2007-03-20, 14:19
Medlem
Al Gores avatar
På Rådhusgatan i Östersund ligger (låg??) två pizzerior praktiskt taget vägg i väg med varandra.
Den "närmast" stan hamnade vi på, vi var sex pers och min tjej betalade för alla med kort.
Första pizzan som kom hade konstiga ingredienser som ingen beställt, efter 12-15 min. kom pizza nummer två, inte heller den hade ett innehåll som överensstämde med vår beställning.
När pizza nummer tre kom och inte heller liknade något vi beställt gav vi upp. Min flickvän skulle annullera kortköpet men då ville dom behålla 60:- i "serviceavgift".
Min flickvän fick ett utbrott som inte ens jag lyckats frammana under de 13 år vi nu varit tillsammans och påtalade att serviceavgift kan man väl för fan inte ta om man inte ens har den ringaste aning om vad ordet service innebär.
Vi fick hela beloppet kontant då de inte kunde klura ut hur man gjorde en återbetalning via kortterminalen.

Vi gick in på den andra pizzerian, förklarade läget och 10 minuter senare satt vi med varsin smarrig pizza framför oss samt en pizzakock som skrattade så det hördes bort till pizzabagare nr1.
Citera
2007-03-20, 18:39
Medlem
Blodulvs avatar
I förhållande till prisnivån: Grand Hotel i Lund. Jag åt en pytt i panna som sannerligen inte var något att hänga i julgranen ("varför skulle man vilja hänga pytt i panna i julgranen? hö hö")

Åt kebab på något ställe längs Drottninggatan (Stockholm alltså), som var allmänt vidrig. Minns inte vad stället heter. Låg på ett hörn vill jag minnas.

Annars har jag väl inte råkat ut för särskilt många bedrövliga matupplevelser (peppar, peppar), skulle väl vara sega/seniga köttbitar etc.
Citera
2007-03-21, 01:50
Medlem
Guldfickans avatar
Ett ställe i Kambodja som verkade störtskönt tills man såg hurt det såg ut på toan... (Hål i marken utan papper och torftigt med vatten i en lite hink) Kockarna tvättade ju inte händerna precis efter en långskit. Det blev ju till att sprutlackera hotelrummet på kvällen.... Tror det hette Pat's eller liknande.
Citera
2007-03-21, 03:06
Medlem
suryoyos avatar
Pasta bolognese i Göteborg, tror det hette något i stil med karins kök?
Pastan var okokt, osaltad, såsen smakade ingenting varken saltad eller kryddad.
Konsum avenyn (restaurang eller vad fan man kan kalla det), grillad kyckling med ris och någonsorts pk mangosås.
Riset värmdes i micro, grillad kyckling likaså, smakade gammal trasa och var rätt dyrt.
Södra larmgatan, lilla kebabnissen där serverade mig den äckligaste skitkebab jag varit med om. Pitabröd togs ur en plastpåse, köttet låg i en ugn översvämmat av flott. Kebabnissen i fråga såg ut att nyss ha kommit från banja luka -94.
Citera
2007-03-21, 09:17
Medlem
Järna vagkrog

Efter en artikel i någon grabb tidning för ett par år sedan där dem listade Sverigen vägkrogar hamande, Järna vägkrog på sista plats. 3 Veckor sedan susade jag förbi nämnda krog vid klunchtid och bestämde mig för att testa.

Fy fan, sämre lunch får man leta efter länge.

Uppläget såg ut som något tagit ur en amerikansk fängelsefilm, "slafs, slafs".
Snitzeln jag försökte tugga i mig var som att äta en bit gummisula.
Saltet och pepparna hade glömts i både paneringen och under stekningen. Kändes som amn upptäckte det efteråt och helt enkelt smällde på med grillkrydda och aromat för att kompensera, usch!

Den stackars salladsbuffen var under all kritik, med "pizza salladen" som tog hem priset. Smakade enbart rödvinsvinäger och olje flottigt.

Näe vilken grabb tidning det än var så hade dem rätt, och krogen verkar inte göra mycket för att lyfta sig heller.
Citera
2007-03-21, 11:35
Medlem
stiefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al Gore
På Rådhusgatan i Östersund ligger (låg??) två pizzerior praktiskt taget vägg i väg med varandra.
Den "närmast" stan hamnade vi på, vi var sex pers och min tjej betalade för alla med kort.
Första pizzan som kom hade konstiga ingredienser som ingen beställt, efter 12-15 min. kom pizza nummer två, inte heller den hade ett innehåll som överensstämde med vår beställning.
När pizza nummer tre kom och inte heller liknade något vi beställt gav vi upp. Min flickvän skulle annullera kortköpet men då ville dom behålla 60:- i "serviceavgift".
Min flickvän fick ett utbrott som inte ens jag lyckats frammana under de 13 år vi nu varit tillsammans och påtalade att serviceavgift kan man väl för fan inte ta om man inte ens har den ringaste aning om vad ordet service innebär.
Vi fick hela beloppet kontant då de inte kunde klura ut hur man gjorde en återbetalning via kortterminalen.

Vi gick in på den andra pizzerian, förklarade läget och 10 minuter senare satt vi med varsin smarrig pizza framför oss samt en pizzakock som skrattade så det hördes bort till pizzabagare nr1.

Hette pizzeria nr 1 möjligtvis Diana?

Har hört rykten om att en i personalen där rotade i en container utanför en ica butik, då dom hade slängt gammalt kött.
Citera
2007-03-21, 17:06
Medlem
RödPartisans avatar
Jag åt på en McDonalds"restaurang" när jag var runt 15 år, smaklösa skithamburgare och smaklös inredning. Dessutom så var jag tvungen att välja hamburgare som redan var gjorde och kunde inte välja vad jag ville ha på den. Värdelösare "restaurang"kedja får man leta efter.
Citera
2007-03-21, 17:14
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödPartisan
Jag åt på en McDonalds"restaurang" när jag var runt 15 år, smaklösa skithamburgare och smaklös inredning. Dessutom så var jag tvungen att välja hamburgare som redan var gjorde och kunde inte välja vad jag ville ha på den. Värdelösare "restaurang"kedja får man leta efter.

Klagar du när du bor på vandrarhem också, för att de inte städar ditt rum och inte har någon flashig inredning med 32"-TV?
Citera
2007-03-21, 17:21
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lira
sämsta stället jag ätit på är i falun jag beställde en kebab med bröd.så kollade jag hur hon gjorde hon tog ut kebab ur frysen värmde det i mikron sen stoppa hon ner de i ett pita bröd! å så äcklig sallad med den värsta kebabsåsen jag smakat nej fyyfan!

vart då någonstans? Som falubo som ätit otaligt antal kebaber har jag aldrig vart på ett ställe som gjort detta.
Citera
2007-03-21, 17:37
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al Gore

Mittemot gamla pliktverket? Den borde ha gått i konkurs efter att det lade ner för ett par år sedan, för ingen i lokalbefolkningen lär äta mer än en gång på det stället.

Själv gjorde jag misstaget att beställa en köttbit där (kommer inte ihåg vad det var) som smakade skosula.
Citera
2007-03-21, 19:03
Medlem
En kinarestaurang i Älmhult efter ett besök på Ikea. Allt smakade friterade bananer och vi fick dessutom ett par härliga grova hårstrån i maten.
Citera
2007-03-23, 16:44
Medlem
stiefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Mittemot gamla pliktverket? Den borde ha gått i konkurs efter att det lade ner för ett par år sedan, för ingen i lokalbefolkningen lär äta mer än en gång på det stället.

Själv gjorde jag misstaget att beställa en köttbit där (kommer inte ihåg vad det var) som smakade skosula.

Ligger 3 st pizzerior bredvid varann där fortfarande, hur alla har överlevt är för mig en gåta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in