under de 13 år vi nu varit tillsammans och påtalade att serviceavgift kan man väl för fan inte ta om man inte ens har den ringaste aning om vad ordet service innebär.
Vi fick hela beloppet kontant då de inte kunde klura ut hur man gjorde en återbetalning via kortterminalen.
Vi gick in på den andra pizzerian, förklarade läget och 10 minuter senare satt vi med varsin smarrig pizza framför oss samt en pizzakock som skrattade så det hördes bort till pizzabagare nr1.
Mittemot gamla pliktverket? Den borde ha gått i konkurs efter att det lade ner för ett par år sedan, för ingen i lokalbefolkningen lär äta mer än en gång på det stället.
Själv gjorde jag misstaget att beställa en köttbit där (kommer inte ihåg vad det var) som smakade skosula.